زمان انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۵ -

سپاه با هرگونه تجاوز و تخلف دریایی در خلیج‌فارس برخورد خواهد کرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: سپاه با هرگونه تجاوز و تخلفات دریایی در خلیج‌فارس برخورد خواهد کرد.

به گزارش سرای نور؛  امیر دریادار فدوی بعد ازظهر دوشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با نیروی دریایی سپاه پاسداران بیان داشت: نیروی دریایی سپاه در سطحی از توانمندی و اقتدار قرار دارد که می تواند با اقتدار کشتی آمریکایی را به دلیل خطایی در آلودگی و یا آسیب به تأسیسات دریایی توقیف و تحویل مراجع قضایی و سازمان بنادر و دریانوردی کشور کند. این اقتدار و توانمندی در هیچ جای دنیا نمی توانید ببینید.

وی افزود: در سال ۹۴ با حکم دستگاه قضایی کشور، کشتی‌ شرکت مرسک توقیف شد. همچنین کشتی‌ دیگری که به یکی از سکوهای پارس جنوبی آسیب رسانده و اقدام به فرار کرده بود با توانمندی و اقتدار نیروی دریایی سپاه توقیف شد و ۲۸۰ میلیون دلار جریمه شد و در حال پرداخت و بازسازی سکوی نفتی پارس جنوبی هستیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: ملیت و پرچم کشتی ها مهم نیست، مهم این است که امروز جمهوری اسلامی ایران در سطحی از اقتدار و قدرت قرار دارد که اجازه هیچگونه تخلف و خطایی را به کشتی های عبوری از منطقه خلیج فارس و دریایی عمان نخواهد داد.

وی مطرح کرد: برای رفع آلودگی که تنها در یک ساعت رخ داده است، باید مدت‌ها و حتی ماه‌ها و سال‌ها زمان صرف کرد و باید در این زمینه با جدیت و دقت، ملاحظات زیست‌محیطی را پیگیری کنیم تا دریا سالم و پاک باقی بماند.

فدوی ادامه داد: با امضای این تفاهم‌نامه یک نظام بندی جدید برای همکاری در زمینه‌های محیط ‌زیستی، جست‌وجو و نجات و غیره در آب‌های جمهوری اسلامی ایران ایجاد و اجرایی می‌شود.

وی بیان داشت: در همین رابطه و طبق تفاهم‌نامه‌ای که شاهد امضای آن هستیم نیروی دریایی سپاه شناورهای متخلف را توقیف کرده و برای پیگیری‌های روند قانونی تحویل سازمان بنادر و دریانوردی می‌دهد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۹ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو