زمان انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ -

۱۲ سال از پدید آمدن ریزگردها گذشت؛ هنوز چاره‌ای اتخاذ نشده است

نماینده مردم استان خوزستان در شورای عالی استانها گفت: بعد از گذشت ۱۲ سال از رویش ریزگردها که میلیون‌ها تن ذرات خاک را روانه ریه مردم کرده، چاره مناسبی برای مقابله با این بلا اتخاذ نشده است.

به گزارش سرای نور؛  سیف الله پدین در جریان سی و هفتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که صبح امروز در سالن پیامبر اکرم(ص) وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: انتقال آب های جاری خوزستان به دیگر مناطق، خشکاندن تالاب های استان به منظور استخراج نفت و خشکسالی های چند سال اخیر حیات خوزستان را به خطر انداخته است که لازم است در خصوص رفع این موضوعات تمهیدات لازم از سوی مسئولین مربوطه اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه پس از گذشت ۱۲ سال از رویش ریزگردها که هر هفته میلیون ها تن ذرات خاک را روانه ریه های مردم خوزستان کرده، چاره مناسبی برای مقابله با این دلایل بوجود آمده از سوی مسئولان نشده اند.

نماینده مردم استان خوزستان در شورای عالی استان بیان داشت: در طی این اتفاقات شاهد قطعی برق و آب در استان خوزستان بوده ایم و این موضوع خسارت بسیاری را به مردم خوزستان وارد کرده است.

پدین افزود: از توجه مقام معظم رهبری به لحاظ توجه به استان خوزستان و دستورات ویژه ایشان قدردانی می کنیم و از ریاست محترم جمهور بابت سفر ویژه و تشکیل جلسه بحران استان به ریاست خودشان تشکر می کنم و امیدوارم عملکرد و اقدامات لازم به سرانجام خوشی برای مردم خوستان تبدیل شود.

وی اضافه کرد: باید در جهت رفع بیکاری جوانان استان خوزستان اقدامات لازم از سوی مسئولان صورت گیرد.

نماینده مردم استان خوزستان در شورای عالی استان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال آینده بیان کرد: شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات ملی و محلی به ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا که در بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار می شود، آغاز شده است که انتظار می رود هموطنان با حضوری پرشور انتخاباتی به دور از احساس و با بینش سیاسی و تخصصی بالا را رقم بزنند.

پدین افزود: در بحث انتخابات پارلمان محلی باید ضمن رصد کردن برنامه های کاری افراد برای فراهم آوردن بستری مناسب در خصوص زندگی بهتر شهروندان تخصص و تعهد آنها را در نظر داشته باشند و افرادی انتخاب شوند که در انتخاب شهرداران و بهیاران دقت لازم را داشته باشند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها: , ,
زمان انتشار: ۱۹ اسفند, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو