زمان انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ -

جزئیات کلاهبرداری ۲.۳ میلیاردی/دستگیری متهم ۲۸ ساله

فرمانده انتظامی استان سمنان، از کشف پرونده کلاهبرداری ۲میلیارد و ۳۰۰میلیونی خبر داد و گفت: عامل اصلی این پرونده، جوانی ۲۸ ساله بود که توسط ماموران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سرای نور؛ سردار روح الامین قاسمی در تشریح جزئیات این خبر اظهارداشت: با دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت های مشکوک فردی در سمنان، موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرارگرفت.

وی ادامه داد: در ابتدای تحقیقات مشخص شد متهم که یک جوان سمنانی است که در یک واحد تجاری استیجاری در ظاهر به فروش لوازم رایانه ای مشغول است.

قاسمی افزود: متهم از سال گذشته تحت عنوان مناقصه و در سال ۱۳۹۵ با شگرد فروش خودرو لیزینگی، مبالغ هنگفتی از شهروندان دریافت کرده که تاکنون از تحویل خودرو خبری نشده است.

این مسئول انتظامی با اشاره به ورود کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان به پرونده تصریح کرد: با نگاه ویژه به این پرونده، ابعاد دیگری از اقدامات مجرمانه متهم فاش شد.

به گفته سردار قاسمی، با تایید نهایی موضوع از سوی کارآگاهان، متهم که تنها ۲۸ سال دارد با هماهنگی مرجع قضائی، دستگیرشد و تحت بازجویی های فنی قرارگرفت.

وی با اشاره به کشف تعداد قابل توجهی قراردادهای تنظیمی در دفتر محل کار متهم خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های اولیه منکر هر گونه رفتار مجرمانه ای بود اما اسناد و مدارک غیرقابل انکار پلیس راهی جز اعتراف را برای وی باقی نگذاشت.

قاسمی گفت: بنا بر اظهارات این کلاهبردار حرفه ای، وی به دلیل بدهی و بحران مالی در سال گذشته به افرادی پیشنهاد مناقصه با سود ۳۵ الی ۵۰ درصد داده و مبالغی را از آنان دریافت کرده است و پس از دریافت این مبالغ با خرید و فروش های متعدد، وجوه اندکی را به افرادی که پیشنهاد مناقصه را پذیرفته بودند پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: متهم از اردیبهشت امسال با وعده تحویل ۷۰ روزه خودروهای لیزینگی با ۳۰ درصد زیر قیمت بازار ۴۰ درصد مبلغ خودروی مورد نظر مشتریان را دریافت و با بهانه های مختلف و وعد و وعیدهای واهی، اعتماد مالباختگان که برخی نیز از موقعیت اجتماعی مناسبی برخوردارند را جلب کرده و از این طریق، مبالغ قابل توجهی از مالباختگان بدست آورده است.

سردار قاسمی از شناسایی ۵۰ مالباخته این پرونده خبرداد و گفت: تمام قراردادهای منعقدشده در این پرونده به ارزشی بالغ بر۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان  غیرقانونی و صوری بوده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان با تاکید بر استعلام شهروندان در اینگونه موارد از نمایندگی های مجاز فروش خودرو تاکیدکرد: کشف سریع و علمی پرونده های پیچیده این چنینی توسط کارآگاهان مجرب پلیس موجب ارتقای امنیت شده و قدردانی مردم را نیز به همراه دارد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو