زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ -

ارائه پیوست فرهنگی موبایل به شورای فضای مجازی

معاون مرکز ملی فضای مجازی از اتمام کار تدوین پیوست فرهنگی موبایل و ارائه آن به شورای عالی فضای مجازی خبر داد.

به گزارش سرای نور ؛امیر خوراکیان با اشاره به اتمام تدوین پیوست فرهنگی تلفن همراه در کمیسیون عالی ارتقای محتوا در مرکز ملی فضای مجازی اظهار داشت: این سند به شورای عالی فضای مجازی ارائه شده و در نوبت رسیدگی این شورا قرار دارد.

وی ادامه داد: اتفاق خوبی که در تدوین این پیوست فرهنگی افتاد، مشارکت کامل وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه برای تدوین این سند فرهنگی بود؛ به نحوی که هم‌اکنون پیوست فرهنگی که به شورا ارائه شده است، یک توافق ارزشمند در خصوص تکالیف اپراتورهای موبایل در بحث فرهنگی است.

معاون مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه پیوست فرهنگی در حضور وزارت ارتباطات و مدیران اپراتورهای موبایل، نهایی شده است، خاطرنشان کرد: این پیوست هم‌اکنون در نوبت بررسی شورای عالی فضای مجازی قرار دارد، اما ممکن است ما بتوانیم با گرفتن یک موافقت و تائید از اعضا و رئیس شورای عالی فضای مجازی، آن را ابلاغ کنیم.

وی افزود: ما در نظر داریم که در صورت تائید شورا، فعلاً پیوست فرهنگی به اپراتورهای موبایل ارسال شده و آنها کار را آغاز کنند و در صورت لزوم، پیوست فرهنگی به تصویب نهایی شورای عالی فضای مجازی برسد.

خوراکیان گفت: پیوست فرهنگی مسئولیت‌های اپراتورهای موبایل را در حوزه‌های مختلف روشن می‌کند و حفظ حریم خصوصی، تولید محتوای بومی و حفظ حقوق مخاطبان از جمله تکالیف مهمی است که بر عهده اپراتورهای موبایل گذاشته شده است و این تکالیف تاکنون در پروانه بهره‌برداری این اپراتورها به صورت جزئی مورد تأکید قرار نگرفته بود.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی تأکید کرد: تا پیش از این پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه جنبه مقررات‌گذاری فنی داشته است، اما با آمدن پیوست فرهنگی، بحث‌های محتوایی، اجتماعی و فرهنگی در این سند فعالیت دیده شده است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو