زمان انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ -

باد و گرد و خاک از فردا/بارندگی از شنبه در کشور آغاز می‌شود

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد با وزش باد شدید، فردا و پس فردا گرد وخاک مناطقی از کشور را فرا می‌گیرد اما از شنبه سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود.

به گزارش سرای نور؛ مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با گذر سامانه هواشناسی از شمال شرق و شرق، طی پنجشنبه وزش باد شدید و خیزش گردوخاک و از پنج شنبه بعدازظهر تا جمعه در برخی نقاط سیستان و بلوچستان (به ویژه منطقه زابل)، شرق کرمان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه افزود: با ورود سامانه فعال جوی از شنبه به تدریج تا صبح یکشنبه  وزش باد شدید در شمال شرق عربستان، جنوب عراق و کویت پیش بینی می شود که سبب خیزش گردوخاک در منطقه و در استان خوزستان و ایلام می شود.

وی ادامه داد: بعدازظهر شنبه سامانه بارشی شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و روزهای یکشنبه و دوشنبه این سامانه علاوه بر نیمه غربی شمال شرق و شرق را نیز در بر خواهد گرفت. بر این اساس بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق مرتفع و گردنه های کوهستانی  بارش برف پیش بینی می شود.

به گفته وظیفه از بعد از ظهر شنبه بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در برخی نقاط آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، چهارمحال و بختیاری و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در کرمانشاه، شمال خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و در بعضی ساعات وزش باد شدید در اردبیل قابل پیش‌بینی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد روز یکشنبه بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در ارتفاعات بارش برف در برخی نقاط آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان‌ غربی، کردستان، چهارمحال وبختیاری و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، قزوین، زنجان، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و در بعضی ساعات وزش باد شدید در اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وی هشدار داد: بارش برف در مناطق کوهستانی به ویژه جاده های کوهستانی البرز در مناطق یاد شده موجب لغزندگی خواهد شد. از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از اختلال در ترافیک جاده ای و خسارتهای احتمالی،   ضمن بکارگیری اقدامهای لازم، زنجیر چرخ به همراه برده شود.

وظیفه در پایان گفت: افزایش نسبی دمای هوا طی روزهای آینده و با  بارش باران طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده پتانسیل ذوب برف را افزاش می‌دهد و بنابراین انتظار می‌رود سبب تقویت روانآب و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها به ویژه در کردستان، کرمانشاه، لرستان شود.

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها: ,, ,
زمان انتشار: ۱۹ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو