زمان انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۵ -

افتتاح ۶۸ مرکز خدمات جامع سلامت با حضور وزیر بهداشت در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۶۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی با حضور وزیر بهداشت در استان بهره برداری می شود.

به گزارش سرای نور؛ قاسم جان بابایی اظهار داشت: آیین افتتاح و بهره برداری همزمان ۶۵۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی کشور و ۶۸۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی مازندران” به عنوان استان پیشرو در کشور با حضور وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: آیین افتتاح همزمان ۶۵۷ مرکز بهداشتی درمانی کشور و ۶۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی مازندران، افتتاح مراکز بهداشتی زید سفلی، طبقده و پنبه چوله سار،  آیین افتتاح در مجتمع پیامبر اعظم (ص)، افتتاح مراکز جویبار، افتتاح مراکز ایزدشهر، افتتاح مراکز نور، افتتاح مراکز تنکابن، افتتاح مراکز شیرود و افتتاح مراکز رامسر از برنامه های سفر وزیر بهداشت به استان است.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران به عنوان متولی سلامت در استان و با اتکا به سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه تحول سلامت را از اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ آغاز کرد.

به گفته جان بابایی، اجرای طرح تحول نظام سلامت در مازندران تاکنون قریب چهار هزار میلیارد ریال هزینه در برداشته است، در این طرح ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانی که از رئوس برنامه بود با صرف بیش از ۴۴۰ میلیارد ریال در ۲۳ بیمارستان استان اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: همچنین میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی به طرز چشمگیری کاهش یافت. در همین راستا ۱۴ اورژانس بیمارستانی، ۲۱۵ تخت ویژه بیمارستانی، ۴ بخش تشخیصی درمانی سرطان و شش مرکز شیمی درمانی توسعه و راه اندازی شد و ۱۲۷ مرکز بهداشتی درمانی و پایگاه جامع سلامت علاوه بر ۲۳۰ خانه بهداشت روستایی احداث شد.

وی مهم‌ترین مزیت اجرای طرح تحول سلامت را کاهش هزینه پرداخت بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی به ۳ تا ۶ درصد همراه با ارتقا کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی اعلام کرد و گفت: همگام باسیاست‌های وزارت بهداشت و درمان درافزایش زایمان طبیعی، تعداد ۹ بلوک زایمانی در استان احداث شد و  با توجه به نیاز بیمارستان‌ها به بهبود و توسعه بخش‌های ویژه تعداد ۲۱۵ تخت ICU، NiCU و PICU در استان احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

جان بابایی ادامه داد: برای تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های استان ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شد،۹ دستگاه سی تی اسکن و یک دستگاه انژیوگرافی خریداری شد و رضایتمندی بیماران بستری در بیمارستان‌ها نیز به ۸۳ درصد افزایش یافت و بیمارستان امام خمینی ره آمل و آیت اله طالقانی چالوس تجهیز و راه اندازی شد و احداث و تجهیز بیمارستان عباس آباد در دست انجام است.

وی تصریح کرد: همچنین با ارائه خدمات سرپایی به بیماران سطح ۱ و ۲ پزشک خانواده، میزان رضایتمندی در مناطق روستایی و شهری به ترتیب به ۹۵ و ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱ اسفند, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو