زمان انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ -

عملیات قریب الوقوع ارتش سوریه در جنوب/ ۸ گروه مسلح در جنوب سوریه متحد شدند

برخی از منابع خبری معارض مدعی شدند که ارتش سوریه قصد دارد عملیات خود را در جنوب سوریه به سوی مرزهای اردن آغاز کند؛ خبری که هیچ منبع رسمی سوری به آن واکنش نداشته است.

به گزارش سرای نور؛  پنجشنبه (روز گذشته) مواضع عناصر تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» در گذرگاه مرزی «نصیب» میان سوریه و اردن از سوی نیروی هوایی سوریه مورد حمله هوایی قرار گرفت.

منابع خبری معارض با اعلام این خبر مدعی شدند که نیروهای سوری قصد دارند بزودی عملیات نظامی را به سوی این گذرگاه آغاز کنند.

وبگاه خبری «عنب» وابسته به معارضان به نقل از «موسی العمر» از روزنامه نگاران سوری گزارش داد که دولت سوریه «با هماهنگی روسیه و کشورهای منطقه ای عملیات نظامی را برای سیطره بر گذرگاه راهبردی نصیب و نوار مرزی با اردن آغاز خواهد کرد».

این اخبار در حالی از سوی معارضان دست به دست میشود که تا کنون هیچ منبع رسمی سوری أن را تأیید نکرده است.

به هر حال عنب به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، بسیار دشوار است که دولت سوریه بتواند به سوی این گذرگاه حرکت کند و در «صورتی که بتواند به آن برسد راه بزرگراه بین المللی امن نخواهد بود».

به گزارش این وبگاه، یک راه نیز از منطقه «السویداء» وجو دارد که برای آغاز نبرد منطقه بهتری است که ارتش سوریه میتواند برای رسیدن به نصیب از آن استفاده کند، ولی عناصر ارتش آزاد ۳۰ کیلومتر از آن را تحت نظر دارند و میتوان گفت که در حال حاضر این راه قطع است.

یک راه دیگری که ارتش سوریه میتواند به سوی نصیب حرکت کند، این است که شهرکهای «النعیمة، صیدا، أم المیاذن، نصیب و زندان غرز» و سیلوهای حبوبات را از تروریستها پس بگیرد.

بنا بر این گزارش، ایجاد این محور به معنای جنگ گسترده و هزینه بَری در ریف شرقی درعاست. برخی از معارضان نیز نیز آغاز عملیات نظامی ارتش را بعید میدانند و بر این باورند که اگر دولت بخواهد جنگی را از السویداء آغاز کند برایش آسانتر خواهد بود که گذرگاه جدیدی از السویداء به اردن ایجاد کند.

«محمد فریحات» رئیس ستاد مشترک اردن نیز با اشاره به روابط نظامی این کشور با سوریه تأکید کرد که بازگشایی گذرگاههای مرزی دو کشور فقط زمانی حاصل خواهد شد که ارتش سوریه بتواند منطقه درعا را آزاد و امنیت راه دمشق را تأمین کند.

الحاق ۸ گروه تروریستی به ائتلاف «قوی الجنوب»

در همین راستا، ۸ گروه تروریستی وابسته به ارتش آزاد در استانهای درعا و قنیطره واقع در جنوب سوریه با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که ائتلاف موسوم به «قوی الجنوب» ملحق شده اند.

این ۸ گروه عبارتند از: «فرقة الحسم، فرقة ۱۸ آذار، لواء الکرامة، فرقة أحرار نوى، ألویة العمری، فرقة صلاح الدین، فرقة الحق، فرقة ۴۶ مشاة».

گروههایی که این بیانیه را امضا کردند، اعلام داشتند که این اقدام، مرحله نخست ادغام کامل در ضمن یک ساختار و گروه واحد است

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو