زمان انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۵ -

رسیدگی ویژه به نوزاد آسیب دیده/کوتاهی قابل چشم پوشی نیست

وزیر بهداشت گفت: نوزاد آسیب دیده که عکس آن در فضای مجازی منتشر شده، در فرایند درمان بخشی از سرم قندی به علت نشت زیرجلدی باعث آسیب به بافت هایش شد که این موضوع به طور ویژه رسیدگی می شود.

به گزارش سرای نور؛ دکتر سید حسن هاشمی پیش از ظهر پنج شنبه در حاشیه نهمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی شمس که در بیمارستان فارابی تهران برگزار شد، اظهار داشت: از تمام همکارانی که برای احیای این نوزاد زحمت کشیدند، تشکر می کنم زیرا در سه نوبت این نوزاد را از مرگ نجات دادند اما کوتاهی انجام شده، قابل چشم پوشی نیست و هر نوع کوتاهی حتی کوچک، می تواند عوارض جدی را به دنبال داشته باشد و نظم، انضباط، دقت و انصاف بخشی از وظیفه ما است.

وی گفت: در کار اداری همیشه کاستی وجود دارد و نظارت هم باید جدی باشد و برخوردها با قصور و تقصیر باید بازدارنده باشد و از وقوع قصورهای بعدی پیشگیری کند و هیاتی از وزارت بهداشت مسئول رسیدگی به موضوع  این کودک شده است.

وزیر بهداشت  در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره روند اجرای طرح پزشک خانواده در کشور، افزود: طرح پزشک خانواده در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر و در حاشیه شهرها برای ۱۱ میلیون نفر مستقر شده و اجرای کامل آن نیازمند ۱۰ تا ۱۵ سال زمان است و مسیر آن با تربیت متخصصان پزشک خانواده ادامه می یابد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۶ اسفند, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو