زمان انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۵ -

افتتاح همزمان ۶۵۷ پروژه حوزه سلامت در ۲۸ استان مازندران با حضور وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فردا برای افتتاح همزمان 657 پروژه حوزه سلامت در 28 استان که حدود نیمی از آن مرکز جامع خدمات سلامت روستایی هستند، به مازندران سفر می‌کند.

به گزارش سرای نور؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت که قرار بود امروز برای افتتاح همزمان ۶۵۷ پروژه حوزه سلامت کشور که شامل ۳۵۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی است، به مازندران سفر کند به‌دلیل ضرورت حضور در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود، سفر خود را به فردا موکول کرد.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از آنجا که از مجموع ۳۵۰ پروژه خدمات جامع سلامت روستایی در کشور، این استان با ۶۸ پروژه بیشترین تعداد را به‌خود اختصاص داده است و به‌نوعی مازندران در طرح تحول سلامت و پزشک خانواده نیز پیشگام بوده است، لذا افتتاح همزمان پروژه‌ها در مازندران برگزار می‌شود.

محمد سلطان‌تویه در گفت‎وگو با فارس اظهار کرد: برنامه سفر وزیر بهداشت به مازندران از صبح فردا آغاز می‌شود و برنامه‌ریزی به‌صورتی است که ابتدا مراکز بهداشتی «زیدسفلی»، «طبقده» و «پنبه‌چوله» ساری افتتاح و پس از آن آیین افتتاحیه متمرکز مراکز خدمات جامع سلامت روستایی کشور در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار و در ادامه نیز مراکز بهداشتی ایزدشهر و در پایان کلینیک ویژه درمانی نور با حضور وزیر بهداشت رسماً به بهره‌برداری می‎رسد.

وی افزود: ۶۸ مرکز جامع سلامت مازندران که با حضور سید حسن قاضی‌زاده هاشمی و هیأت همراه ایشان همزمان با سایر مراکز کشور افتتاح می‌شود، طیف وسیعی از استان را در بردارد و به‌نوعی از گلوگاه تا رامسر را شامل می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: مراکز یاد شده در روستاهای تابعه شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، جویبار، قائم‌شهر، سوادکوه، آمل، بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، نور، نوشهر، تنکابن، عباس‎آباد، چالوس و رامسر احداث شده‎اند و هزینه تمام‌شده برای مجموع آنها نیز ۵۱ میلیارد تومان است.

سلطان‌تویه در پایان گفت: این پروژه‎ها به‎صورت ویدئو کنفرانس با همکاری ۴۷ دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی در ۲۸ استان کشور برگزار می‎شود و در مجموع هزینه تمام‌شده برای ۶۵۷ پروژه نیز، ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

در سه سال گذشته بدون احتساب پروژه‎های طرح تحول سلامت، ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش ساخت‌وساز منابع فیزیکی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران هزینه شده است.

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ اسفند, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو