زمان انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۵ -

قانون در فوتبال ایران درست اجرا نمی‌شود

پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه عدم اجرای صحیح و درست قانون یکی از دلایل ناکامی فوتبال ایران در آسیاست، گفت: شاید نسل جدید بتوانند افتخارات گذشته را تکرار کنند.

به گزارش سرای نور؛ علیرضا امامی‌فر در پاسخ به این پرسش که «تیم های ایرانی ۲۵ سال است در آسیا نتوانستند قهرمان شوند، دلیل این مساله چیست؟ » گفت: این به دلیل ساختاری است که در فوتبال ما وجود دارد. در طول سال های گذشته مسائلی مانند تبانی ها، شکایت های پرتعداد و عدم اجرای صحیح و درست قانون از جمله مسائلی است که باعث این موضوع شده است. با این حال در کشوری که ۷۰ میلیون جمعیت دارد، شاید بیست نفر باشند که توانایی موفقیت در سطح بین المللی را داشته باشند.

پیشکوت فوتبال ایران تصریح کرد: عدم اجرای صحیح و درست قانون در این موضوع تاثیر زیادی دارد. هنگامی که در فوتبال اروپا حضور داشتم ابتدای هر سال به باشگاه ها گواهینامه حرفه ای می‌دادند. اخذ این موضوع هم نیازمند این بود که فدراسیون می‌آمد و ابتدا تمام بودجه باشگاه برای یک سال را بررسی می‌کرد اگر باشگاه بودجه لازم خود را برای یک سال در حسابش نداشت، به آن پرونده حرفه ای نمی‌دادند اما در فوتبال ایران خود من سه پرونده دارم که کمیته انضباطی رای هم به نفع من صادر کرده است اما نمی‌توانم پولم را بگیرم. اگر به دنبال پیشرفت در فوتبال هستیم باید قوانین را سفت و سخت اجرا کنیم.

امامی‌فر تصریح کرد: اما موضوعی که در این میان وجود دارد این است که فوتبال ما به نوعی تغییر نسل داده است و  اگر در اجرای قوانین کمی جدیت به کار ببریم و به سمت حرفه ای گری برویم این نسل جدید شاید بتوانند افتخارات گذشته را دوباره تکرار کنند.

مربی تیم فوتبال خونه‌به‌خونه بابل نیز در رابطه با شرایط این تیم در رقابت های لیگ دسته اول فوتبال ایران تصریح کرد:  با حمایتی از که از سوی مدیریت باشگاه صورت می‌گیرد و طبق صحبت هایی که با بازیکنان انجام دادیم امیدوارم که بتوانیم روند صعودی مان را حفظ کنیم و به اهدافمان برسیم.

وی در رابطه با مسائل حاشیه ای که در دسته اول فوتبال وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه این مسائل وجود دارد در این لیگ پنالتی هایی گرفته می‌شود که واقعا اگر به آن نگاه کنیم شائبه برانگیز است. داور هم انسان است و اشتباه می‌کند اما هنگامی هم که اعتراضی می‌کنیم آخرش می‌رسیم به این که آبروی کسی را نباید برد. امیدواریم دیگر این اشتباهات تکرار نشود. این موضوع هم به اجرای صحیح قانون که به آن اشاره کردم باز می‌گردد.

در رابطه با اولین دیدار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال عربستان که با تساوی یک بر یک همراه بود، گفت: حریف عربستانی به خوبی و بسیار دقیق پرسپولیس را آنالیز کرده بود و شناخت خوبی از تیم برانکو داشت. الهلال توانست خط هافبک پرسپولیس را از کار بیندازد و ارتباط میان آنها با مهاجمان را قطع کند.

وی افزود: همچنین الهلال روی نفوذ از جناحین و سمتی که فرشاد احمدزاده در آن بازی می‌کرد برنامه ریزی کرده بود فرشاد هم تمام تلاشش را در آن پست کرد اما به هر حال دفاع چپ پست تخصصی او نبود و در جایگری به نظر می‌رسید کمی مشکل داشت.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: الهلال همچنین نگاه ویژه ای روی ضربات ایستگاهی داشت. اگر روی گلی هم که پرسپولیس در این مسابقه دریافت کرد دقت کنید می بینید که بازیکنی که با فرشاد احمدزاده روی تیر یک پرسپولیس قرار داشت تنها قصد داشت مانع از خروج بیرانوند از درون دروازه شود. همین موضوع نیز باعث شد پرسپولیس گل بخورد.

امامی‌فر تصریح کرد: به هر حال این مسابقه اول محسوب می‌شد و خیلی از بازیکنان تجربه بازی در این سطح را نداشتند اما پرسپولیس اگر بخواهد برای موفقیت در این بازی ها  تلاش کند باید در تمام مسابقات با سیستم تهاجمی تر و قوی تر ظاهر شود. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که اگر این مسابقه در تهرن برگزار می‌شد بازی به مراتب برای پرسپولیس راحت تر می‌شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۷ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو