زمان انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۵ -

۸۰۰۰ قلم کالااز ایران به افغانستان صادر می شود

سفیر افغانستان در ایران گفت: در حال حاضر بیش از ۸شت هزار قلم کالا از ایران به افغانستان صادر می شود که با ظرفیت های موجود این میزان قابل افزایش است.

به گزارش سرای نور؛ نصیر احمد نور پنجشنبه شب در جلسه اتاق بازرگانی با سفرای کشورهای اوراسیا که در تالار شهر قزوین برگزار شد اظهارداشت: ایران توانمندی های زیادی دارد که در زمینه های اقتصادی، علمی و گردشگری برای ما نیز جذابیت دارد و می توانیم همکاری خود را بیشتر کنیم.

وی افزود: قزوین هم ظرفیت های خوبی در صنعت، کشاورزی و گردشگری دارد که برای ما بسیار جالب بود و بویژه بنای سعدالسلطنه ما را به یاد جاده ابریشم انداخت و به گذشته سفر کردیم.

سفیر افغانستان بیان کرد: از اوایل قرن ۱۶ که توازن بین المللی تغییر کرد نقش کشورها در این مسیر از دست رفت و امروز همه کشورهای مسیر تلاش می کنند تا این جاده احیا شود.

وی یادآورشد: قرن کنونی به نام قرن آسیا پیش بینی شده و احیا جاده ابریشم در این حوزه ضروری است و خوشبختانه دیگر این مسیر فقط خاکی نیست و احیاء آن در مسیر دریایی، هوایی، جاده ای و شبکه ریلی پیش بینی شده است که این حرکت نشان می دهد «جاده ابریشم پایدار» بوده و از گزند حوادث در امان خواهد بود.

احمد نور گفت: افغانستان کشور هم زبان و هم فرهنگ با ایران است و امروز روابط تجاری و فرهنگی دو کشور روبه توسعه است و رفت و آمد هیئت های دو طرف می تواند به این روند شتاب دهد.

صدور ۸۰۰۰ قلم کالا از ایران به افغانستان

سفیر افغانستان در ایران بیان کرد: بیش از هشت هزارقلم از کالاهای ایرانی به افغانستان صادر می شود و استان قزوین هم ظرفیت بالایی برای صادرات بیشتر دارد.

سفرای کشورهای چین، بلاروس، ویتنام، کره جنوبی، رایزن ها، دیپلماتها و کارداران کشورهای گرجستان، بنگلادش، تاجیکستان، افغانستان و قزاقستان در سفر دو روزه به قزوین از دو واحد صنعتی تولید کننده خودروهای سنگین و مواد بهداشتی، سرای سعدالسلطنه و مسجدالنبی دیدن کردند.

این هیئت روز جمعه هم از بوستان ملی باراجین، دهکده طبیعت، دانشگاه آزاد اسلامی دیدن کرده و با شهردار قزوین دیدار و گفتگو خواهد کرد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۶ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو