زمان انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ -

دوازدهمین جلد مجموعه «تئاتر ایران در گذر زمان» رونمایی می‌شود

کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۳۵- ۱۳۵۷» دوازدهمین کتاب از مجموعه «تئاتر ایران در گذر زمان» روز شنبه ۲۱ اسفند در موزه سینما رونمایی می‌شود.

به گزارش سرای نور؛  به نقل از روابط عمومی انتشارات افراز، کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۳۵- ۱۳۵۷» دوازدهمین کتاب از مجموعه «تئاتر ایران در گذر زمان»به قلم روح‌الله جعفری روز شنبه ۲۱ اسفند ساعت ۱۷۷ با حضور اهالی سینما، تئاتر، نویسندگان و پژوهشگران در موزه سینما رونمایی می‌شود.

به گفته روح‌الله جعفری پژوهشگر و نویسنده، کتاب «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۳۵- ۱۳۵۷» حاصل بیش از ۱۲ سال تحقیق و پژوهش اوست و در نگارش آن به تمامی مجموعه ‌فعالیت‌های فرهنگی و هنری این گروه توجه شده است.

این استاد دانشگاه و نویسنده کتاب‌های «پژوهشی در ترویج فرهنگ تئاتر» و «فرهنگ، تئاتر و فراغت» درباره‌ این کتاب می‌گوید: آن‌چه در بررسی این کتاب پژوهشی در نظر گرفته شده، شامل چگونگی روند رو به رشد حرکت گروه هنر ملی در عرصه‌ نمایش است که بسیاری از جریان‌های هنری را برای اولین بار بررسی کرده است.

کارگردان نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» اضافه می کند: هنرمندانی چون شاهین سرکیسیان، عباس جوانمرد، علی نصیریان، احمد براتلو، جمشید لایق، منوچهر انور، نصرت پرتوی، بهرام بیضایی، احمد نوربخش، محمود دولت‌آبادی، بهمن مفید، بهزاد فراهانی، آذر فخر و… در این گروه عضو بوده‌ و در نمایش‌های مختلف به‌عنوان نویسنده، بازیگر، کارگردان و … فعالیت می‌کردند.

روح‌الله جعفری فارغ‌التحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های بازیگری، کارگردانی نمایش و مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی از دانشگاه آزاد اسلامی است. کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های بازیگری، کارگردانی نمایش و مدیریت. کتاب‌ «پژوهشی در ترویج فرهنگ تئاتر» او در سال گذشته، اثر برگزیده‌ جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهش برگزیده انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر ایران شد.

تئاتر ایران در گذر زمان ۱ «جادوی صحنه: زندگی تئاتری عزت‌الله انتظامی» به قلم و پژوهش اعظم کیان‌افراز، بانی و موسس مجموعه‌ تیاتر ایران در گذر زمان و انتشارات افراز با هدف مکتوب کردن تاریخ شفاهی تیاتر ایران پس از دوسال پژوهش مستمر در سال  ۱۳۸۳ منتشر شد.

شماره‌های بعد به‌ترتیب ۱۳۴۲-۱۳۵۷، کاظم شهبازی، اعظم کیان‌افراز، کارگاه نمایش از آغاز تا پایان، ستاره خرم‌زاده، اکسیر نقش زندگی هنری محمدعلی کشاورز، اعظم کیان‌افراز و یاسین محمدی، میراث صحنه، زندگی تیاتری جمشید لایق، غلامحسین دولت آبادی، تماشاخانه‌های تهران، ناصر حبیبیان، مایل بکتاش و حسن رهاورد، غلام‌حسین دولت‌ابادی و فرزام حقیقی، تاثیر ترجمه متون نمایش در تیاتر ایران، شیرین بزرگمهر، تماشاخانه‌ تهران به‌روایت داریوش اسدزاده، اعظم کیان‌افراز و غلام‌حسین دولت‌آبادی و تیاتر زرتشتیان به قلم و پژوهش نسرین خنجری سایر کتاب‌هایی است که پیش از این در این مجموعه توسط نشر افراز منتشر شده است.

کتاب تئاتر ایران در گذر زمان ۱۲ «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۳۵- ۱۳۵۷» با ویراستاری یاسین محمدی در دو مجلد در ۱۷۹۰ صفحه توسط انتشارات افراز در تیراژ هزار و ۱۰۰ نسخه منتشر شده است.

مراسم رونمایی از این کتاب روز شنبه ۲۱ اسفند از ساعت ۱۷ در سالن سینما فردوس موزه سینما رونمایی می شود.

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها: ,, ,
زمان انتشار: ۱۹ اسفند, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو