زمان انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۵ -

جمع آوری اراذل و اوباش در چهارشنبه آخر سال

سردار اشتری با اشاره به مشکلات اقتصادی در اثر تعطیلی کارخانه‌ها و اقدامات غیرقانونی موسسات اعتباری گفت: روزانه شاهد ۲۰-۳۰ تجمع در سراسر کشور هستیم که باید این تجمعات را رصد و مدیریت کنیم.

به گزارش سرای نور؛ سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در همایش سراسری مجریان انتخابات که در وزارت کشور در حال برگزاری است گفت: طبق قانون مسئولیت امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی یکی از چهار مرجع پاسخگو به استعلامات است گفت: یکی از مراکزی که تقریباً تجمیع همه سوابق را دارد و نسبتاً سوابق را به خوبی نگهداری کرده است نیروی انتظامی است. بانک اطلاعاتی کاملی در موضوع سوءپیشینه و جرایمی که افراد مرتکب می‌شوند و مواد مخدر داریم و نیروی انتظامی یکی از مراکزی است که خطای کمتری نیز در این زمینه داشته است. البته بعضی جاها به دلیل تشابه اسمی، خطاهایی رخ داده که بعداً ا صلاح کرده‌ایم اما نسبت به دیگر مراکز، سوابق بیشتری از افراد داریم که می‌توان به آن اتکاء کرد.

سردار اشتری با بیان اینکه سعی داریم بانک اطلاعاتی خود را به روز کنیم اظهار کرد: این بانک اطلاعاتی در حال بروز رسانی است به گونه ای با دقت و سرعت بیشتری پاسخگو باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در پاسخ به استعملامات کاندیداهای شورای شهر به شهرستانها تفویض اختیار شده و از طریق سیستم استانداری‌ها می‌توانند به بانک اطلاعاتی ما ورود کنند و سوابق را بگیرند.

وی با بیان اینکه مسئولیت امنیت انتخابات و صندوق های اخذ رای و محل اخذ رای بر عهده نیروی انتظامی است تصریح کرد: آمادگی داریم همچون سالهای گذشته، نظم، امنیت و آرامش انتخابات را برقرار کنیم.

سردار حسین اشتری با اشاره به وظایف نیروی انتظامی قبل، حین و بعد از انتخابات گفت: حفظ نظم و آرامش در تمامی حوزه‌ها از وظایف قبل از انتخابات نیروی انتظامی است. اعلام کرده ایم که اگر در مقطع انتخابات اتفاق خاصی پیش آمد و اگر مورد خاصی باید اجرا شود حتماً با هماهنگی شورای تامین اجرا شود و ما باید پای بند به اجرای احکام باشیم. اگر جایی لازم باشد نیروی انتظامی ورود کند با هماهنگی شورای تامین ورود خواهد کرد و اگر لازم نباشد نیز نیروی انتظامی ورودی نخواهد داشت (موضوع نقض بعضی از سخنرانی‌ها).

وی رصد چالش ها را از دیگر وظایف دستگاه‌های امنیتی و نیروی انتظامی دانست و افزود: این چالش‌ها و آسیب‌ها را باید احصا کنیم و براساس آنها تدابیر لازم را اتخاذ کنیم که نیروی انتظامی این کار را انجام داده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به امنیت مرزها گفت: ۸۷۵۵ کیلومتر مرز با ۱۵ کشور داریم که ممکن است در ایام انتخابات در بخشی از مرزها تحرکاتی انجام شود که ما باید قدرت مقابله و پیش گیری را بالا ببریم.

اشتری ادامه داد: در مناسبت‌های گذشته مانند مراسم ۲۲ بهمن، اخباری بود که در بعضی مکان‌ها، ممکن است تحرکاتی صورت گیرد که با آمادگی کامل دستگاه های امنیتی، انتظامی این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور افزود: امروز به دلیل تعطیلی بعضی از کارخانه‌ها و اقدامات غیرقانونی بعضی موسسات اعتباری شامل تجمعاتی در کشور هستیم که در بعضی از روزها ۲۰ تا ۳۰ تجمع در سراسر کشور برگزار می‌شود که این تجمعات باید رصد و به دقت مدیریت شود. و از هرگونه برخورد با این گونه تجمعات باید پرهیز شود چرا که هر اتفاقی بازتاب ملی و بین‌المللی خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید پیش بینی کرد که در ایام خاص و در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد گفت: مثلا در چهارشنبه آخر سال نیروی انتظامی، اراذل و اوباش شناسنامه دار را جمع می‌کند. چرا که اگر برخورد نکنیم دچار مشکل می‌شویم و کمیته‌ای نیز برای برخورد با افراد آسیب‌زا تشکیل شده که این افراد باید در زمان‌های خاصی در اختیار باشند.

سردار اشتری تصریح کرد: اراذل و اوباش را چهارشنبه آخر سال، سال گذشته در داخل ورزشگاه‌ها جمع کردیم و بهترین امکانات هم به آنها دادیم تا دو روز تحت نظر باشند.

وی همچنین با اشاره به وظایف نیروی انتظامی در زمان برگزاری انتخابات گفت: توزیع هوشمند نیروها یکی از وظایف ماست و قرارگاه‌های انتظامی در هر استانی تشکیل می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی تأمین امنیت صندوق‌های سیار را از دیگر وظایف نیروی انتظامی برشمرد و گفت: بعضی وقتها، صندوق‌ها در راه، به سرقت رفته و یا آتش زده شده که باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد و تا آخرین لحظه که فرمانداران و مسئولین مربوطه بگویند ما در حوزه‌های اخذ رأی حضور خواهیم داشت.

وی با اشاره به بهره گیری از تجربیات دوره‌های قبل ادامه داد: معمولا در انتخابات گذشته، در ۵-۶ حوزه انتخابیه، همواره شاهد درگیری بوده‌ایم که البته در انتخابات مختلف این درگیری‌ها شدت و ضعف داشته است. همچنان که در دوره قبل هیچ تلفاتی در انتخابات نداشته‌ایم. لذا براساس اتفاق‌های دوره‌های گذشته، مشکلات را امساک کرده ایم که براساس این سوابق ثابت شده که دربرخی استان‌ها درگیری داریم که باید تلاش شود که این درگیری‌ها در حد لفظی باشد.

اشتری تشکیل مستمر شورای تامین انتخابات در استان ها را ضروری دانست و اظهار کرد: هرچه این جلسات بیشتر برگزار شود، این استانها کمترین مشکلات را خواهند داشت.

 وی همچنین اظهار کرد: نیروی انتظامی آماده هرگونه همکاری و هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها، بیشتر از آنچه که وظیفه ذاتی‌اش است را دارد.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: ما در حوزه امنیت با کسی تعارف نداریم و اجازه نمی دهیم عده ای خلاف قانون کاری انجام دهند و کوچکترین شبهه‌ای در بحث انتخابات وارد شود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۷ اسفند, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو