زمان انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ -

سهم بازار اپراتورهای ارتباطی ضابطه‌مند می‌شود

معاون وزیر ارتباطات از تدوین قوانین و مقررات برای کسب سهم بازار اپراتورهای ارتباطی در جهت ایجاد رقابت سالم در این فضا خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ علی‌اصغر عمیدیان مقررات‌گذاری برای فعالیت اپراتورهای ارتباطی را در جهت ایجاد رقابت سالم در بازار تلفن همراه، تلفن ثابت، اینترنت ثابت و اینترنت سیار عنوان کرد و گفت: باید کل فعالان بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس این شرایط جدید در این بخش فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی اپراتورها با توجه به سهمی که از بازار ICT کشور دارند، قدرت غالب به شمار می‌روند، افزود: با تدوین این مقررات، اپراتورهای کوچکتر نیز می‌توانند در این بازار فعالیت کنند و حق و حقوقشان رعایت می‌شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ایجاد تعادل در بازار خدمات ارتباطی در کشور و جلوگیری از تعرض به اپراتورهایی که سهم کوچکی از این بازار دارند را از جمله دلایل این مقررات‌گذاری برشمرد.

معاون وزیر ارتباطات گفت: طبق این مقررات، برای هر اپراتور، کسب سهم از بازار نباید از درصدی که تعیین می‌شود، فراتر برود و اپراتورهای بزرگ و قالب در این بازار موظف به همکاری، تعامل و رقابت سالم با اپراتورهای کوچک بازار خواهند بود.

عمیدیان با اشاره به ورود بازیگران جدید در عرصه ارتباطات کشور خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر، مجوزهای بسیاری برای اپراتورهای ارتباطی در بازار ICT کشور صادر شده است که از جمله می‌توان به پروانه‌های FCP و TDLTE اشاره کرد که با این وجود، تدوین مقررات سهم‌دهی به اپراتورها می‌تواند رقابت سالمی را برای اپراتورهای تازه‌ وارد به این بازار ایجاد کند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو