زمان انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۵ -

شمار بیکاران در فرانسه به ۳ میلیون و ۷۲۴ هزار نفر رسید

شمار بیکاران در فرانسه پس از کاهشی مقطعی دومین ماه متوالی افزایش و به ۳میلیون و 724 هزار نفر رسید.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از روزنامه فرانسوی فیگارو، شمار بیکاران فاقد هرگونه شغل (گروه A) در فرانسه طی ماه ژانویه ۲۰۱۷ با افزایش نسبت به ماه پیش از آن یعنی دسامبر، به مرز ۴ میلیون نفر نزدیک شد.

به نوشته فیگارو، طی ماه ژانویه ۲۰۱۷ شمار بیکاران ثبت شده فاقد هرگونه شغل در فرانسه با افزایش ۱۵۰۰ نفری نسبت به ماه پیش از آن یعنی دسامبر ۲۰۱۶، به رقم ۳ میلیون و ۷۲۴ هزار نفر رسید.

بر اساس این گزارش، بیکاری در فرانسه از نیمه دوم سال ۲۰۱۶ روندی نزولی را در پیش گرفته بود اما بررسی‌های آماری حاکی از آنست که این معضل که هم‌اکنون نخستین دغدغه و موضوع نگرانی فرانسویان را تشکیل می‌دهد، طی ماه‌های دسامبر ۲۰۱۶ و ژانویه ۲۰۱۷ بار دیگر رشد خود را از سر گرفته و میزان آن در فرانسه افزایش یافته است.

این در حالیست که با توجه به اینکه معضل بیکاری مهمترین چالش و موضوع نگرانی پیش روی اغلب فرانسوی‌هاست، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور نیز هم‌اکنون در آستانه این انتخابات با طرح وعده کاهش بیکاری به عنوان یکی از وعده‌های تبلیغاتی خود، در تلاشند تا نظر فرانسویان نگران و درمانده از وضعیت اشتغال و بیکاری را به خود جلب کرده و شانس خود را برای ورود به کاخ ریاست جمهوری الیزه افزایش دهد.

از زمان روی کار آمدن «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در ماه می سال ۲۰۱۲ تاکنون، بیکاری در این کشور هر ساله افزایش یافته و این روند هرگز متوقف نشده است و این کارنامه‌ای فاجعه‌بار برای این رئیس‌جمهور سوسیالیست است.

تداوم سیر صعودی بیکاری در فرانسه از جمله معضلات مهمی است که مردم فرانسه با آن مواجه هستند؛ معضلی که «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور کنونی فرانسه نیز در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ فرانسه وعده داده بود که منحنی فزاینده آن را خیلی سریع معکوس و یک رقمی کند حال آنکه آمارها از عدم تحقق این وعده خبر می‌دهند.

اوضاع نامناسب بازار کار و معضل بیکاری در این کشور به حدی است که کارشناسان و اقتصاددان‌ها نیز بدبینی خود را پنهان نکرده و می‌گویند که فرانسه کشوری است در حوزه پولی یورو که در بحران فرو رفته و چشم‌انداز روشنی پیش روی آن نیست.

ین در حالیست که کمیسیون اروپا نیز چندی پیش طی گزارش بررسی مشکلات اقتصادی برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از عملکرد دولت فرانسه در مبارزه با معضل بیکاری انتقاد کرده و اعلام کرد که پیشرفت‌های فرانسه در زمینه اصلاح و حمایت از مشاغل محدود بوده است و متقضایان شغل تنها به آموزش محدود دسترسی دارند و خدمات دیگری به آنها ارائه نمی‌شود.

منبع:فارس

زمان انتشار: ۷ اسفند, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو