زمان انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۵ -

تخریب آثار تاریخی سوریه مصیبتی برای دنیاست

«بشر ریاض یازجی» وزیر گردشگری سوریه اظهار داشت: یکی از اصلی ترین اهداف ما، احیای گردشگری دینی در سوریه است.

به گزارش سرای نور؛ بشر ریاض یازجی در دمشق گفت: تروریسم تکفیری در سوریه بر معادلات اقتصادی، گردشگری و فرهنگی کشورمان تاثیرگذار بوده است، با این حال ما در نهایت بر تروریسم پیروز خواهیم شد چنانچه تا الان نیز پیروز شده ایم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات اساسی دولت سوریه پس از پیروزی بر تروریسم تکفیری، احیا و بازسازی سوریه است. موضوعی که در ارتباط مستقیم با صنعت گردشگری این کشور است.

وزیر گردشگری سوریه افزود: ما از دوستان ملت سوریه انتظار داریم چنانچه در روزهای سخت مقاومت در برابر تروریسم تکفیری در کنار ما بودند، در بازسازی و احیای کشورمان نیز به ما کمک کنند.

وی در این باره با اشاره به اینکه؛ سوریه قبل از وقوع جنگ، یکی از مقاصد مهم گردشگری بود و ما به دنبال احیای صنعت توریسم و گردشگری در سوریه هستیم، خاطرنشان کرد: بافت های گردشگری و تاریخی مناطقی مانند حلب و تدمر بر اثر اقدامات گروههای تروریستی و تکفیری، به شدت آسیب دیده است.

ریاض یازجی ضمن تاکید بر اهمیت حوزه گردشگری دینی در سوریه اظهار داشت: سوریه سرزمینی مقدس و مذهبی بوده و پیامبران و افراد روحانی زیادی در طول تاریخ در شام حضور داشته اند، لذا گردشگری دینی در سوریه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: وجود دو حرم مقدس حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما منجر به اقبال مسلمانان و خصوصا شیعیان برای سفر به سوریه و زیارت این اماکن شریف شده است، از سوی دیگر، اماکن مذهبی زیادی برای مسیحیان در سوریه وجود دارد که شهر معلولا یکی از آنهاست.

ریاض یازجی افزود: احیای گردشگری دینی یکی از اصلی ترین اهداف ما محسوب می شود و ما نسبت به گردشگری و توریسم دینی در سوریه نگاه صرف مالی و اقتصادی نداریم، بلکه در این خصوص نوعی نگاه فرهنگی و مذهبی حاکم است، به ویژه آنکه گردشگری مذهبی در سوریه منجر به تعامل بیشتر میان ما و ملتهای مختلف دنیا می شود.

وزیر گردشگری سوریه در خصوص نقش رسانه های منطقه در احیای توریسم در این کشور اظهار داشت: نقش رسانه های حامی مقاومت در خصوص احیای گردشگری دینی و تاریخی در سوریه بسیار پررنگ است.

وی با تاکید بر اینکه؛ در این خصوص لازم است از همه ظرفیت های رسانه ای موجود استفاده شود، گفت: این رسانه ها همان گونه که تاکنون رسالت حرفه ای خود را در بیان حقایق بحران در سوریه انجام داده اند، انشاءالله پس از نابودی کامل تروریسم هم لازم است برای احیای سوریه در صحنه باشند.

وی با اشاره به اینکه؛ تخریب هر اثر باستانی در دمشق، حلب، دیر الزور و تدمر یا دیگر مناطق سوریه، مصیبتی برای کل دنیا محسوب می شود، ادامه داد: آثار باستانی در یک کشور، ارزشی جهانی دارند، از این رو باید در احیا و مرمت آثار باستانی در سوریه کوشید و از سوی دیگر، صنعت توریسم را در این کشور احیا کرد.

ریاض یازجی در خصوص جنایاتی که تروریست های تکفیری در سوریه مرتکب شده اند گفت: ملت مظلوم سوریه در طول شش سال اخیر مصیبت های زیادی کشیده است. آنچه مسلم است اینکه ما در نهایت به ریاست بشار اسد در مقابل تروریسم پیروز خواهیم شد و به آبادانی کشور روی خواهیم آورد.

وی ادامه داد: در این میان، لازم است مردم سراسر دنیا که در آینده به سوریه سفر می کنند، در جریان عمق مصیبتی که بر ملت ما رفته است قرار گیرند. آنها باید بدانند که بر فوعه و کفریا یا نبل و الزهرا چه گذشته است. آنها باید با مقاومت ملت ما آشنا شوند.

وزیر گردشگری سوریه در پایان گفت: ما در کشور سوریه، مادری را داریم که ۵ فرزند خود را در راه مقاومت و دفاع از سرزمین ما تقدیم کرده است. بدیهی است که مردم دنیا باید با این چهره ها آشنا شوند. آنها باید بدانند که ملت ما در راستای دفاع از سرزمین خود چه مصیبتها کشیده اند. سوریه، سرزمین صلح، تاریخ، موسیقی و مذهب بوده و هم اکنون خونهای پاکی بر زمین ریخته شده تا این کشور قوی بماند و پیروز شود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۷ اسفند, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو