زمان انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۵ -

۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در مازندران کشف شد

فرمانده انتظامی مازندران از کشف سه میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریالی انواع کالای قاچاق در اجرای طرح های سراسری مبارزه با قاچاق و ارز در استان خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ سردار سید محمود میرفیضی بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با هدف تحقق مصادیق مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال اقتصاد مقاومتی و در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد قاطعانه با باندها و شبکه های عمده قاچاق کالا و ارز و ناامن ساختن بستر ارتکاب جرم، طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان به مرحله اجرا در آمد.

وی تصریح کرد: به همین منظور ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان و شهرستان های تابعه با انجام بازرسی های مقطعی و شناسایی باندها و شبکه های قاچاق کالا، اقدامات عملیاتی را برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان و کشف کالاهای قاچاق در سطح استان آغاز کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران اظهار داشت: در اجرای این طرح ماموران پلیس آگاهی شهرستان قائم شهر با شناسایی مبادی ورودی و مسیرهای حمل و نقل و دپوی کالاهای قاچاق، موفق به کشف انواع لوازم و کالاهای خارجی قاچاق شامل۲۵۰قلم انواع چسب های خارجی، ۴۶۰ ثوب انواع پوشاک، سه هزار و۱۹۶ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی،یک هزار و ۲۸۰ عدد انواع ابزار یراق، ۱۴۴بسته انواع چای خارجی، یک هزار و ۲۸۰ قلم انواع مواد غذایی و یک هزار و ۳۰۰متر انواع پارچه های خارجی شدند.

وی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در این شهرستان را بالغ بر دو میلیارد و ۲۶۲ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۱۴ قاچاقچی کالا در این شهرستان دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردار میرفیضی، افزود: در همین ارتباط ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بابلسر نیز در اجرای طرح برخورد با عرضه کنندگان کالاهای قاچاق سلامت محور با شناسایی یکی از عاملان خرید و فروش انواع لوازم بهداشتی و آرایشی قاچاق این فرد را دستگیر کردند.

میرفیضی، اظهار داشت: در بازرسی از محل دپوی کالاهای قاچاق متعلق به متهم سه هزار و ۶۴۹ قلم انواع داروهای غیر مجاز به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران ارزش ریالی مجموع کالای قاچاق را سه میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: کالاهای قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل و قاچاقچیان کالا پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردار میرفیضی در خاتمه با اشاره به این که هدف قاچاقچیان کالا تخریب ریشه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه است و خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اخلال در نظام اقتصادی کشور و ضربه مهلک به تولیدات داخلی است از مردم خواست: برای حفظ سلامت جامعه و خانواده های خود از خرید کالاهای قاچاق که معمولا از مواد غیر بهداشتی و بی کیفیت تهیه و عرضه می شوند خودداری کنند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱ اسفند, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو