زمان انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ -

آتش سوزی عمدی و بسته شدن چند پرونده خبرساز/خودزنی عجیب در استقلال

انتخابات فدراسیون پرحاشیه هندبال، خسارت ۱۵۰ میلیونی یک آتش سوزی عمدی، نایب قهرمانی اسکی بازان در آسیا و اعتصاب «آبی» مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش بود.

به گزارش سرای نور؛  در این هفت روز ورزش مراسم تقدیر از مدال آوران المپیک و پارالمپیک ریو و همچنین ورزشکاران رشته های مختلف که در سال ۹۴ در میادین آسیایی و جهانی موفق به مدال آوری شده بودند برگزار شد اما مهمتر از این مراسم که با حضور رئیس جمهوری هم برگزار شد، اتفاقات دیگری بود که در عرصه ورزش رقم خورد. اتفاقاتی مانند برگزاری انتخابات هندبال بعد از ماه ها حاشیه، معرفی خزانه دار کمیته ملی المپیک بعد از یک سال و نیم بلاتکلیفی و البته از بین رفتن ۵۰ قایق تک‌نفره به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به خاطر آتش سوزی عمدی درهیات قایقرانی بوشهر!

اعتصاب بازیکنان استقلال به خاطر بدقولی مسئولان باشگاه، پیگیری لیگ برتر، نایب قهرمانی اسکی بازان جوان و نوجوان در آسیا و …. نیز از دیگر اتفاقات مهم این هفته بود.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

سقوط همه پینگ پنگ بازان به جز نوشاد در رنکینگ جهانی
رنکینگ جدید فدراسیون جهانی تنیس روی میز پنجشنبه گذشته منتشر شد. نوشاد عالمیان که طی یک سال گذشته از جایگاه ۱۳۷۷ به ۸۱ ارتقا پیدا کرده بود بر اساس رنکینگ جدید صاحب رده ۷۱ شد.در رده بندی جدید نیما عالمیان و افشین نوروزی نفرات دوم و سوم ایران با یک پله سقوط در مکان های ۱۳۳ و ۲۲۵ جهان قرار گرفتند. در بخش زنان نیز سه ورزشکار حاضر کشور سقوط کردند. در این رده بندی ندا شهسواری با دو پله سقوط در جایگاه ۲۴۸ ایستاد، مریم صامت با شش پله سقوط در رده ۳۳۴ و فاطمه جمالی فر با   ۳۲ پله سقوط در رتبه ۵۳۴ قرار گرفتند.

برد پرسپولیس بعد از توقف استقلال
هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال طی سه روز پیگیری شد. چهار دیدار نخست این هفته از مسابقات جمعه گذشته برگزار شد که طی آن دو تیم تراکتورسازی و صبای قم در دیدارهای خانگی برابر سایپا و فولاد خوزستان با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شدند. پدیده ۳ بر ۲ گسترش فولاد را شکست داد و نفت آبادان هم با یک گل هم از سد پیکان گذشت.

دو تیم استقلال تهران و استقلال خوزستان نیز در دومین روز این هفته از مسابقات در دیدارهای خانگی به مصاف حریفان شان رفتند. شاگردان علیرضا منصوریان در این دیدار خانگی با نتیجه تساوی یک بر یک مقابل سیاه جامگان متوقف شدند اما خوزستانی ها با یک گل ماشین سازی تبریز را شکست دادند.

پرسپولیس هم در سومین و آخرین روز هفته بیست و سوم مسابقات لیگ برتر در تهران به مصاف نفت رفت و موفق شد شاگردان علی دایی را در این تیم ۲ بر صفر شکست دهد. در دیگر دیداری که همزمان میان دو تیم سپاهان و ذوب آهن برگزار شد نیز سپاهانی ها ۲ بر یک صاحب برتری شدند.

پایان جدال زنان شطرنجباز جهان در تهران با قهرمانی یک چینی
چهلمین دوره مسابقات شطرنج زنان جهان بعد از ۲۱ روز رقابت میان شرکت کنندگان در این دوره رقابت ها، جمعه گذشته با برگزاری پنجمین و آخرین دیدار فینال و قهرمانی «شونگیی تان» از چین به پایان رسید. این شطرنجباز در مجموع دیدارهای فینال «آنا موزیچوک» از اوکراین را شکست داد و قهرمان شد. سارا خادم الشریعه، آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی پور نمایندگان ایران در این رقابت ها بودند که در مرحله نخست حذف شدند.

خسرو قمری عضو هیات رئیسه دوچرخه سواری آسیا شد
در مجمع انتخاباتی کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا که بعد از اتمام مسابقات قهرمانی آسیا این رشته در منامه بحرین برگزار شد، خسرو قمری رئیس فدراسیون این رشته در کشورمان با کسب ۲۶ رای موفق شد به عضویت هیات رئیسه این فدراسیون آسیایی در بیاید. همچنین قمری که پیش از این مسئولیت کمیته تریال آسیا را برعهده داشت مجددا از سوی حاضرین برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس کمیته تریال این کنفدراسیون انتخاب شد. خالقی نیز به عنوان دبیر این کمیته معرفی گردید.

ممنوعیت استفاده از بازیکن خارجی در لیگ فوتسال
جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال در حالی شنبه گذشته برگزار شد که یکی از موارد مطرح شده در این جلسه، استفاده یا عدم استفاده از بازیکنان خارجی در لیگ های دسته های پایین تر بود. در نهایت اعضای هیات رئیسه طرح ممنوعیت استفاده از بازیکنان غیر ایرانی در لیگ دسته دوم را تصویب کردند.

تقدیر از مدال آوران «ریو» با حضور رئیس جمهور
مراسم تقدیر از ورزشکاران مدال آور در بازی های المپیک و پارالمپیک ریو شنبه گذشته با حضور حسن روحانی و در نهادی ریاست جمهوری برگزار شد و طی آن ۳۲ ورزشکار مدال آور در این دو رویداد مورد تقدیر قرار گرفتند. ۳۰۰، ۲۰۰ و ۱۲۰ سکه طلا به ترتیب پاداش مدال آوران طلا، نقره و برنز بازی های المپیک و پارالمپیک بود. حواله این پاداش در مراسم برگزار شده در اختیار ۸ مدال آور المپیک و ۲۴ مدال آور پارالمپیک قرار گرفت. همچنین در این مراسم از خانواده مرحوم بهمن گلبارنژاد که در جریان مسابقات دوچرخه سواری پارالمپیک دچار سانحه شد و جان خود را از دست داد نیز با اهدای ۸۰ سکه تقدیر شد اگرچه خانواده وی در انتقاد به میزان پاداش، آن را نپذیرفتند. تقدیراز مدال آوران مسابقات مختلف بین المللی که در سال ۹۴ برگزار شد نیز بخش دیگری از مراسم شنبه گذشته بود.

آقای گل محروم شد
در جریان دیدار دو تیم استقلال اهواز و نساجی مازندران در در لیگ دسته اول که نهم ۹ اسفند ماه برگزار شد، محمد عباس زاده، بازیکن تیم فوتبال نساجی مازندران مرتکب تخلفاتی شد. بر همین اساس وی به استناد ماده ۳۲ آیین نامه انضباطی و با صدور قرار دستور موقت از همراهی تیم مربوطه در تمامی مسابقات و تا اطلاع ثانوی معلق و محروم است.

اعتصاب در استقلال
بعد از دیدار استقلال برابر سیاه جامگان که با تساوی یک بریک به پایان رسید، بازیکنان آبی پوش پایتخت به خاطر بدقولی مسئولان باشگاه تمرینات شان را تحریم کردند. اعتصاب استقلالی ها تا جایی ادامه یافت که بدون تمرین به مصاف سایپا رفتند! در این هفته بازیکنان  استقلال خوزستان دست به اعتصاب زدند. آنها روز سه شنبه به زمین تمرین رفتند اما حاضر نشدند که تمرین کنند. حتی آنها اعلام کردند تنها در صورتی برای برگزاری دیدار خود در هفته بیست و چهارم سوار هواپیما شده و به تهران سفر می کنند که پول شان را دریافت کنند.

آتش سوزی «عمدی» در هیات قایقرانی بوشهر
جمعه شب گذشته محل هیات قایقرانی استان بوشهر که دوهفته پیش میزبان فستیوال بین‌المللی ورزش‌های آبی بود، طعمه حریق شد و با تمام امکاناتش در شعله‌های آتش سوخت. در این سانحه کمپ قایقرانی استان که در محل هیات قرار دارد و قایق‌های استان در آن نگهداری می‌شدند نیز سوخت. به گفته زارعی رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر و بر اساس اسناد و مدارک به دست آمده، این آتش سوزی عمدی بوده است. همچنین وی اعلام کرد که ۵۰ قایق تک‌نفره به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان در کمپ بوده که در آتش سوخته است.

پرونده خزانه دار کمیته ملی المپیک بالاخره بسته شد
طی نشستی که یکشنبه گذشته در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، «فهیمه شبّاک» یکی از کارشناسان امور مالی کشور در عرصه ورزش به عنوان سرپرست خزانه دار و ذیحساب کمیته ملی المپیک معرفی شد. بنا بر اعلام کمیته ملی المپیک مجوزهای لازم برای فعالیت وی در این زمینه گرفته شده و شبّاک بلافاصله پس از انتخاب و دریافت حکم به عنوان سرپرست خزانه‌دار و ذیحساب کمیته ملی المپیک کار خود را آغاز کرد. بدین ترتیب پرونده قدیمی خزانه دار کمیته ملی المپیک که با استعفای محمدعلی شجاعی از خزانه داری ایجاد شده بود بالاخره بسته شد.

آتش در آزادی!
بخشی از پوشش گیاهی ورزشگاه آزادی دچار حریق شد. این اتفاق یکشنبه گذشته افتاد. در واقع سوختن علف های هرز در بخشی از فضای سبز ورزشگاه آزادی برای دقایقی باعث شد تا دود ناشی از آن شائبه آتش سوزی ایجاد کند. این در حالی بود که علف های پای درختان در بخشی از ورزشگاه دچار سوختگی شد که آتش به سرعت مهار شد و هیچ خسارتی برای ورزشگاه در بر نداشت.

۸ مدال کشتی گیران فرنگی و آزادکار ایران در اوکراین
در پایان رقابت های دو روزه جام کشتی گیران و مربیان مطرح اوکراین، تیم های کشتی آزاد و فرنگی باشگاه رعد پدافند هوایی که به نمایندگی از کشورمان در این رقابت ها حضور داشتند در مجموع صاحب ۸ مدال شدند. تیم رعد پدافند هوایی در بخش کشتی آزاد به یک مدال طلا، ۲ نقره و ۳ برنز و در کشتی فرنگی به یک مدال طلا و یک نقره دست یافت. برای تیم کشتی آزاد باشگاه رعد پدافند هوایی رضا افضلی در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال طلا، حامد رشیدی و مصطفی قیاسی در اوزان ۷۰ و ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره و رضا اطری، پیمان بیابانی و حسین شهبازی در اوزان ۵۷، ۶۱ و ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند. همچنین برای تیم کشتی فرنگی باشگاه رعد پدافند هوایی نیز فرشاد بلفکه در وزن ۷۱ کیلوگرم به مدال طلا و شیرزاد بهشتی طلا در وزن ۵۹ کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.

صعود ساحلی بازان به نیمه نهایی آسیا
مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی باهاما طی این هفته در مالزی برگزار شد. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پس از پیروزی ۱۴ بر صفر مقابل مالزی، موفق شد افغانستان را در دومین دیدار با نتیجه ۷ بر یک شکست داد. سومین دیدار تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل چین برگزار شد و طی آن تیم کشورمان به برتری ۱۰ بر صفر دست یافت. ساحلی بازان فوتبال ایران در آخرین دیدار مقدماتی هم ۵ بر ۲ بحرین را شکست دادند و به عنوان تیم نخست گروه به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. آنها در این مرحله و برای صعود به فینال امروز جمعه به مصاف ژاپن می روند.

اسکی بازان نوجوان و جوان ایران نایب قهرمان آسیا شدند
در پایان رقابتهای اسکی آلپاین قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا که در لبنان جریان داشت، اسکی بازان ایران با کسب یک عنوان نخست و دو مقام دوم در مجموع عنوان نایب قهرمانی آسیا را بدست آوردند. در این رقابتها در رده جوانان علیرضا احمدپور بالاتر از دیگر رقبای آسیایی خود در جایگاه نخست قرار گرفت و علی علیزاده در رده نوجوانان به عنوان دوم دست یافت. همچنین در بخش دختران و رده جوانان عاطفه احمدی به عنوان دومی دست پیدا کرد.

علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال شد
مجمع انتخابات فدراسیون هندبال سه شنبه به ریاست محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در سالن همایش های آکادمی ملی کمیته المپیک برگزار شد.  برای حضور در این انتخابات ۱۶ نفر ثبت نام  و مورد تائید وزارت ورزش قرار گرفتند که از میان آنها و در پایان رای گیری انجام شده، علیرضا رحیمی صاحب اکثریت آرا شد. در رای گیری انجام رحیمی صاحب ۳۴ رای شد ضمن اینکه مرتضی حسن پور نیز ۷ رای کسب کرد و یک رای هم سفید بود.

گیتی پسند قهرمان لیگ برتر فوتسال شد
ششمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتسال با قهرمانی تیم گیتی پسند به پایان رسید. این تیم شامگاه چهارشنبه در هفته بیست و ششم و آخر این فصل از مسابقات برابر یاسین پیشرو قم ۵ بر صفر پیروز شد و با مجموع ۶۰ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. در پایان این فصل از مسابقات تیم دبیری تبریز با تنها یک اختلاف امتیاز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

پیروزی دراماتیک استقلال در آغاز هفته بیست و چهارم لیگ برتر
هفته بیست و چهارم مسابقات لیگ برتر چهارشنبه با برگزاری یک دیدار آغاز شد که طی آن تیم استقلال در ورزشگاه آزادی ۲ بر یک موفق به شکست ساپیا شد. این تیم که تا دقایق پایانی یک بر صفر پیش بود ابتدا گل تساوی را در دقیقه نود دریافت کرد اما در وقت های اضافه گل برتری را به ثمر رساند.

در روز دوم هفته بیست و چهارم که روز پنجشنبه برگزار شد دو تیم ذوب آهن اصفهان و نفت تهران به تساوی یک بر یک دست پیدا کردند و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی یک بر صفر استقلال خوزستان را شکست داد و فاصله اش را در صدر جدول با تیم های تعقیب کننده زیاد کرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها: ,, ,
زمان انتشار: ۲۰ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو