زمان انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ -

انحلال ۳۶ شورا در کشور/ نمره مسئولان مازندران متوسط رو به پایین

عضو هیئت رئیسه مجلس عملکرد شوراها را در مجموع قابل دفاع دانست و گفت: در چهارمین دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا، فقط ۲۹ شورای شهر و هفت شورای اسلامی روستایی منحل شدند.

به گزارش سرای نور؛ علی اصغر یوسف نژاد در نمایشگاه مطبوعات مازندران با اشاره به درپیش بودن پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا کاهش اعضای شوراها قوت محسوب می شود یا ضعف اظهار داشت: انتخاب اعضای پارلمان شهری باید متناسب با جمعیت شهرها باشد و به عنوان اینکه تعداد ۳۰ نفر برای شهری مثل تهران یا ۱۳ نفر برای شهری مثل ساری کم است و باید افزایش یابد.

وی افزود: اگر قرار است یک قوه مقننه محلی شهری داشته باشیم باید اعضا شورا متناسب با جمعیت افزایش یابد و به دنبال آن‌یک تقسیم‌بندی عمرانی، فرهنگی وزیربنایی بین خود اعضا وجود داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در حال حاضر بالغ‌بر ۱۱۷ هزار نفر در شوراهای کشور عضویت دارند و این یک سرمایه ملی به‌حساب می‌آید افزود: در بسیاری از موارد شوراها بسیار خوب عمل کرده‌اند و به نسبت کارهای انجام‌گرفته عملکرد شوراها قابلیت دفاع را دارا است و موقعیت خوبی برای کشور محسوب می‌شود.

یوسف نژاد تعداد اعضای شوراهای شهر و روستا را ۱۱۷ هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: ۱۰۹ هزار نفر در شورای اسلامی روستایی و هفت هزار نفر عضو شورای شهر هستند که ۲۹ شورای روستا و هفت شورای شهر منحل شدند که در مقابل ۱۱۷ هزار نفر  عضو عدد قابل‌توجهی است و به عنوآن‌یک سرمایه ملی به کار می‌رود.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود درمجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر با بیان اینکه تمرکز سیاست گذاری در حوزه فرهنگی لازم است افزود: هر ساله بالغ‌بر شش میلیارد دتومان درزمینهٔ مسائل فرهنگی هزینه می‌شود که در مقابل اعتبارات، هزینه ای قابل توجه است.

وی بابیان این‌که هزینه‌های فرهنگی در دستگاه مختلف هزینه می‌شود گفت: عدم تمرکز سیاست‌گذاری در فعالیت‌های فرهنگی دستگاه‌های مختلف از مشکلات اساسی این حوزه است درحالی‌که اگر تنوع و محدودیت‌ها تعریف‌شده باشد مشکلی نخواهد داشت.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نقایص حوزه‌های فرهنگی این است که سیاست‌گذاری فرهنگی باید به‌صورت متمرکز انجام شود که این کار صورت نمی گیرد و از سوی دیگر کارهای انجام‌شده ارزیابی نمی‌شود و هر دستگاهی برای کار فرهنگی تعریف خاص خود را دارد.

یوسف نژاد، عدم هماهنگی دستگاه‌ها با یکدیگر و وجود کارهای موازی در این دستگاه‌ها را از دیگر مشکلات حوزه فرهنگ برشمرد و افزود: موازی کاری و شبه فعالیت‌ها باید از بین برود و به‌صورت متمرکز انجام شود.

وی در پایان عملکرد مسئولان استان را در بخش‌هایی مثبت و در بخشی دارای ضعف برشمرد و گفت: نمره برخی مدیران منفی بوده و انتظارات دستگاه خود را برآورده  نکردند و برخی دستگاه از میانگین کشوری پایین‌تر هستند و برخی هم رشد داشتند و درمجموع عملکرد مسئولان استانی متوسط به پائین بوده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو