زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ -

مجلس مصوبه حقوق مدیران را پس بگیرد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: امیدواریم مجلسیان مصوبه حقوق مدیران را پس بگیرند و اگر بر این مصوبه اصرار داشته باشند از شورای نگهبان انتظار داریم که در این زمینه به وظیفه خود عمل کند.

به گزارش سرای نور؛ آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر شنبه در نشستی خبری در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، در واکنش به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درباره تصویب حقوق ۲۴ میلیونی مدیران اظهار داشت: با توجه به زخمی که مردم در خصوص حقوق‌های نجومی داشتند از مجلس انتظار نمی‌رفت که چنین مصوبه‌ای را به تصویب برساند.

وی اظهار داشت: از مجلسیان این انتظار است که حریم مجلس را حفظ کنند و حفظ این حریم نیز آن گونه است که باید واقعیات بیرونی جامعه را ببینند و امروز مردم از حقوق‌های نجومی رنجیده خاطر هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکیدکرد: امیدواریم قبل از آنکه این مصوبه به شورای نگهبان برود مجلسیان آن را پس بگیرند و اگر بر این مصوبه اصرار داشته باشند از شورای نگهبان انتظار داریم که در این زمینه به وظیفه خود عمل کند.

فعالیت ۲۰ ساله کمیسیون تعیین جانشین برای رهبری

وی همچنین در خصوص تعیین جانشین برای رهبری نیز بیان داشت: کمیته‌ای در کمیسیون اصل ۱۰۷ و ۱۰۹ در این رابطه تشکیل شده است و این چیز جدیدی نیست و این کمیسیون بیش از ۲۰ سال است که فعال است.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: در دیداری که اعضای خبرگان در ۱۵ سال قبل با مقام معظم رهبری داشتند حضرت آقا فرمودند «خبرگان باید ده نفر را به عنوان رهبر در آستین داشته باشد» که در این راستا کمیته‌ای کاملاً محرمانه تشکیل شده است و افرادی که توانایی عهده دار شدن مسئولیت رهبری دارند را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی عنوان داشت: اسامی افراد کاملاً محرمانه بوده و اگر مقام معظم رهبری درخواست نمایند این اسامی به ایشان منتقل خواهد شد و مسئولان دیگر و بنده در جریان بررسی‌های این کمیته نیستم.

زمان برگزاری اجلاس مجلس خبرگان رهبری

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: دومین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های این اجلاسیه اظهار داشت: نطق رئیس مجلس خبرگان رهبری و هم چنین نطق قبل از دستور چهار نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری از جمله برنامه‌ها است.

آیت الله خاتمی افزود: در اولین دستور؛ کمیته تدوین بیانیه پایانی شکل می‌گیرد که پیش نویسی در اختیار کلیه اعضای خبرگان قرار می‌گیرد و آنها نظرات خود را بیان خواهند داشت و در نهایت بیانیه پایانی با تصویب کلیه اعضای مجلس خبرگان صادر خواهد شد.

بررسی فضای مجازی

وی افزود: کمیسیون‌های مختلف مجلس خبرگان رهبری در این دوره فعالیت خوبی داشتند که موضوع معیشت مردم و اقتصاد مقاومتی در کمیسیون سیاسی اجتماعی مورد پیگیری جدی است و موضوع فضای مجازی نیز در دستور کار قرار دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مهمانان ویژه این اجلاسیه بیان داشت: سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در زمینه اقتصاد مقاومتی و همچنین مشکلات معیشتی مردم گزارشی ارائه خواهند داد.

وی بیان داشت: دکتر تقی پور عضو شورای عالی فضای مجازی نیز در خصوص فضای مجازی در این اجلاسیه سخنرانی خواهند کرد و پس از پایان هر سخنرانی ۵ نفر از اعضای خبرگان نظرات خود را بیان خواهند داشت.

اصلاح آیین‌نامه انتخابات مجلس خبرگان

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما به دنبال اصلاح آیین‌نامه انتخابات مجلس خبرگان هستیم، افزود: این کار در کمیسیون آیین‌نامه در حال انجام است که تحولی جدی در این زمینه باید صورت گیرد.

وی افزود: تغییر قوانین مربوط به مجلس خبرگان رهبری بر اساس قانون بر عهده خود این مجلس است و اصلاح آیین‌نامه انتخابات در مجلس خبرگان رهبری شروع شده اما هنوز تکمیل نشده است.

خاتمی همچنین بیان داشت: برای کاندیدا شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشتن مدرک کارشناسی ارشد ضروری است اما برای داوطلبان مجلس خبرگان رهبری داشتن مدرک در نظر گرفته نشده است که معیارهایی در این خصوص باید در نظر گرفته شود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو