زمان انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ -

عقب نشینی ازحقوق ملت برای کسی که هزینه انقلاب را نداده آسان است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: برای کسی که هزینه ای برای انقلاب و کشور نداده و همواره در عرصه های خطر غایب بوده، عقب نشینی از حقوق ملت آسان است.

به گزارش سرای نور؛ سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان چرام گفت: اگر درباره امامان ما که قله های فضائل بشری هستند، می خوانید “صالح بعد صالح” و ادعا می کنیم که می خواهیم به آنها اقتدا کنیم، این ادعا وقتی صادقانه است که ما نیز مناسبات خود را بر مبنای عمل صالح تنظیم کنیم نه مناسبات حزبی و جناحی و باندی!

وی افزود: اگر درباره امامان تعبیر “صادق بعد صادق” را بیان می کنیم، اقتضای پیروی از این امامان، آن است که مردم صدق را در گفتار و رفتار ما نیز مشاهده کنند. این که ۴ سال پیش مقام معظم رهبری خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری فرمودند حرفی را بزنید که یک سال بعد شرمنده نشوید و این که امسال را سال “اقدام و عمل” نامگذاری فرمودند، برای این است که لازمه صدق آن است آنچه گفته می شود، در عمل تحقق پیدا نماید.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه با بیان این که مبنای عدالتخواهی، یک مبنای عمیق دینی و اسلام ناب است، اظهار داشت: امیر المومنین(ع) بعد از ۲۵ سال خانه نشینی که حکومت را می پذیرد می فرمایند: نمی توانم در برابر شکمبارگی برخی و گرسنگی مظلومان و محرومان ساکت و بی تفاوت باشم.

جلیلی با اشاره به دیدارش با دو تن از مادران شهدای مفقودالاثر کربلای ۴ شهرستان چرام گفت: این مادران شهدا باید جایشان روی سر مسئولان باشد. اگر کشور اقتدار، عزت و امنیت دارد به خاطر همین مادران شهداست.

وی افزود: برای کسی که هزینه ای برای انقلاب و کشور نداده و همواره در عرصه های خطر غایب بوده، عقب نشینی از حقوق ملت آسان است.

جلیلی با توصیف بازدیدش از یکی از روستاهای اطراف چرام گفت: این که ۵ کیلومتر آن طرف چرام، یک روستا نه آب دارد نه برق، پذیرفتنی نیست. این مردم به تعبیر امام خمینی(ره)، ذخایر انقلاب هستند.

وی افزود: یک خانواده عشایری، بیشترین خدمت را در حوزه تولید، دام و کشاورزی می کند اما کمترین برخورداری از منابع کشور را دارد اما بی عرضه ترین افراد که فقط با رابطه و کلاهبرداری، هزار میلیارد وام با سود ۴ درصد دریافت کرده اند  همان مبلغ را با سود ۲۰ درصد در همان بانک سپرده گذاری می کنند و سود میلیاردی می گیرند!

جلیلی در انتها با قرائت فرازهایی از نهج البلاغه ، اظهار داشت: برخی افراد در روزهای سختی غائب هستند و در روزهای منافع طلبکارند و در برابر این افراد توده های مردم هستند که همیشه و در روزهای سختی پای کار هستند و پشتوانه کشور در برابر دشمنان هستند.

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها: ,, ,
زمان انتشار: ۲۱ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو