زمان انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۵ -

بازسازی خوابگاه های رتبه ۴ دانشگاه ها در سال آینده

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: برنامه داریم در سال آینده تمامی خوابگاه های رتبه ۴ دانشگاه ها را تعمیر و بازسازی کنیم تا در رتبه بندی این سازمان ارتقا یابند.

به گزارش سرای نور؛ مجتبی صدیقی در مراسم افتتاحیه ساختمان خوابگاه دخترانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: درحال حاضر بیش از ۲۰۰ ساختمان خوابگاهی دانشگاه های کشور در رتبه ۴ قرار دارند که برنامه داریم این ساختمان ها را ارتقا دهیم.

وی افزود: سال آینده تمامی خوابگاه های رتبه ۴ دانشگاه های کشور تعمیر، تجهیز و بازسازی می شوند تا در میان خوابگاه های با رتبه بهتر قرار گیرند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه ۲۵۵ هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان مجرد در کشور وجود دارد، تاکید کرد: از این تعداد ۲۲۰ هزار خوابگاه به صورت ملکی و اجاره ای هستند.

صدیقی با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت: در این برنامه اقدام نه چندان ناصحیحی صورت گرفت که ساخت خوابگاه از منابع دولتی متوقف شد و همین امر موجب توقف ساخت و سازهای خوابگاهی و بروز مشکلات برای دانشگاه ها شد.

وی اظهار داشت: درحال حاضر دانشگاه های بزرگ کشور با مشکل فرسودگی خوابگاه ها مواجه هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: در برنامه ۶ توسعه قرار است ۷۵ هزار ظرفیت خوابگاهی جدید در کشور ساخته شود که در این امر نیازمند کمک دولت و خیرین هستیم.

صدیقی اظهار داشت: در سال آینده برنامه ریزی صورت گرفته تا درصورتی که بخش خصوصی وارد ساخت خوابگاه های دانشجویی شود بخش زیادی از تسهیلات وام های ساخت از سوی صندوق رفاه پرداخت شود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۶ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو