زمان انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ -

مشکل ریشه ای ایران وآمریکا/تجاوز به ایران باپاسخ کوبنده همراه است

صومعه سرا-جانشین فرماندهی کل ارتش با تأکید براینکه مشکل ایران و آمریکا ریشه ای و حل نشدنی است، گفت: هرگونه تجاوز به ایران از سوی هر کشوری با پاسخ کوبنده از سوی نیروهای مسلح همراه است.

به گزارش سرای نور؛  امیر احمدرضا پوردستان در مراسم یادواره سرداران، فرماندهان و ۵۴۲ شهید شهرستان صومعه سرا که عصر پنج شنبه در مصلای مسجد جعفری این شهر برگزار شد، اظهار کرد:جنگ ایران علیه باطل برگرفته از آموزه های فرهنگ عاشورایی است.

 وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های سربازان واقعی اطاعت مطلق از امام زمان و ولایت فقیه است, افزود:باوجود همین ویژگی بود که وقتی شیپور جنگ نواخته شد همه اقشار مردم ایران در جبهه ها حاضر شدند.

جانشین فرماندهی کل ارتش با اشاره به اینکه اقتدار، عزت و امنیت موجود به برکت وجود همین شهدا است، گفت : شهدا جلوتر از همه حرکت کردند  و ما هر چه داریم از شهدا است.

وی با تأکید بر تغییر تهدیدها از سوی دشمن بعداز ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت های دفاعی خود را با توجه به این تهدیدها تغییر دهیم.

امیر سرتیپ پوردستان تصریح کرد: در خط مقدم دفاع نیروهای مسلح حضور داشتند و مردم حامی این نیروها هستند.

وی با بیان اینکه بعداز جنگ دوم جهانی و تجربیات کسب شده آمریکایی ها از جنگ های کره و ویتنام، راهبر جدید خود با عنوان عملیات قاطع سریع را در پیش گرفتند، خاطر نشان کرد: این عملیات بدان معنا است که دیگر دشمن به دنبال انجام جنگ فرسایشی و طولانی مدت نبوده بلکه  می خواهد در کوتاه ترین زمان به اهداف خود برسد.

جانشین فرماندهی کل ارتش یکی از راهکارهای اجرای این راهبرد را استفاده از جنگ ترکیبی عنوان و تصریح کرد: دشمن از همه ظرفیت ها و امکانات در حوزه های مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی برای تحت فشار قرار دادن کشور هدف خود، استفاده می کند.

مشکل ریشه ای ایران و آمریکا

وی با بیان اینکه در سال ۵۷ برای براندازی نظام مقدس اسلامی آمریکا یک نمونه از این جنگ ها را علیه ایران به راه انداخت، اظهار کرد: در مدت زمان ۱۸ ماهه انواع و اقسام فشارها و تحریم ها، توطئه، ترور و ایجاد ناامنی با محوریت غرب کشور علیه جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار گرفت.

سرتیپ پوردستان با اشاره به اینکه هدایت و رهبری داهیانه حضرت امام خمینی (ره) و حضور مردم در صحنه سبب شکست توطئه آمریکایی ها شد، تأکید کرد: هنوز این تهدیدات ادامه دارد آن هم به این دلیل ریشه ای بودن مشکل ایران با آمریکا است.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از سیاستمداران و دولتمردان مدعی هستند که  مذاکرات می تواند مشکلات ایران و آمریکا را حل کند، افزود: این تصوری غلط بوده زیرا مشکل ما با آمریکا مشکلی ریشه ای و حل نشدنی است.

وجود مولفه های قدرت در ایران مانعی برای حمله آمریکا به ایران

جانشین فرماندهی کل ارتش ورود آمریکا در سال ۲۰۰۱ به منطقه را با هدف حمله به جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: آنها با ساختن یک حادثه ساختگی با عنوان ۱۱ سپتامبر با کمک مالی عربستان می خواستند از این موضوع به عنوان بهانه ای برای حضور در منطقه غرب آسیا بهره برده و به ایران حمله کنند.

وی با بیان اینکه مولفه های قدرت در ایران سبب شد که آمریکا نتواند به ایران حمله کند، تصریح کرد: رهبری هوشمند، خردمند و دشمن شناس، پشتوانه مردمی وآمادگی کامل نیروهای مسلح، سپاه، انتظامی و نظامی و بسیج از مهم ترین مولفه های قدرت در ایران بود که سبب شکست نقشه آمریکا برای حمله به ایران شد.

امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به حضور ۱۳ ساله آمریکا در منطقه برای اجرایی کردن نقشه خود علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: به دلیل شکست در این نقشه، راهبردی جدید برای ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی طراحی کردند که بازیگران این صحنه گروه های تروریستی و تکفیری هستند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن از ایجاد گروه های تروریستی درگیر کردن جمهوری اسلامی ایران بود، ادامه داد: بسترسازی لازم برای اجرای این نقشه توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی و همدستانشان انجام شده بود.

جانشین فرماندهی کل ارتش به تأکید مقام معظم رهبری بر نقشه شوم دشمنان در نزدیک کردن درگیری ها به مرزهای ایران اشاره کرد و افزود: در این میان نیروهای سپاهی، انتظامی و اطلاعاتی با الگوگیری از حادثه عاشورا با تمام وجود در خدمت امام زمان (عج) و رهبری معظم بوده و هستند و این چیزی است که دشمن تمایلی به وجود آن ندارد.

جنگ نرم روش جدید دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی

وی حوزه جنگ نرم را یکی دیگر از حوزه هایی دانست که آمریکا برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بر روی آن سرمایه گذاری کرده است و گفت: امروز دشمن بیشتر از جنگ سخت بر روی جنگ نرم سرمایه گذاری می کند.

امیر پوردستان با اشاره به گسترش شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی، تصریح کرد: دشمن از درگیر کردن جامعه اسلامی با این ابزارها اهدافی را دنبال می کند که مهم ترین آنها درگیر کردن جوانان و آینده سازان انقلاب اسلامی با شبکه های مجازی و ماهواره ای است.

وی تغییر ارزش ها در میان قشر جوان جامعه اسلامی را یکی از برنامه های دشمن برشمرد و ادامه داد: در سراسر دنیا ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی فعالیت می کند و این درحالی است که برای ایران ماهواره ای فعال بوده که توانایی دریافت ۱۸ هزار شبکه را دارد.

جانشین فرماندهی کل ارتش با بیان اینکه کشورهای سرمایه گذار در این زمینه به دنبال اهدافی هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این کشورها در حال تهیه سیستمی در فضا هستند که بدون نیاز به ریسور مردم بتوانند برنامه های ماهوراه ای  را از طریق گوشی های هوشمند دریافت کنند.

وی با تأکید برضرورت مراقبت و برنامه ریزی در این زمینه از سوی همگان چه مسئول و چه مردم، اظهار کرد: دشمن با تمام ظرفیت خود وارد میدان شده و ما نیز باید با برنامه ریزی مناسب دربرابر آن ایستادگی و مقابله کنیم.

تبعیت محض از رهبری راه نجات کشور از حربه های جنگ نرم دشمن

امیر پوردستان با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین کارها گوش دادن به تدابیر و تبعیت محض از مقام معظم رهبری است، افزود: راه نجات ما در تبعیت از رهبری، وحدت و همدلی در میان شیعه و سنی و اتحاد در میان اقوام مختلف است.

وی به رصد و نظارت تمامی حرکت های دشمنان و تحلیل آنها توسط کارشناسان اطلاعاتی کشور اشاره کرد و گفت: متناسب با این حرکت ها ظرفیت های دفاعی لازم اتخاذ می شود.

جانشین فرماندهی کل ارتش در ادامه تأکید کرد: سربازان، بسیجیان و نیروهای مسلح، سپاهی و انتظامی ایران اسلامی هیچگاه غافلگیر نخواهند شد و روزی که کشوری جرأت تجاوز به این خاک را به خود بدهد با پاسخی سخت و کوبنده مواجه خواهد شد

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها: ,,, ,
زمان انتشار: ۱۹ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو