زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ -

کسانی که اعلام کاندیداتوری کردند حق تبلیغات در فضای عمومی ندارند

وزیر کشور با بیان اینکه کسانی که اعلام کاندیداتوری کرده اند حق تبلیغات در فضای عمومی را ندارند، گفت: با متخلفین برخورد می‌شود.

به گزارش سرای نور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: افرادی که از هم اکنون اعلام کاندیداتوری کردند نباید هرگونه فعالیتی در فضای عمومی داشته باشند، چرا که فعالیت‌ آنها تبلیغاتی است و طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کسانی که اعلام کاندیداتوری کرده اند، این اقدام در صدا و سیما قانونی است یا خیر؟ اظهار داشت: اگر در چارچوب وظایف اداری و در حوزه مسئولیتشان باشد، بلامانع است، اما در غیر این صورت باشد مدیران صداوسیما باید مانع آن شوند.

وزیر کشور با تأکید بر نقش حساس صدا و سیما در برهه انتخابات گفت: قانون در زمینه انتخابات ریاست جمهوری تکلیف را روشن کرده است. در این زمینه کمیته تبلیغات تشکیل شده و صداوسیما برنامه‌های انتخابات خود را باید به تأیید این کمیته برساند که وزیر کشور مسئول این کمیته است.

رحمانی فضلی ادامه داد: در خصوص اقدامات جاری صداوسیما جلسه‌ای با مدیران صدا و سیما تشکیل دادیم و آنها تأکید کردند که انتخابات یک موضوع ملی است. همچنین صدا و سیما نباید به گونه‌ای رفتار کند که شائبه طرفداری از نهادهای خاص ایجاد شود. لذا از صداوسیما خواسته‌ایم این موضوع را رعایت کند.

وزیر کشور افزود: ما، وزارت کشور و شورای نگهبان، بازرسی و نظارت هم داریم؛ اگر به مواردی برسیم که در صدا و سیما و نهاد دیگر خلاف بی‌طرفی عمل می‌شود، حتماً تذکر دهند.

وی با بیان اینکه برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس ۲۶۹ نفر تاکنون که روز آخر ثبت‌نام است، ثبت نام کرده‌اند، گفت: کسانی که قصد کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر و روستا بخصوص در مناطق روستایی دارند حتماً در جهت تهیه گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو