زمان انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ -

همزمان با هفته منابع طبیعی:

مراسم کاشت نهال به نام شهدای منا ، مدافع حرم و شهید شاخص منابع طبیعی در پارک جنگلی نور+تصاویر

همزمان با هفته منابع طبیعی، مراسم کاشت نهال به نام شهیدان حادثه منا، شهدای مدافع حرم و شهید شاخص منابع طبیعی در پارک جنگلی نور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ همزمان با هفته منابع طبیعی، مراسم کاشت نهال  به نام شهیدان حادثه منا، شهدای مدافع حرم و  شهید شاخص منابع طبیعی شهید جنگلبان ،فضل الله علیپور در پارک جنگلی برگزار شد.

در این مراسم  که با حضور  نماینده مردم نور و محودآباد در مجلس شورای اسلامی ، روسای ادارات منابع طبیعی،محیط زیست ، جهاد کشاورزی ، تعاون کار و رفاه اجتماعی  ،ورزش و جوانان، پرسنل آن ادارات و نیز شهردار نور برگزار شد ؛ اسماعیلی طی سخنانی با گرامیداشت هفته منابع طبیعی ، یاد شهدای مدافع حرم ، شهدای منا و  شهید شاخص منابع طبیعی شهرستان نور ، شهید جنگلبان فضل الله علیپور را نیز گرامی داشت.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس  گفت : در  هزاره  سوم و قرن ۲۱ دنیا به دنبال توسعه پایدار است  و هدف اصلی در توسعه پایدارنیز انسان است ، به همین سبب باید در حفظ محیط زیست کوشید و منابع طبیعی را  مهم برشماریم.

 

 

وی افزود: با توجه به  تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی،کمیسیون کشاورزی مجلس پیشنهاد تشکیل وزارتخانه جدیدی تحت عنوان  وزارت منابع طبیعی  و محیط زیست را به مجلس داد و کلیات این طرح در حال بررسی و مطالعه ی نمایندگانمی باشد.

 

 

اسماعیلی تصریح کرد در حوزه منابع طبیعی ، حفاظت و حراست آن اقداامتی صورت گرفته که از ان جمله می توان به  واگذاری پارک جنگلی به شهرداری نور اشاره کرد و در صورت  تصویب نهایی طرح ، موقعیت خوبی از لحاظ خدماتی ،ایجاداشتغال و جذب توریست فراهم خواهد کرد.وی همچنین از پیگیری برای  تصویب طرح  پارک جنگلی ایزدشهر با حدود ۴۰۰۰ هکتار و نیز اضافه نمودن ۲۰۰ هکتار به  پارک جنگلی کشپل خبر داد و گفت این  طرح ها  می تولااند  قدم های مثبتی در جهت ایجاد اشتغال فراهم نماید.
در پایان نیز توسط اسماعیلی، روسای ادارات  و مردم  نهال هایی به نام شهدای منا و مدافع حرم در پارک جنگلی کاشته شد.
لازم به ذکر است ، سه نهال توسکا، افرا و بلوط در سطح حدود  ۵۰۰۰ متر  غرس شد.

 

زمان انتشار: ۲۰ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو