زمان انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ -

توضیح روابط عمومی وزارت خارجه درباره املاک سفارت ایران در دوشنبه

روابط عمومی وزارت امور خارجه کشورمان درباره فروش املاک سفارت ایران در شهر دوشنبه تاجیکستان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سرای نور؛  روابط عمومی وزارت امور خارجه کشورمان توضیحاتی را درباره انتشار خبری تحت عنوان «مجوز روحانی به ظریف برای فروش ۲۷ ملک خارجی» که در تاریخ ۹ اسفند سال جاری در بخش ویژه های روزنامه خراسان منتشر شد، ارائه کرد.

در این توضیح آمده است:

در سال ۱۳۷۱ با توجه به روابط دوستانه و تعاملات سیاسی نزدیک کشورمان با دولت تاجیکستان، ساختمان کنونی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه به مساحت اعیانی ۹۴۵ متر مربع از سوی دولت تاجیکستان در اختیار سفارت کشورمان قرار گرفت. طی سال های گذشته تعداد ۲۷ ساختمان از املاک مجاور ساختمان سفارت که برخی از آن ها کمتر از ۲۰ متر مربع مساحت داشتند نیز خریداری گردید و به ملک اصلی الحاق شد اما با توجه به قرار گرفتن ملک سفارت در طرح توسعه شهری دوشنبه، دولت تاجیکستان جهت اجرای این طرح همکاری کشورمان را درخواست نمود.

در ادامه این توضیحات آمده است: در کنار اینکه طبق عرف بین المللی تمامی نمایندگی های کشورهای خارجی موظف به همکاری با کشور میزبان جهت اجرای طرحهای ملی می باشند دولت تاجیکستان پذیرفت که در قبال همکاری کشورمان، علاوه بر پرداخت ارزش املاک یاد شده قطعه زمینی به وسعت دو و نیم هکتار را جهت احداث ساختمان جدید سفارت کشورمان در دوشنبه اختصاص دهد که بر این اساس پروژه احداث ساختمان جدید سفارت نیز در حال اتمام می باشد. لازم به ذکر است که بر اساس قانون، هرگونه تغییر و تحول و واگذاری اموال دولتی مستلزم اخذ مجوز از هیأت دولت محترم بوده و مجوز مورد اشاره آن روزنامه، در واقع مجوز صادر شده از سوی دولت محترم جهت واگذاری این املاک به دولت تاجیکستان است. لذا بر این اساس خبر منتشره با عنوان فوق فاقد صحت است.

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها: , ,
زمان انتشار: ۲۰ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو