زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ -

اس ۳۰۰ سامانه ای مهلک برای دشمن است/ باور ۳۷۳ بزودی تست می شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه «اس ۳۰۰» سامانه ای مهلک برای دشمن است، گفت: باور ۳۷۳ در آینده ای نزدیک تست می شود.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از صدا و سیما، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در حاشیه تست سامانه اس ۳۰۰۰ با تاکید بر اینکه جواب رجز خوانی های دشمن را در میدان خواهیم داد، گفت: وقتی موشکی بتواند جسم کوچکی در آسمان آن هم ده ها هزارپایی زمین را رصد، رهگیری و منهدم کند ببینید با اسکادران دشمن چه خواهد کرد.

اسماعیلی با تاکید براینکه سامانه «اس ۳۰۰» حق ایران بود و این حق را گرفتیم افزود: «اس ۳۰۰» از امروز در کنار سامانه های قدرتمند ایرانی مانند «مرصاد و تلاش» قرار گرفت تا آسمان ولایت لحظه به لحظه  امن تر و مقدرتر شود.

وی گفت: از آنجا که احتمال دارد مشخصات این سامانه پدافندی دست کشورهای دیگر نیز بیفتد گفت: متخصصان ایرانی این سامانه را بر اساس تهدیدها و نقشه های عملیاتی آزمایش کردند و هیچکس دیگری به چگونگی عملیاتی شدن این سامانه دسترسی نخواهد داشت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا به تحرک پذیری بالای این سامانه اشاره کرد و افزود: «اس ۳۰۰» سامانه ای مهلک برای دشمن است چرا که حتی ریز پرنده ها، موشک های بالستیک و موشک های کروز نیز نمی توانند از دست این سامانه فرار کنند.

امیر اسماعیلی با تاکید بر اینکه هم اکنون ایران «اس ۳۰۰» های زیادی دارد گفت: خبر مهم تر طراحی و ساخت اس ۳۰۰ کاملا ایرانی با نام «باور ۳۷۳ » است که در آینده ای نزدیک تست آن را مردم عزیز ایران مشاهده خواهند کرد.

وی افزود: «اس ۳۰۰» ایرانی کاملا  بومی و فناوری آن چند گام جلوتر از «اس ۳۰۰» روسی است.

در پایان تست و آزمایش سامانه «اس ۳۰۰» و عملیاتی شدن آن، رژه سامانه های مختلف پدافندی جمهوری اسلامی ایران از جمله «اس ۲۰۰»، تلاش، مرصاد و دهها سامانه پدافندی دیگر جلوه ویژه ای به رزمایش پدافندی دماوند داد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو