زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ -

عربستان بازهم تولید نفت خود را کاهش داد

آمار شرکت‌های نفتی و تردد تانکرهای نفتی نشان می دهد که ریاض در فوریه(بهمن-اسفند) میزان تولید خود را ۹۰ هزار بشکه نسبت به ماه قبل کاهش داده و به ۹.۷۸ میلیون بشکه در روز رسانده است.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از بلومبرگ، این دومین ماه متوالی است که بزرگترین صادر کننده نفت جهان، تولید خود را به کمتر از رقم هدف گذاری شده در توافق یعنی ۱۰.۰۶۶ میلیون بشکه رسانده است.

تولید نفت اوپک در  فوریه ۶۵ هزار بشکه در روز نسبت به ماه ژانویه(دی-بهمن) کاهش یافته و به رقم ۳۲.۱۷ میلیون بشکه در روز رسیده است.

۱۰ عضو اوپک که متعهد شده اند تولید خود را کاهش دهند،  تبعیتی ۱۰۴ درصدی از این توافق داشته اند که عمدتا ناشی از کاهش بیش از حد تولید عربستان بوده است.

تلاش های سه کشور ایران، نیجریه و لیبی که از توافق مستثنی شده اند برای افزایش تولید موجب شده تا میزان کل تولید اوپک همچنان ۴۱۵ هزار بشکه در روز بالاتر از هدف گذاری تعیین شده در توافق ۳۰ نوامبر باقی بماند.

اوپک به طور کلی تنها حدود ۷۰ درصد از راه را برای رسیدن به سطح تولید مورد نیاز که برای کاهش مازاد عرضه جهانی و افزایش قیمت ها ضروری تلقی می شود پیموده است.

تولید نفت ایران در فوریه(بهمن-اسفند) به ۳.۸۳ میلیون بشکه در روز رسیده که اندکی بالاتر از رقم ۳.۷۹۷ میلیون بشکه ای تعیین شده برای این کشور است.

لیبی و نیجریه هم تولید خود را مجموعا ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش داده اند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها: ,,,, ,
زمان انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو