زمان انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ -

در پایان بررسی بودجه ۹۶ صورت گرفت؛

تشکر لاریجانی از نمایندگان و خبرنگاران/ تشریح ویژگی‌های بودجه ۹۶

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس و رسانه ها برای پوشش خبری مذاکرات بودجه ۹۶، ویژگی های بودجه مصوب را تشریح کرد.

به گزارش سرای نور؛ علی لاریجانی در پایان جلسه علنی امروز عصر مجلس شورای اسلامی و پس از پایان بررسی لایحه بودجه ۹۶، ضمن تشکر از زحمات همه نمایندگان و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: در بودجه ۹۶ مجس با جدیت از سهم صندوق توسعه ملی از بودجه صیانت کرد؛ به گونه ای که در لایحه دولت سهم صندوق ۲۰ درصد بود، ولی ما آن را به ۳۰ درصد موجود در سیاست های کلی رساندیم و بر آن تاکید کردیم.

وی مطابقت با برنامه ششم توسعه و توجه به عدالت اجتماعی در معافیت های مالیاتی را از دیگر نکات برجسته بودجه سال آینده خواند و گفت: با جابجایی منابع، سقف معافیت مالیاتی را از یک میلیون به دو میلیون تومان رساندیم تا به مشکلات اقشاری مانند بازنشستگان توجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا حد مقدور که طبقات پایین‌تر ارقام متناسب تری دریافت کنند از دیگر نکات برجسته بودجه سال آینده است.

به گفته لاریجانی افزایش سهم اعتبارات عمرانی استان ها به بیش از ۳۰ درصد، افزایش مستمری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از ۸۰ به ۲۰۰ هزار تومان و شفافیت و تمرکز حساب های دولتی از دیگر نکات مثبت لایحه بودجه سال آینده است.

وی افزود: در مورد شفافیت حساب ها همه دستگاه ها باید درآمدهای خود را به حساب خزانه واریز کنند که این درآمد در اختیار کشور قرار می گیرد و همه باید آن را بدانند و استثنائات آن را هم برداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار میلیارد تومان نیز به بودجه آموزش و پرورش اضافه شد که وزیر آموزش و پرورش نیز بابت این موضوع تماس گرفت و تشکر کرد.

رئیس مجلس اختصاص هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای بخش تربیت بدنی را از دیگر نکات برجسته در لایحه بودجه امسال خواند و گفت: یکی از مسائلی که در سال های پیش مجلس با آن مواجه بوده و امسال نیز با لطف رهبری و اجازه ایشان به مجلس انجام شد، ۹۹۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستایی بوده است؛ همچنین ۹۹۰ میلیارد تومان نیز به آبیاری تحت فشار اختصاص یافت.

لاریجانی همچنین با اشاره به آسیب های مردم خوزستان در موضوع ریزگردها گفت: در رابطه با ریزگردها مجلس کار به موقعی انجام داد؛ به گونه ای که علاوه بر مبلغ در نظر گرفته شده در لایحه دولت، ۳۳۰ میلیارد تومان نیز برای مقابله با ریزگردها افزودیم تا در تابستان مشکلی پیش نیاید.

وی همچنین توجه ویژه به بنیه دفاعی در لایحه بودجه را نشانه فراست و تیزهوشی مجلس خواند و گفت: مجلس در شرایط حساس منطقه، کمک جدی به بنیه دفاعی کشور کرد و همه نمایندگان با تمام توان از انقلاب دفاع کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون تلقیق بودجه ۹۶، رئیس جمهور و اعضای دولت به ویژه سازمان برنامه و بودجه و از همه خبرنگاران برای پوشش خبری مذاکرات لوایح برنامه ششم و بودجه ۹۶ تشکر کرد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۵ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو