زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ -

هیچ گونه دغدغه امنیتی در مرزها نداریم/اولویت ناجا در مرزبانی

فرمانده مرزبانی ناجا، از ایجاد تحول اساسی در بحث آمادگی مرزبانان خبر داد و گفت: آموزش در مرزبانی اولویت اول نیروی انتظامی است.

به گزارش سرای نور؛ سردار قاسم رضایی اظهارداشت: نیروی انتظامی سازمان بزرگی است و مرزبانی به عنوان یکی از رده های این سازمان مسئولیت بسیار سنگین و حساسی در حفظ امنیت مرزهای کشور دارد.

وی با اشاره به رویکرد انسان محوری به عنوان شاخصه اصلی ناجا و مرزبانی افزود: نیروی انتظامی و همچنین مرزبانی در توجه به رویکرد ماموریتی خود و نیز پرداختن به آموزش های تخصصی به این مهم در برنامه ریزی و راهبردهای خود توجه جدی دارد.

فرمانده مرزبانی در ادامه با تاکید بر تخصصی بودن آموزش های مرزبانان و توجه ویژه به این آموزش ها ادامه داد: مرکز آموزش علمی تخصصی ثامن الائمه در خراسان رضوی مبادرت به ارائه آموزش های تخصصی و رزمی کارکنان برای اعزام به مرزهای کشور می کند که با توجه به حساسیت ماموریت های مرزی و تخصصی بودن این نوع آموزش ها در سال ۹۵ به مرزبانی برای جذب نیرو در مقطع درجه داری به صورت مجزا و تخصصی در سراسر کشور مجوز داده شده است.

سردار رضایی افزود: پیش بینی شده مرزبانی در سال ۹۶ یک تحول اساسی در بحث آمادگی ماموریت های مرزی داشته باشد که اقدامات آموزشی این آموزشگاه در پیشبرد این آمادگی بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات و ماموریت های مرزبانی افزود: مرزبانی در ۸ هزار و ۷۷۵ کیلومتر از مرزهای کشور مستقر و با ۱۵ کشور همسایه هم مرز است که در مرزهای شرقی با دو کشور افغانستان و پاکستان قریب به دو هزار کیلومتر مرز مشترک داریم که به دلیل کشت مواد مخدر و توطئه ها و شرارت ها توسط استکبار در این مناطق شاهد ناامنی هستیم اما مرزبانی ایران ضمن برقراری قاطعانه امنیت در مرزهای سراسری اعلام می دارد هیچ گونه دغدغه امنیتی در هیچ کدام از مرزهای میهن اسلامی نداریم.

رضایی همچنین با اشاره به روابط خوب مرزبانی ایران و عراق افزود: با توجه به شرارت ها و توطئه های گروه های تروریستی معاند که در آن سوی مرزهای عراق فعالیت دارند همچنان روابط خوب و همکاری مشترک مرزبانان دو کشور ادامه دارد و هیچ گونه دغدغه و ناامنی در مرزهای کشور نداریم.

منبع:مهر

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو