زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ -

شاخصه انقلابی بودن کمک به مردم و حل مشکلات جامعه است

شهردار تهران با بیان اینکه شاخصه انقلابی و حزب اللهی بودن کمک به مردم و حل مشکلات امروز جامعه است، گفت: اگر امروز بیکاری را در جامعه کاهش دادیم، محرومیت‌زدایی کرده‌ایم و انقلابی هستیم .

به گزارش سرای نور؛ محمدباقر قالیباف ظهر امروز طی سخنانی در آئین افتتاح ۲۹ پروژه شهری در منطقه هشت که در محل مسجد خاتم الانبیا (ص) برگزار شد، ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران افتتاح پروژه ها، عنوان کرد: برای این ۲۹ پروژه که امروز در منطقه شرق تهران افتتاح می شود، بیش از ۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تاکید کرد: از روزی که توفیق خدمت پیدا کردیم، با همه وجود باور داشتیم شهرداری یک سازمان صرفا خدماتی نیست بلکه یک نهاد اجتماعی است.

شهردار تهران عنوان داشت: بنده هر زمانی که توفیق خدمت پیدا می کردم خدمت حاج آقا مجتبی تهرانی از شاگردان حضرت امام (ره) و از اسوه های نمونه کشور در این عصر می رسیدم. در همان آغاز کار در شهرداری تهران نیز خدمت ایشان رسیدم و حاج آقا مجتبی تهرانی توصیه کردند در کنار همه وظایف شهرداری، بدانید در تبلیغ و ترویج دین هم غفلت شده است. از این رو نسبت به این موضوعات بی توجه نباشید چرا که شما در مقابل دین مردم هم مسئولیت دارید.

قالیباف افزود: سعی کردیم شهرداری تهران در ابعاد مختلف به سمت نهادی حرکت کند که بتواند در درون زندگی مردم – بدون دخالت در زندگی آنها – در ابعاد مختلف به کمک زندگی آنها بیاید.

وی با اشاره به احداث پروژه های عمرانی اساسی به عنوان افتخاری برای شهر تهران و ایران اسلامی، تاکید کرد: امروز سه – چهار پروژه در تهران جایزه جهانی گرفته است. آنها خودشان این پروژه ها را رصد کرده و انتخاب کرده اند. در حوزه کارهای خدماتی نیز اتفاقات قابل توجهی افتاده است همانطور که مردم در زندگی روزمره خودشان این تحولات را شاهد هستند.

شهردار تهران عنوان کرد: اتوبان امام علی (ع) سالیان سال رها شده بود و در زمان آغاز پروژه نیز هیچ کسی باور نداشت که احداث این پروژه امکان پذیر باشد. در همان زمان بسیاری از شورایاری ها می گفتند هیچ چیزی از شما نمی خواهیم، فقط تکلیف این اتوبان را روشن کنید. در نهایت ما اتوبانی به طول ۳۸ کیلومتر با ۵۷ پل بزرگ غیر از پل های عابرپیاده آن افتتاح کردیم و در این اتوبان حتی یک مسیر شرقی – غربی را هم قطع نکردیم.

قالیباف با اشاره به برخی بی انصافی ها در بیان مطالب و قضاوت از سوی افراد تاکید کرد: برخی می گویند ۱۰۰ نقطه را خراب کرده اند و دو اتوبان هم ساخته اند اما به هیچ عنوان به کارهای نرم افزاری، فرهنگی، اجتماعی و … توجه نکرده اند و اینها تنها سخت افزار هستند. سوال ما این است که کدام زمان را سراغ دارید که در حوزه مسایل فرهنگی، هنری، مذهبی و موضوعات اجتماعی به اندازه این دوره توجه شده باشد و آثار آن در این شهر دیده نشود؟

وی ابراز داشت: اکنون در خانه خدا از صمیم دل می گویم که هرگز در مقابل لیاقت و ظرفیت مردم نتوانستیم آن طور که شایسته است، انجام وظیفه کنیم و بدون شک در خدمت و نوکری به مردم کم گذاشته ایم؛ ما در مقابل عزیزی که در این کشور جان خود، فرزند و همه چیزش را برای اسلام داده است، چه چیزی داریم عرضه کنیم؟ ما خاک پای عزیزانی هستیم که با همه سختی ها، در گرما و سرما در مقابل دشمنان از انقلاب دفاع کرده و با همه نارسایی های ما مدیران، برای دفاع از نظام اسلامی به خیابان های می ریزند.

قالیباف تاکید کرد: خطاب من افرادی هستند که نه یک سال و دو سال، بلکه چند دهه بر این کشور و شهر مدیریت کردند، اما انجام وظیفه نکردند؛ حالا در جایی نشسته اند و انتقاد های غیرمنصفانه انجام می دهند.

شهردار تهران با اشاره به افزایش چند برابری سالن های سینما و تئاتر از سال ۸۴ تا کنون، اظهارکرد: در جای دیگری می گویند بچه های انقلاب با هنر، سینما و تئاتر مخالف هستند. این در حالی است که ما مخالف هنر نیستیم. سینما آزادی سالیان سال در کنار خیابان مانده بود و این تهمت را به بچه های حزب اللهی زدید که آن ها سینما را آتش زدند، اما بچه های بسیجی و انقلاب با افتخار این سینما را ساختند. به همین جهت ما با سینما مخالف نیستیم همانطور که حضرت امام (ره) نیز فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم بلکه ما با فساد مخالف هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد مجموعه های فرهنگی متعدد در اراضی عباس آباد اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه باغ کتاب تهران که از هر جهت در مقیاس جهانی است در آینده نزدیک افتتاح می شود. محوریت باغ کتاب نیز با موضوع کودکان و نوجوانان و با رویکرد کاملا علمی، تربیتی و هویتی است که نمونه آن تنها چند مورد در کشورهای پیشرفته دنیا وجود دارد.

قالیباف همچنین به فعالیت های شهرداری در حوزه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بپذیرید که لحظه ای از فقرا در این شهر غفلت نکردیم البته اساس کار در رسیدگی به فقرا کمک مردم بوده است. شهرداری تهران نیز ممکن است وظیفه قانونی در این زمینه نداشته باشد اما ما در این حوزه براساس وظیفه اسلامی و انسانی که داریم انجام وظیفه کرده ایم. معتقدیم اگر عزیزی سر گرسنه بر زمین بگذارد، شرعا همه مدیران مسئول هستند.

به گفته قالیباف بیش از ۷۰هزار خانواده ای که تحت پوشش هیچ سازمان حمایتی نیستند اما به نان شب خود نیاز دارند از سوی مردم در پایتخت کمک می شوند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه طلاق، ترک اعتیاد، مواد مخدر و مشاوره های اجتماعی ابراز داشت: البته قبول داریم این اقدامات ریشه ای نیست چرا که ریشه این موضوعات فقر و بیکاری در جامعه است اما وظیفه داریم در حوزه مهار این آسیب های اجتماعی در حد توان خود فعالیت کنیم.

شهردار تهران بر ضرورت توزیع عادلانه امکانات تاکید کرد و گفت: شمال و غرب شهر نسبت به جنوب و شرق برخوردارتر هستند اما در دهه گذشته هرگز از این موضوع غفلت نکردیم. البته این بدین معنی نیست که رشد در شمال و غرب را متوقف کردیم بلکه باید سرعت رشد در جنوب و شرق را افزایش می دادیم که این اتفاق صورت گرفته و با عدد و رقم قابل بیان است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شاخصه انقلابی و حزب اللهی بودن کمک به مردم و حل مشکلات امروز جامعه است، گفت: اگر امروز بیکاری را در جامعه کاهش دادیم، محرومیت زدایی کرده ایم، اگر به معلولان و نیازمندان خدمت کردیم، انقلابی هستیم.

وی گفت: امروز این کاستی ها باعث دلشکستگی مردم، تضعیف انقلاب و زیر سوال رفتن کارآمدی نظام می شود اما باید سنگر را حفظ کنیم که نظام و انقلاب تضعیف نشوند، اگر روزی در پشت خاکریز باید دفاع می کردیم امروز شاخصه انقلابی بودن خدمت به این مردم است.

شهردار تهران عنوان کرد: ما سعی کردیم هر چه در بضاعت داشتیم در طبق اخلاص بگذاریم تا بتوانیم بخشی از فشارهایی که بر زندگی مردم وجود دارد را کاهش دهیم، البته ده ها نقص و ایراد در کارهای ما وجود دارد که انکار نمی کنیم اما در این راه همه تلاش خود را به کار بسته ایم.

وی منطقه هشت را مشارکت پذیر ترین منطقه در همکاری مردم در زمینه امورات فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: آن چیزی که در جامعه اسلامی ما وجود دارد توجه به خیر عمومی، رسیدگی به عموم مردم و توسعه فضای احسان و نیکوکاری است. این در حالی است که در فضای سرمایه داری به منفعت طلبی فردی توجه دارند. به همین جهت باید توجه کنیم که در فضای احسان و نیکوکاری مردم از حال هم با خبر باشند و دست همدیگر را بگیرند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو