زمان انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ -

در پی انتشار بیانیه رئیس دولت قبل درباره «خالی بودن خزانه کشور»؛

پاسخ ربیعی به احمدی نژاد/۷۰۰میلیارددلار رفت وشغلی اضافه نشد

بیانیه احمدی نژاد در مورد ادعای دولت یازدهم مبنی بر تحویل خزانه خالی از دولت قبل با واکنش وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی روبرو شد.

به گزارش سرای نور؛ نکاتی را درباره ادعای دولت مبنی بر خالی بودن خزانه کشور توضیح داد. اما این بیانیه احمدی نژاد پاسخ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در پی داشت.

در همین زمینه علی ربیعی در جشنواره تقدیر از کارآفرینان که در مجموعه ورزشی، فرهنگی تلاش برگزار شد افزود: امروز به نقل از رئیس دولت قبل اطلاعیه ای خواندم مبنی بر این که دولت یازدهم به خزانه نگاه قجری دارد. بنده تاکنون واقعا سعی کرده ام که هیچ کنش سیاسی ای نداشته باشیم. فکر کرده ام که بزرگ ترین کنش سیاسی این است که مردم به انقلاب خوش بین باشند و فلسفه انقلاب محرومان بوده و مردم باید خوشحال باشند. فقط  می خواهم در پاسخ به این اظهار نظر اعلام کنم که ما شعبده بازی نکردیم، وقتی می گوییم ۷۰۰ میلیارد دلاررفت و شغلی اضافه نشد وکسری رشد داشتیم این شعبده بازی نیست.

وی درادامه پاسخ به این اظهار نظر رئیس جمهور دولت قبل ادامه داد: اگر اکنون دیدگاه شما برکشور حاکم بود وضع رشد ما امروز بسیار ناگوار بود. دولت دکترروحانی زیاد حرف نمی زند و دولت ساکتی است. گاهی یک نقدی می کند  اما درمجموع دولت بی صدا و کم صدایی است اما حالا شما  آمده اید و می گویید  این‌ها قجری به قضیه نگاه می کنند؟ کسی که سازمان برنامه و بودجه را منحل کرد به خزانه قجری نگاه می کند یا ما؟

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی سپس منحنی رشد کشور با همان کسری رشد را دردولت تدبیروامید نشان داد و افزود: من نمی‌گویم خیلی وضع مردم را آباد کرده‌ایم و نیازداریم که خیلی کار کنیم و خودمان هم  برواقعیات واقف هستیم. اصلا تفسیر ما این است که آمده‌ایم محرومان را به طورعقلانی به جایی برسانیم. این که درحال حاضر یک نفر سرکار برود وحدود ۸۰۰هزارتومان و ۱میلیون و ۱۰۰هزارتومان -حداقل دستمزد درپایین ترین حدود –دریافت کند با شرایطی که  چند تا ۴۰ هزارتومان درجیب افراد بگذارید بسیار متفاوت است.

ربیعی به نرخ رشد و بیکاری  دردولت یازدهم اشاره کرد و گفت: این که حساب خزانه و قجر خزانه که نیست. اصلا امروز آمدیم بگوییم همین آقایان وخانم های کارآفرینی  که امروزاز آن‌ها تقدیر کردیم واحدهایی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ شاغل داشتند. حساب خزانه کاملا مشخص است. شما حساب خزانه را پس از انقلاب و در این دوران ببینید. دردوره شما ۶۷ درصد بازنشسته ها حقوقشان از تورم پایین افتاد. این درحالی است که درسال اول دولت تدبیر وامید ما ۲۵درصد به حقوق ها اضافه کردیم که عملا ۳۱ درصد شد. شما کارفرمایان حاضر درجمع نیز درعمل ۳۱درصد پرداخت کردید. سال بعد۱۷ درصد اضافه کردیم که عملا ۲۰.۷ درصد شد. سال بعد ۱۴درصد اضافه کردیم که عملا به  ۱۵.۶ درصد با آن نرخ تورمی که داشتیم رسید.

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی درادامه پاسخ به اظهار نظرمذکور تصریح کرد: درنهایت قدرت خرید مردم دردوران شما نابود شد. من فکر میکنم آرام آرام چیزهایی دارد تکرار می شود که دارند به واقعیت تبدیل می کنند. این تورم اگر به سمت چپ ادامه پیدا می کرد الان شاخص های ما کجا بود ند؟ همه شما که کارفرما هستید بگویید اگرحتی ما از رکود خارج می شدیم و تورم را بالا می بردیم شما در طولانی مدت می توانستید ادامه دهید؟

وی تاکید کرد: دراین مدت چنین سخنرانی ای نداشتم اما اظهارنظری که خواندم پاسخ دارد. ما در همین تامین اجتماعی در سال ۸۴ ۴ هزارمیلیارد تومان کسری داشتیم که نسبت به دولت  بود. این رقم درپایان سال ۹۲، ۶۰ هزارمیلیارد تومان بود والان هم نمی شود آن را کنترل کرد چرا که به اندازه  نرخ اوراق مشارکت سود روی آن می اید و نمی شود آن را جمع و جور کرد. چه کسانی در شب انتخابات بدون هیچ عقبه مالی دستمزدها را تحت عنوان همسان سازی افزایش می دادند؟

ربیعی افزود: ما امروز با همفکری مجلس و با عقبه مالی درصدد همسان سازی قانونمند هستیم. دراین فرصت کمتر در مورد این که به دولت حمله می شود هیچ وقت به عنوان وزیردرصددپاسخگویی نبودم چون فکر می کردم وزارتخانه ای که من در آن هستم با اقشار پایین جامعه سروکاردارد و به دور از حاشیه باید به کارهای خود ادامه بدهد. قرارنیست که دست آوردهای ملموس را زیرسوال ببریم  . قرارنیست که با دادن آماروارقامی که فردا درمورد آن ها سخن خواهیم گفت درزمان نزدیک  به انتخابات وارد شوید اطلاعیه بدهید و به هرحال افتخار هم کنید که تا حالا حرف نزدیم.

وی تاکید کرد: خوب تا به حال شما حرف نزدید و سایت‌های شما حرف زده اند. مفصل هم دراین زمینه‌ها حرف زدید. مگر دولت سایتی داشته و مگر در این زمینه ها اصلا حرفی زده است؟

سپس وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی خطاب به کارآفرینان نیکوکار گفت: من بدون تردید معقتد هستم که از یک جریانی  و پس از سال‌ها باید عقلانیت و سخت کوشی و مدارا معطوف به ارزش های اسلامی وقدرت داخلی و زیرسایه مقام معظم رهبری باید تدوام داشته باشد و ما می توانیم کشور را به جایی برسانیم که در۵تا ۱۰ سال آینده در نقطه خوبی بایستیم.

ربیعی اضافه کرد : به هرحال امروز ۲۹هزار و ۴۰۱ واحد تولیدی و خدماتی بررسی شدند و ما فکر می کنیم که به اقتصاد مقاومتی عمل کرده ایم. من معتقدم که بانگاه دانش بنیان به اقتصاد مقاومتی یعنی جلوگیری از خام فروشی و ماهرشدن نیروها دست پیدا کرده ایم. اگر به بحث مردمی بودن و عدالت محوری نگاه کنیم فکر می کنم که آن ها اصولی هستند که اگر از آن ها غفلت کنیم دیر یا زود از آن ها آسیب می بینیم. این ها فقط یک وظیفه اخلاقی نیست که ما بگوییم می خواهیم عدالت را اجرا کنیم بلکه این امر یک بحث غیرقابل انکار و لازمه هرگونه برنامه ای است که ما داریم دنبال می کنیم. فکرمی کنم ایجاد شغل و توانمند سازی و جلوگیری از افتادن در ورطه افرادی که دردام بی دانشی می روند کارمهمی است.

وی بزرگ ترین کار خیررا  ایجاد شغل دانست و گفت :  خداوند متعال از این که بنده اش با کرامت و از دست رنج خود زندگی کند خوشحال می شود. این عمل موجب رضایت خداوند است و تمام افرادی که سعی کرده اند حتی یک نفر در این دنیا سرکار برودو با مزدی که از دست رنج خود به دست می آورد موجب اجر الهی هست و ما نیز به عنوان مسئولان دولت به رسم ادب از شما سپاسگزاری می کنیم. بچه ها وقتی از تحصیل باز می مانند زندگی سختی خواهند داشت و دچار این سیکل می شوند که بچه به مدرسه نمی رود و توانمند نمی شود. وقتی توانمند نیستند نمی توانند شغلی به دست بیاورد، وقتی شغل به دست نمی آورند دچار آسیب می شود. واین چرخه ایست که جوامع را تهدید می کند. جمعی از افرادی که در این جاحضوردارند درآغاز هفته نیکوکاری سعی کرده اند که بچه ها را به مدرسه برگردانند. هم شغل ایجاد کرده اند و هم این که بچه ها را به مدرسه برگردانده اند وخداوند از آن ها راضی است.

۱۲۵ هزار کودکی که به مدرسه نمی‌روند!

ربیعی ادامه داد: شما که اینجا هستید راه درستی را رفته اید که ما نیزدرکنار شما در دولت آن را دنبال می کنیم و امیدواریم که بتوانیم از ثمرات خیر آن بهره مند شویم. درمورد کودکان نیز پس از تشکیل پایگاه اطلاعات ایرانیان لیست بچه هایی را که به مدرسه می‌رفتند با لیست ثبت احوال تطبیق دادیم  و حدود ۱۲۵ هزار کودکی را که به مدرسه نمی روند با کمک سازمان هدفمندی یارانه ها و شرکت مخابرات  شناسایی کردیم  و با آن ها تماس گرفتیم. بعد دیدم یکی از والدین این کودکان درجایی مقاله ای نوشته بودفردی که اتفاقا  اوضاع مالی خوبی هم داشت و محقق و فرهنگی بود. نوشته بود همین که از دولت به من زنگ زدند که چرا بچه ات به مدرسه نمی رود اتفاق مهمی است. بچه او نوعی بیماری ومعلولیت داشته که نتوانسته بود به مدرسه برود.

ربیعی افزود: بعد از این تماس‌ها در آذربایجان غربی ۵هزار ۲۸۱ کودک ودرسیستان و بلوچستان متاسفانه بیش از ۲۵ هزار بچه داشتیم که به مدرسه نمی رفتند و جمعی که امروز در این جا از آنان تقدیر شد چند سازمان مردم نهاد بودند که به برگشت این کودکان به مدرسه کمک کردند وامروز شما هزاران بیست گرفتید  .امروز هریک بچه ای که از خانه به مدرسه برود قطعا شما در ثواب آن سهیم هستید.

وی اشاره کرد: امروز از افرادی که درسال ۹۵ از غرب تا شرق تهران ۱۰۰هزارشغل ایجاد کرده بودند تقدیر کردیم. بایک حساب سرانگشتی متوجه شدیم که در سال قبل در همین ۵ماهه توانسته بودیم ۳درصد افزایش شغل  داشته باشیم یعنی سال قبل درکل سال فقط شهرتهران ۳درصد افزایش  شغل داشته است و اکنون در ۶ ماه به  ۴ درصد افزایش دست یافته ایم. افزایش دفترچه اولی ها نیز بالغ بر۱۰۰هزار است که نوید خوشی برای اشتغال است و من فکر میکنم که مدیران لایق و شایسته ما مثل مدیرانی که امروز از بخشی از آنان تقدیر شد با تلاش و مدیریت جهادی خود می توانند جهاد بیشتری ایجاد کنند.

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی، هرایرانی یک مهارت و هرخانه یک شغل را استراتژی و چشم انداز مهم دولت بیان کرد و گفت: این مهم به دستان کارآفرین وکوشامحقق خواهد شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۵ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو