زمان انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۵ -

قالیباف عنوان کرد؛

تمرکز اصلی ما در این سال ها بر مترو بوده است

شهردار تهران با بیان این مطلب که در سال های اخیر تمرکز اصلی ما بر تکمیل مترو بوده است، گفت: خط ۶ مترو تا ۴۵ روز آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش سرای نور؛  محمدباقر قالیباف در مراسم بهره برداری از ۱۱۰ پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و محیط زیستی منطقه ۲، اظهارداشت: در خور شأن مردم انجام وظیفه نکردیم، مخصوصا برای خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و به ویژه محرومان عزیز شهر و معلولان گرامی. اما خدا می‌داند که در این مدت ماموریت و مسئولیت هرگز این اقشار را فراموش نکرده ام و همه بضاعت و توان خود را برای رفع مشکل آنها انجام داده‌ام.

شهردار تهران اضافه کرد: من هیچ پروژه‌ای را که آماده بهره برداری می‌شود منتظر نمی‌گذارم و بلافاصله افتتاح می‌کنم. هر وقت پروژه‌ای آماده بهره برداری باشد و مردم باید از آن استفاده کنند بلافاصله پروژه را افتتاح می‌کنم

قالیباف با اشاره به یکی از مهمترین دغدغه‌های خود در منطقه ۲، گفت: بحث ساماندهی دره اوین، درکه و فرحزاد از دغدغه‌های اصلی ماست. مسائل زیست محیطی و آسیب‌های اجتماعی همچنین ضرورت توجه به مناطق محروم را داریم به معنای دیگر با مسائل چند جانبه روبرو هستیم.

وی تأکید کرد: بیش از ۴ سال است که این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و به طور مرتب از آن بازدید داریم.

قالیباف گفت: انشاء الله کمیسیون ماده پنج، بحث‌های نهایی آن را در روزهای آتی خواهد داشت. البته عمده مشکل ما در این بخش تملک‌ها است.

شهردار تهران با بیان این مطلب که یکی از اقدامات شهر تهران توسعه مترو بوده است اظهار کرد: با تکمیل خط سه مترو، این پنجمین خط مترو است که در این سالها به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: ما سه مجموعه مترو دیگر را با اولویت انجام می‌دهیم. تاکید می‌کنم که تمرکز اصلی ما در این سالها، تکمیل مترو بوده است و با همه مشکلات مادی و اقتصادی این موضوع به طور جدی پیگیری شده است.

شهردار تهران ادامه داد: ما در روزهای پیک کاری، ۳۰هزار نفر در سه شیفت مشغول فعالیت در مترو بودند و به طور عمومی همیشه بیش از ۲۰ هزار نفر در خطوط مترو مشغول فعالیت هستند.

قالیباف در تشریح آخرین وضعیت متروی خط ۶ گفت: این مترو از جنوب شرقی تهران (دولت آباد) آغاز می‌شود، به طور ۳۱ کیلومتر پس از عبور از خیابان های ۱۷ شهریور، میدان شهدا، امام حسین، سپاه، هفت تیر، ولیعصر، بلوار کشاورز، گیشا و شهرک ژاندارمری به سمت دانشگاه آزاد و کن و سولوقون می‌رود.

وی افزود: خط ۶ مترو در ۴۵ روز آینده افتتاح می‌شود و از کارهای کم نظیر در دنیا است.

شهردار تهران با اشاره به خط ۷ مترو نیز گفت: این خط نیز از شرقی ترین نقطه تهران یعنی افسریه و استادیوم تختی آغاز می‌شود و پس از عبور از بلوار آهنگ، مولوی، نواب، پل گیشا (تقاطع با خط ۶)، بوستان گفتگو، برج میلاد به سمت فرحزاد می‌رود.

وی تصریح کرد: ما در گیشا، سه تونل خواهیم داشت، تونل خط ۶، تونل خط ۷ و یک زیرگذر که به واسطه آن پل گیشا برای همیشه حذف خواهد شد.

قالیباف در بخش پایانی سخنان خود، گفت: اوایل اردیبهشت ۹۶، افتتاح مترو در میدان صنعت را خواهیم داشت که با افتتاح آن ۱۰۰ کیلومتر مترو از سه سال گذشته وارد مدار شده است و این توفیقی برای ماست.

منبع:مهر

کلیدواژه ها: ,,,, ,
زمان انتشار: ۷ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو