زمان انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ -

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

۳۰۰۰ تن پسماند به دریا و جنگل مازندران وارد می شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ورود سه هزار تن پسماند به جنگل و دریا سبب آسیب پذیری محیط زیست شده است.

به گزارش سرای نور؛ علی محمد شاعری عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به وجود یک بی‌توجهی تاریخی در سه استان شمالی کشور، افزود: در دهه ۶۰ به بهانه تعادل بین محیط زیست و کشاورزی ما را از صنعتی شدن منع کردند و سرمایه‌گذاری‌ها در این استان‌ها اتفاق نیافتاد و یکی از نتایج آن بیکاری ۱۲۰ هزار نفری در استان مازندران است.

نماینده کمیسیون کشاورزی در خانه ملت با مقایسه ظرفیت‌های توسعه سه استان شمالی کشور و شاخص‌های برخورداری گفت: میانگین شاخص‌های برخورداری استان مازندران در رتبه پانزدهم اما ظرفیت توسعه ما بین استان‌های اول تا سوم است.

وی در زمینه گردشگری گفت: جاذبه های گردشگری مازندران بسیار است اما یک هتل درجه یک به نسبت استان‌هایی مانند فارس و اصفهان وجود ندارد و ۳۰ میلیون مسافر استان، نقش چندانی در افزایش سرانه مردم ندارند و مردم تنها شاهد ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی هستند.

شاعری افزود: در سرمای آذر ماه امسال، تقریبا مرکبات از میان رفت و ۳۰ میلیارد تومان در حال تخصیص است اما این میزان به نسبت هزار میلیارد تومان خسارت کم است و مردم مازندران نیز با همه این اتفاقات بخاطر نجابت خویش در بیرون استانداری معترض نشدند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار تن پسماند وارد جنگل، رودخانه و دریا می‌شود و جنگل و دریا به شدت آسیب دیده‌اند، افزود: در گذشته ۱۰۰ هزارتن صید دریا داشته‌ایم اما اکنون سه هزار تن، چرا که دریا دیگر صیدی ندارد و محیط‌زیست آن صدمه دیده است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۲ اسفند, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو