زمان انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ -

ایران یکی از بهترین میزبانی های تاریخ شطرنج قهرمانی جهان را داشت

رئیس فدراسیون جهانی شطرنج با تقدیر از میزبانی خوب تهران گفت: ایران یکی از بهترین میزبانی های تاریخ شطرنج قهرمانی جهان را داشت.

به گزارش سرای نور؛ ایلیام ژینوف رئیس فدراسیون جهانی ‎شطرنج که به منظور حضور در مراسم اختتامیه مسابقات قهرمانی زنان جهان به تهران سفر کرده است، امروز پس از مشخص شدن عنوان قهرمانی مسابقات و پایان میزبانی ایران ابراز امیدواری کرد که ایران به زودی میزبان یک رویداد دیگر باشد.

‎وی با اشاره به قهرمان شدن “شونگیی تان” چینی اظهار داشت: به “تان”به خاطر کسب این عنوان تبریک می گویم. برای این شطرنجباز بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم همین مسئله  باعث مشهور شدن شطرنج شود.

‎وی همچنین خاطرنشان کرد: از “تان” برای حضور در چهل و یکمین دوره از رقابتهای شطرنج قهرمانی زنان جهان هم دعوت می کنم.

‎رئیس فدراسیون جهانی شطرنج همچنین با ابراز رضایت از میزبانی ایران یادآور شد: از جمهوری اسلامی ایران، دکتر روحانی رئیس جمهوری، وزارت ورزش و جوانان و مهرداد پهلوانزاده که ریاست فدراسیون ایران را بر عهده دارد و در کل همه کسانی که از برگزاری این مسابقات در ایران حمایت کردند بسیار متشکرم. این میزبانی یکی از بهترین میزبانی های تاریخی شطرنج  قهرمانی جهان بود.
‎ژینوف تصریح کرد: می خواهم از همه مردمی که از این مسابقه حمایت کردند قدردانی کنم. ‎همچنین از دولت چین بخاطر حمایت از این رشته ورزشی و کشورهای پیشتاز در شطرنج قدردانی میکنم. شاید ٢٠ سال پیش چین از شطرنج چیزی نمی دانست اما اکنون با ورود دولت و حمایت از رشته های پایه ای مثل شطرنج این رشته به جایی رسید که چندین بار جام قهرمانی را کسب کرد.

‎ژینوف افزود: مرحله بعدی شطرنج قهرمانی زنان جهان که فعلا میزبانی آن مشخص نیست بین “ونجون جو” قهرمان گرندپری و “شونگیی تان” قهرمان این دوره از شطرنج زنان جهان برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول در شطرنج جهان ابراز امیدواری کرد که ایران با تجربه ای که به دست آورده دوباره بتواند میزبان مسابقات زنان جهان شود.

‎رئیس فدراسیون جهانی شطرنج  با قدردانی از اصحاب رسانه و کسانی که برای میزبانی این رقابتها تلاش کردند گفت: اطمینان دارم ایران به زودی یک مسابقه بزرگ دیگر را میزبانی می کند.  همانطور که ایران سابقه برگزاری شطرنج قهرمانی مردان جهان در سال ٢٠٠٠ را داشت.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۳ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو