زمان انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۵ -

طرح های دریای مازندران افزایش می یابد/رونمایی از کمربندی ناجی

معاون استاندار مازندران با بیان این که طرح‌های دریای استان از ۷۸ طرح به بیش از ۹۸ طرح در سال جاری افزایش می‌یابد، گفت: بخش‌هایی از سواحل که سامان مناسبی نداشتند مورد توجه قرار گرفتند.

به گزارش سرای نور؛ علیرضا یونسی رستمی بعدازظهر یکشنبه در آیین رونمایی از تجهیزات نوین نجات غریق در ساری اظهار داشت: با استقرار دولت تدبیر و امید، برنامه‌های ساماندهی طرح‌های دریا در گذشته آسیب شناسی، مسائل احصاء و برنامه ریزی لازم برای کار در این حوزه صورت گرفت، گفت: عدم ساز و کار لازم برای ساماندهی سواحل مهم‌ترین مشکل این بخش بود که این ساز و کار با اتکا به ظرفیت‌های استان و ضوابط و مقررات موجود طراحی، به وزارت کشور اعلام و بعنوان طرح کشوری به دیگر استان‌ها ابلاغ گردید.

یونسی با اشاره به این که در آغاز کار، فعالیت نظام مند در سواحل، پاسخ گویی عوامل دست اندرکار در طرح‌ها، ارتقا کمیت و کیفیت ارائه خدمات در سواحل، افزایش امنیت شهروندان، ارتقا فرهنگ معنوی، اخلاقی و دینی در سواحل و ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر بین عوامل و دست اندرکاران ساماندهی طرح‌های دریای استان از مهم‌ترین اهداف فعالیت این ستاد در مازندران بود، خاطر نشان کرد: میلیاردها تومان در سواحل مازندران از سوی دولت تدبیر و امید هزینه شد و در ۸ شهر ساحلی با اختصاص ۸ میلیارد تومان، سواحل بهسازی و زیباسازی گردید.

وی به کاهش ۶۳ درصدی آمار غریق در دولت تدبیر و امید در سواحل مازندران نسبت به گذشته اشاره کرد و افزود: ۳۵۰ نقطه حادثه خیز نیز تحت پوشش خدمات طرح‌های دریا قرار گرفت.

یونسی جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، تخریب این گونه ساخت و سازها در سواحل و آزاد سازی قریب ۱۵ کیلومتر از سواحل را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در این حوزه برشمرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، با اشاره به این که برای سال ۹۶ در این حوزه طرح‌های خوبی در دست تهیه است، تصریح کرد: رونمایی از کوله بادی و کمر بند نجات غریق، سفارش تعداد قابل توجهی از تابلوهای هشدار دهنده جهت نصب در سواحل و تجهیز طرح‌ها به امکاناتی نظیر جت اسکی، کانکس، بلند گو و … از جمله این اقدامات است که با اعتبارات دولت خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت.

وی با اشاره به ۴۱ میلیون نفر شب اقامت گردشگر در مازندران تا پایان دی ماه امسال و زیبایی‌ها و ظرفیت سازی های صورت گرفته در سواحل مازندران، اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از گردشگران سواحل را برای سیاحت و شنا انتخاب می‌نمایند و لذا باید از این ظرفیت در راستای افزایش عواید اقتصادی از این بخش بهره گیری کرد و ساحل بعنوان یکی از نشانگاه‌های گردشگری مازندران باید آماده باشد.

یونسی تاکید کرد: فرمانداران برنامه‌های بهسازی و زیباسازی سواحل، احداث بازارچه‌ها، راه اندازی تور گردشگری روستایی و …در دستور کار قرار دهند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶، تاکید کرد: داوطلبانی که قصد کاندیداتوری در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۹۶ را دارند با مراجعه به مرجع ذی صلاح نسبت به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه خود اقدام نمایند.

گفتنی است، در این مراسم با حضور یونسی و برخی از مدیران ستادی استانداری و دستگاه‌های اجرایی از کوله بادی و کمر بند ناجی غریق ساخته شده توسط یک شرکت دانش بنیان در استان رونمایی شد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱ اسفند, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو