زمان انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۵ -

دیپلماسی غذا؛ فرصتی مغتنم برای جذب گردشگر

یک کارافرین نمونه و سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری غذا اعلام کرد رستوران‌های زنجیره‌ای فقط جایی برای خوردن و آشامیدن نیست.

به گزارش سرای نور؛ حمید علاالدین ضمن بیان مطلب فوق گفت: با گسترش فرهنگ استفاده از رستوران، این روزها در رستوران‌های سراسر جهان به غیر از صرف غذا و نوشیدنی، تعامل اجتماعی، تفریح و تنوع در فضایی آرام و دوست داشتنی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی که بیش از ربع قرن تجربه در حوزه گردشگری غذا دارد، با تاکید بر اینکه باید سعی کرد با ایجاد فضای رقابتی، کیفیت غذای سرو شده در رستوران‌ها را افزایش داد، تصریح کرد: کیفیت غذا، قیمت مناسب، مشتری مداری، بهداشت و فضای آرام و دل انگیز باید در اولویت باشد.

صاحب بزرگترین فودکورت خاورمیانه با بیان اینکه باید با حمایت از کارآفرینان در زمینه سرمایه گذاری در حوزه غذا بتوان در جذب گردشگران به خصوص گردشگران خارجی موفق‌تر عمل کرد، یادآور شد: بسیاری از کشورها در کنار تبلیغات روی صنعت گردشگری خود به تبلیغ انواع غذای خود برای جذب گردشگر می‌پردازند چرا که دیپلماسی غذا مسیری روشن برای شناخت فرهنگ یک کشور و جذب گردشگران است.

وی که قرار است بزرگترین فود کورت خاورمیانه را در یکی از مراکز تجاری تهران با امکانات ویژهای همچون سفره خانه، تالار و شهربازی راه اندازی کند، افزود: اکنون در بسیاری از کشورها، رستوران های ایتالیای، چینی و فرانسوی می‌بینیم.

این کارافرین نمونه صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: ما نه تنها باید جاذبه‌های گردشگری خود را به جهانیان معرفی کنیم، بلکه باید غذای ایران را نیز به دنیا معرفی کنیم.

حمید علاالدین در پایان گفت: با تمام کاستی‌ها، آینده روشنی را برای صنعت رستوران داری در ایران متصور و معتقدم باید سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این بخش ترغیب کرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ اسفند, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو