زمان انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۵ -

۱۰۰ هزار شغل طی سه سال در مازندران ایجاد شده است

استاندار مازندران گفت: مازندران ششمین رتبه اقتصادی را در کشور دارا بوده و در سه سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل در استان ایجاد شده است.

به گزارش سرای نور؛ ربیع فلاح جلودار پیش از ظهر چهارشنبه در سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی صنایع در بابلسر، برگزاری این کنفرانس‌ها را محملی برای آشتی و همکاری روزافزون دانشگاه، جامعه و صنعت برشمرد و با اشاره به اینکه استان مازندران ششمین اقتصاد ایران است، گفت: استان مازندران با وسعت ۲۴ هزار کیلومتر مربع و ۳.۲ میلیون نفر جمعیت، که ۴.۱ درصد از جمعیت کشور و ۱.۴۶ صدم از وسعت کشور را به خود اختصای داده، سهمی برابر ۳.۶درصد از جی.بی. تی کشور را داراست.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران با توجه به شرایط خوب آب و خاک یکی از استان هایی بی بدیل در امنیت غذایی است، افزود: مازندران در اغلب محصولات استراتژیک مانند برنج، مرکبات، ماهی و درختچه‌های زینتی و تنوع مختلف محصولات کشاورزی رتبه اول را داراست.

فلاح برخورداری از زیرساخت‌های مناسب، دسترسی به زیرساخت‌های متنوع حمل‌ونقل، همجواری با مرکز کشور با راه‌های ارتباطی متعدد و کشورهای حوزه دریای خزر و وجود بنادر متعدد را یک فرصت بی‌نظیر  برای سرمایه‌گذاری در استان و همکاری با کشورهای همسایه و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب برشمرد.

وی با اشاره به اینکه مازندران در ۱۰ ماه گذشته حدود ۴۱ میلیون نفر  گردشگر و میهمان داشته است، افزود: جاذبه‌هایی مانند جنگل، آب‌های معدنی، دریاچه‌ها، زیستگاه‌های حیات‌وحش و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این استان را به مکان توریستی مهمی در جهان  و منطقه تبدیل کرده است.

فلاح از جمله اقدامات انجام‌شده در طول دولت تدبیر و امید را هزینه بیش از هزار میلیارد تومان در صنایع بزرگ ، صدور ۷۱۳ پروانه بهره‌برداری با ارزش دو هزار ۱۰۰ میلیارد تومان، هزار میلیارد تومان زیرساخت کشاورزی و اختصاص تسهیلات ارزان قیمت با ارزش ۴۱۱ میلیارد تومان به ۹۸۴ واحد تولیدی کشاورزی و صنعتی در ده ماه گذشته برشمرد.

فلاح یکی از مشکلات استان را اشتغال برشمرد و افزود: در طی سه سال و نیم گذشته بیش از ۱۰۰ هزار اشتغال در استان ایجاد کرده‌ایم و میزان بیکاری حدود دو درصد کاهش یافت اما علی‌رغم این فعالیت‌ها بیش از صدهزار فارغ التحصیل جویای کار داریم و امیدواریم این کنفرانس‌ها زمینه‌ای برای کارافرینی فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها پیشران توسعه هستند، افزود: چنین همایش‌هایی امکان تبادل اطلاعات را ایجاد خواهد کرد و فرصتی برای توسعه خواهد بود.

فلاح افزود: باید با بازنگری و ارتقا ظرفیت‌ها بالقوه و بالفعل صنعت، کشاورزی و گردشگری استان امکان افزایش ایجاد اشتغال، تولید ثروت و ارتقا جی. پی. آر استان در اقتصاد ملی و درآمدزایی برای مردم را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از فارغ‌التحصیلان استان در حوزه آی. تی هستند، گفت: اسقرار و توسعه دانشگاه‌های مختلف در استان باعث پیشرفت در عرصه‌های مختلف خواهد شد و یکی از موضوعاتی که باید در حوزه آی. تی پیگری شود، رونق اشتغال‌زایی در این عرصه است.

وی همچنین افزود: بیش از ۲۳ درصد مردم استان در حوزه کشاورزی، ۲۲ درصد در صنعت و ساختمان و ۵۵ درصد در بخش خدماتی مشغول به کارند و برای هر کدام از اینها باید تلاش صورت پذیرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ اسفند, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو