زمان انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ -

انتقاد دوباره ترامپ از برجام

رهبران آمریکا و رژیم صهیونیستی در نخستین دیدار خود پس از روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، ضمن انتقاد مجدد از برجام خواستار اتحاد جامعه جهانی علیه ایران شدند.

به گزارش سرای نور؛  به نقل از سی ان ان، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار توقف شهرک سازی های صهیونیست ها به منظور کمک به روند سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی شد.

«ترامپ» در بیانیه خود که به مناسبت نخستین دیدار خود با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی داشت، طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با وی گفت: ایالات متحده (رسیدن به) صلح را تشویق می کند، و البته یک توافق صلح واقعی. ما به شکلی مجدانه بر روی آن کار خواهیم کرد.

وی همچنین خواستار انعطاف از سوی رژیم صهیونیستی شده و گفت که اسرائیل باید نشان دهد که واقعا خواستار رسیدن به توافق صلح است.

اما «ترامپ» بار دیگر توافق هسته ای با ایران را به باد انتقاد گرفته و گفت که برجام یکی از بدترین توافق هایی است که وی دیده است.

«نتاینیاهو» نیز با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا متحدی بهتر از هم برای یکدیگر ندارند، از مواضع ضد ایرانی «ترامپ» طی دو هفته اخیر تقدیر کرده و گفت: رئیس جمهور «ترامپ» طی چند هفته اخیر تلاش های بسیار مهمی (علیه ایران) را رهبری کرده است. وی به تخلفات آنها (ایران) در خصوص موشک های بالستیک اشاره کرده است.

«نتانیاهو» در ادامه ادعاهای خود در خصوص ایران افزود: بنابراین، ایجاد چالش برای ایران در خصوص موشک های بالستیک و وضع تحریم علیه آنها و حزب الله و مجبور کردن آنها به پرداخت هزینه بابت (حمایت از) تروریسم، تغییری است که از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور ترامپ پدیدار شده است.

«نتانیاهو» ایجاد همکاری میان رژیم صهیونیستی، آمریکا و جامعه بین المللی را عاملی برای آنچه وی دفع خطر ایران خواند شد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو