زمان انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ -

گزارش AFC از گروه A لیگ قهرمانان آسیا؛

استقلال پرافتخارترین، التعاون بدون عنوان، لوکوموتیو تازه تاسیس و الاهلی تشنه برد

به گزارش سرای نور؛ با نزدیک شدن رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی تفصیلی از تیم‌های راه یافته به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نوشته است.

گزارش AFC درباره گروه A که استقلال تهران در این گروه است به شرح زیر است:

هفته اول بازی‌ها در گروه A:

التعاون عربستان – لوکوموتیو ازبکستان: استادیوم ملک عبدالله

الاهلی امارات – استقلال تهران: استادیوم راشد، دبی

* الاهلی (امارات)

چگونگی راه یابی: قهرمان لیگ برتر امارات

تأسیس: ۱۹۷۰

ورزشگاه: استادیوم راشد، دبی (گنجایش ۹,۳۹۰ نفر)

قهرمانی در لیگ امارات: ۷ بار (۲۰۱۶، ۲۰۱۴، ۲۰۰۶، ۱۹۸۰، ۱۹۷۶، ۱۹۷۵).

قهرمانی جام پادشاه امارات: ۸ بار (۲۰۱۳، ۲۰۰۸، ۲۰۰۴، ۲۰۰۲، ۱۹۹۶، ۱۹۷۸، ۱۹۷۷، ۱۹۷۴).

در لیگ قهرمانان آسیا: نایب قهرمان سال ۲۰۱۵ – در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۰، ۲۰۰۹، ۲۰۰۵ از مرحله گروهی حذف شدند.

بازیکنان کلیدی

در ترکیب الاهلی احمد خلیل، بهترین بازیکن سال ۲۰۱۵ آسیا قرار دارد. او تیمش را در سال ۲۰۱۵ تا فینال این رقابت‌ها رهبری کرده بود. او همچنین با درخشش در ترکیب تیم ملی امارات موفق شد در سال جاری تیم ملی این کشور را در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۶ سوم کند.

الاهلی در این فصل ماکیتی دیوب، مهاجم سنگالی تیم الظفره را جذب کرده است. البته اسماعیل الحمادی دیگر بازیکن جدید الاهلی است.

سرمربی: اولاریو کوزمین

کوزمین رومانیایی نزدیک به یک دهه است که در خاورمیانه مربیگری می‌کند. او پیش از این در عربستان و قطر مربیگری کرده است. او موفق شده تیم العین امارات را در سال‌‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ دو بار قهرمان لیگ کند. او در برهه‌ای هدایت عربستان را برعهده داشت. پس از آن از سال ۲۰۱۳ هدایت الاهلی را برعهده گرفت و این تیم را دوبار قهرمان لیگ امارات کرد و موفق شد در سال ۲۰۱۵ تیمش را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برساند.

* لوکوموتیو (ازبکستان)

راه‌یابی: قهرمان لیگ برتر ازبکستان

تأسیس: ۲۰۰۲

ورزشگاه: استادیوم لوکوموتیو، تاشکند (ظرفیت ۸,۲۰۰ نفر)

قهرمانی در لیگ : ۱ بار (۲۰۱۶)

قهرمانی در جام جذفی: ۲ (۲۰۱۶، ۲۰۱۴)

لیگ قهرمانان آسیا: راه یابی به یک چهارم نهایی در سال ۲۰۱۶ – مرحله گروهی در عام ۲۰۱۵٫

بازیکنان کلیدی

ایگناتی نستروف، دروازه‌بان کار بلد لوکوموتیو که در فصل گذشته عملکردی عالی داشت. لوکوموتیو از ۱۰ بازی که در فصل گذشته در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد تنها ۵ گل دریافت کرد. البته حضور تیمور کاپادزه، کاپیتان لوکوموتیو که بیش از ۱۰۰ بازی ملی برای ازبکستان انجام داده است و موفق شده به همراه دو تیم پاختاکور و بنیادکار در ۳ سال اخیر به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد، نقطه عطفی برای لوکوموتیو است.

سرمربی: آندره میخایلوف

از زمان به دست گرفتن زمام هدایت لوکوموتیو از فصل گذشته موفق شده است این تیم را به موفقیت‌های زیادی برساند اما او امسال با وجود رفتن تعدادی از بازیکنان کلیدی‌اش دچار مشکل شده است.

* التعاون عربستان

راه‌یابی: رتبه چهارم لیگ عربستان

تأسیس: ۱۹۵۶

ورزشگاه: استادیوم ملک عبدالله (گنجایش ۲۳,۶۰۰ نفر)

بازیکنان کلیدی

جهاد الحسین، مهاجم سوری که در سال ۲۰۱۴ از باشگاه دبی امارات به التعاون پیوست. او در طول دو فصل حضورش در ترکیب التعاون خوش درخشید و بهترین گلزن تیمش شد تا جایی که بازوبند کاپیتانی را از آن خود کرد. طلال العبسی، مدافع تنومند الاتحاد نیز به تیم التعاون آمده است.

البته در خط حمله تیم التعاون منیر الحمداوی را دارد که سابقه بازی در آژاکس و فیورنتیا را دارد و در فصل گذشته برای ام‌صلال بازی می‌کرد.

سرمربی:کونستانتین گالسا

گالسا رومانیایی در ماه اکتوبر گذشته هدایت التعاون عربستان را به دست گرفت. او در فصل گذشته هدایت تیم اسپانیول را در لالیگا را برعهده داشت و تیمش در میانه جدول نگه داشت. او یکی از بازیکنان ملی‌پوش سطح بالا رومانی است و در دو دوره جام جهانی در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ برای تیم ملی رومانی بازی کرده است. او در زمینه باشگاهی یک دهه در لالیگا سابقه بازی دارد.

*استقلال ایران

راه‌یابی: رتبه سوم در لیگ ایران(از مرحله پلی‌آف به مرحله گروهی رسید)

تأسیس: ۱۹۴۵

ورزشگاه: استادیوم آزادی، تهران (گنجایش  ۱۰۰,۰۰۰ نفر)

قهرمانی در لیگ ایران: ۸ بار(۲۰۱۳، ۲۰۰۹، ۲۰۰۶، ۲۰۰۱، ۱۹۹۸، ۱۹۹۰، ۱۹۷۵، ۱۹۷۱).

جام حذفی: ۶ (۲۰۱۲، ۲۰۰۸، ۲۰۰۲، ۲۰۰۰، ۱۹۹۶، ۱۹۷۷)

لیگ قهرمانان آسیا: نیمه نهایی در سال ۲۰۱۳ – مرحله یک شانزدهم نهایی در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۰ – مرحله گروهی در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۱، ۲۰۰۹، ۲۰۰۳٫

قهرمانی در آسیا: دو بار قهرمان آسیا در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۷۰، و دو بار نایب قهرمان آسیا در سال‌های ۱۹۹۹ و۱۹۹۲٫

تیم استقلال

استقلال تهران پس از ۳ سال غیبت از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دوباره به این محفل برگشته است. استقلال موفق شد در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا السد قطر را در ضربات پنالتی شکست دهد و به مرحله گروهی راه پیدا کند. استقلال با دو قهرمانی در آسیا در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۱ پرافتخارترین باشگاه ایران در آسیا است.

بازیکنان کلیدی

سید مهدی رحمتی، کاپیتان استقلال بازیکن کلیدی استقلالی‌ها است. او موفق شده به همراه استقلال ۴ بار قهرمان لیگ ایران شود و دوبار قهرمان حذفی شده است. او همچنین زمانیکه استقلال در سال ۲۰۱۳ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید در ترکیب این تیم بود. خسرو حیدری، دیگر بازیکن باتجربه استقلالی‌ها است. البته کاوه رضایی، مهاجم گلزن استقلال است که در فصل گذشته به این تیم آمد.

سرمربی: علیرضا منصوریان

منصوریان موفق شد تیم نفت تهران را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۵ به مرحله یک چهارم نهایی برساند. او پیش از آن به عنوان بازیکن تیم‌ملی ایران شناخته شده بود و در جام جهانی ۱۹۹۸ برای ایران بازی کرد. او به همراه استقلال بیش از ۲۰۰ بازی انجام داده است و در لیگ‌های آلمان و یونان سابقه بازی دارد.

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو