زمان انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ -

منصوریان به دنبال پنجگانه شیرین

روز دوم از هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر عصر پنجشنبه با برگزاری سه دیدار پیگیری خواهد شد که در دو بازی حساس استقلال و پرسپولیس به مصاف اصفهانی ها خواهند رفت.

به گزارش سرای نور؛ هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر امروز پنجشنبه با انجام سه بازی پیگیری می‌شود که طی آن استقلال در اصفهان به دیدار ذوب آهن می رود و سپاهان در تهران با پرسپولیس دیدار می کند. فولاد نیز در  اهواز از تیم گسترش تبریز میزبانی خواهد کرد.

* ذوب آهن – استقلال؛ به دنبال پنجمین برد سه گله
ذوب آهن در حالی قرار است از استقلال میزبانی کند که دو سه هفته گذشته از فرم خارج شده و با دو شکست متوالی به این میدان می‌آید. در حالی که استقلال در نقطه مقابل ذوب قرار دارد و با احتساب پیروزی این تیم برابر السد، با ۵ پیروزی پی در پی به مصاف ذوب آهن می رود. شاگردان منصوریان در چهار بازی آخرشان در لیگ ۳ گل به حریفان زده‌اند. این تیم چهار بازی گذشته‌اش را به صورت یک در میان ۳-۲ و ۳-۰ به پیروزی رسیده و طبق این قانون نانوشته، اگر نوبتی هم باشد نوبت پیروزی ۳-۰ آبی پوشان است.

نکته دیگر در خصوص تیم استقلال این است که این تیم در دو بازی اخیر خارج از خانه اش مقابل ماشین سازی و صنعت نفت با حساب ۳ بر صفر به برتری رسیده و در بازی هایی که در ورزشگاه آزادی برگزار کرده در برابر سه گلی که به حریف زده، دو بار هم دروازه‌اش باز شده.

منصوریان برای این بازی دو بازیکنش را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. منصوریان و رابسون غایبان انضباطی آبی پوشان هستند. اما نگرانی منصوریان در این بازی و سه بازی بعد از آن از نیمکت ذخیره های تیمش و خلاء یک دروازه بان مطمئن برای نیمکت تیمش است.

استقلال دو هفته است که رتبه سوم جدول را از ذوب آهن گرفته و ذوب آهنی ها برای آنکه شانس شان برای بازپسگیری این رده از جدول زیاد شود ناچارند تا از این بازی خانگی دست پر خارج شوند.

* فولاد – گسترش تبریز؛ نیم نگاه آسیایی تبریزی‌ها
گسترش تبریز در هفته های اخیر خوب نتیجه گرفته. آنقدر خوب که توانست تا رده پنجم جدول هم بالا باید و این جهش برای تیمی که فصل را با قعر نشینی آغاز کرد اتفاق خوبی است.  گسترش تبریز با ۲۹ امتیازی که از دیدارهای گذشته اش اندوخته، این توان را در خود می بیند که نیم نگاهی هم به رده های بالاتر و حتی کسب سهمیه آسیایی داشته باشد.

فولاد که در خانه از تبریزی ها پذیرایی می کند، به لحاظ امتیازی شرایط وخیمی ندارد. این تیم تنها دو امتیاز از میهمانش کمتر دارد و این فرصت را دارد تا با پیروزی خانگی شرایطش را در جدول بهبود بخشد.

ساسان انصاری بهترین گل زن این فصل از رقابت‌های فوتبال چند بازی است که نتوانسته برای تیمش گل زنی کند و توقف او در گل زنی منجر به این شد که مهدی طارمی و گادوین منشا خودشان را در جدول به این بازیکن نزدیک کنند.

نماینده تبریز در صورت پیروزی می تواند تنها یک پله در جدول صعود کرده و جای خود را از تیم پیکان پس بگیرد. این در حالیست که فولادی ها در صورت پیروزی در این بازی در بهترین شرایط تا چهار رده هم می‌توانند در جدول صعود نمایند.

* پرسپولیس – سپاهان؛ بازنده های زخم خورده
پرسپولیس و سپاهان زخم خورده های هفته قبل هستند. دو تیمی که شکست های سنگین و غیر منتظره ای را تحمل کردند. هر دو تیم با سه گل از حریفان خود شکست خورده اند تا با شرایط روحی مشابه به مصاف هم بروند. پرسپولیس در این دیدار خانگی مشکلات خاصی دارد. کمبود بازیکن آن هم در فاز تدافعی عمده ترین مشکل سرخ پوشان است. دست برانکو برای تنظیم خط دفاعی‌اش کاملا بسته است  و او ناچار است با ترکیبی کاملا متفاوت در خط دفاعی تیمش را روانه میدان کند.

با توجه به بازیکنان سرعتی که تیم سپاهان در فاز تهاجمی دارد، چه بسا غیبت بازیکنان دفاعی پرسپولیس در این بازی هم برای این تیم گران تمام شود. در صورت ثبت هر نتیجه ای در پایان بازی، صدرنشینی پرسپولیس از دست نخواهد رفت. اما سپاهانی ها می‌توانند در صورت پیروزی در بهترین شرایط تا ۳ رده در جدول صعود کنند.

برنامه بازی‌های هفته بیست و دوم به شرح زیر است:

پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
* پرسپولیس – سپاهان – ساعت ۱۷:۱۰ – ورزشگاه آزادی تهران 
داوران:محمدرضا اکبریان – محمدرضا ابوالفضلی – مهدی عالیقدر – شاهو اصلانی – ناظر:علیرضا یزدانی

* ذوب آهن اصفهان – استقلال تهران – ساعت ۱۵ – ورزشگاه فولادشهر اصفهان 
داوران:موعود بنیادی فر – حسن ظهیری – میریعقوب حجتی – یاسر همرنگ – ناظر:بهرام مهرپیما

* فولاد خوزستان- گسترش فولاد تبریز – ساعت ۱۵ – ورزشگاه غدیراهواز 
داوران:رضا کرمانشاهی – هادی طوسی – فرزاد بهرامی – روح اله شریفی – ناظر:رسول فروغی

جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
* سایپا تهران- صبای قم – ساعت ۱۶ – ورزشگاه پاس قوامین 
داوران:محمدرضا فغانی – آرمان اسعدی – ایوب غلامزاده – سیدمهدی مرجان زاده – ناظر:اسماعیل صفیری

* سیاه جامگان مشهد – تراکتورسازی تبریز – ساعت ۱۴:۳۰ ورزشگاه ثامن مشهد 
داوران:اشکان خورشیدی – علیرضا ایلدروم – علی اکبر عظیم پور – رضا عادل – ناظر:ابوطالب طاهریان

* صنعت نفت آبادان- پدیده خراسان – ساعت ۱۶ – ورزشگاه تختی آبادان 
داوران:سیدمهدی سیدعلی – حسن یوسفی – جلیل شعرانی – علیرضا حیدرپناه – ناظر:مسعود مرادی

* ماشین سازی تبریز – نفت تهران – ساعت ۱۶:۳۰ – ورزشگاه یادگار امام تبریز 
داوران:حمید حاج ملک – محمدرضا منصوری – مرتضی کاظمیان – سعاد وفاپیشه – ناظر:فریدون اصفهانیان.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو