زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ -

صدور مجوز واردات نارنگی در روزهای آینده/آواکادوی قاچاق جمع می شود

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از صدور مجوز واردات نارنگی از سوی دولت طی روزهای آینده خبر داد و گفت: نظارت بر بازار میوه در ایام پایانی سال تشدید می شود.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از صدا و سیما، قاسم خورشیدی با بیان اینکه سالانه ۴۹۰ هزار تن نیاز کشور به پوشاک است و صنایع فعلی داخلی ظرفیت تولید این تعداد پوشاک را دارند و به همین خاطر نیازی به تامین پوشاک از بازار خارجی نداریم با این حال عمده کالای قاچاق از شمال غرب کشور پوشاک و پارچه است .

وی با بیان اینکه در ده ماهه سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان پوشاک قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد نشان می دهد افزود : با اجرای برنامه تحول در صنعت پوشاک که از سال ۹۴ آغاز شده حداکثر تا سال ۹۸ صنعت پوشاک کشور در حوزه نساجی و تولید پوشاک کاملا متحول می شود .

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود : با این وجود نه تنها نیاز داخلی تامین خواهد شد بلکه زمینه صادرات به کشورهای منطقه فراهم می شود .

وی با بیان اینکه امسال تولید پوشاک داخلی ۴۰ درصد رشد داشته و بنابراین قاچاق پوشاک کمتر شده گفت : همچنین در سال گذشته ۱۴ میلیون دلار واردات قانونی پوشاک به کشور انجام شده که این رقم امسال به ۷۰ میلیون دلار رسیده است؛ در این راستا بهسازی و تقویت صنایع نساجی کشور در اجرای این ۱۳ برنامه آغاز شده و قرار است تا انتقال فناوری و تولید مشترک با برند های مطرح خارجی ادامه یابد .

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین افزود: به جز چهار میوه گرمسیری موز، نارگیل، آناناس و انبه هر نوع میوه خارجی دیگر که در کشور مشاهده شود قاچاق محسوب می شود و اگر این میوه ها را بازرسان کشف کنند، جمع آوری خواهد شد.

وی درباره عرضه برخی از میوه های خارجی نظیر آووکادو در بسته بندی های شکیل در فروشگاههای بزرگ زنجیره ای افزود: بازرسی از این فروشگاهها در ایام پایانی سال تشدید می شود و بازرسان اگر به این نوع میوه ها برخورد کنند آنها را جمع آوری خواهند کرد .

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: البته ستاد تنظیم بازار اخیرا مجوز واردات پرتغال و احیانا در هفته های منتهی به شب عید مجوز واردات نارنگی را صادر خواهد کرد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو