زمان انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ -

مردم بحرین، محکوم به پیروزی هستند

نشریه خط حزب الله در گزارشی به تحصن مردم بحرین اطراف منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور که سی و هشتمین هفته متوالی خود را پشت سر گذاشت، پرداخت.

به گزارش سرای نور؛ نشریه خط حزب الله در گزارشی به تحصن مردم بحرین اطراف منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور که سی و هشتمین هفته متوالی خود را پشت سر گذاشت، پرداخت.

در این گزارش آمده است؛

«امروز در بحرین ملاحظه کنید! مسئله‌ بحرین جنگ شیعه و سنّی نیست، مسئله‌ حاکمیّت جائرانه‌ ابلهانه یک اقلّیّت مستکبر خودخواه بر یک اکثریّت گسترده است. یک اقلّیّت کوچکی بر هفتاد درصد، هشتاد درصد مردم بحرین دارند حکومت میکنند؛ حالا هم [این] عالم مجاهد، آقای شیخ عیسی‌ قاسم را مورد تعرّض قرار داده‌اند؛ این حماقت آن ها است، این بلاهت آن ها را نشان می دهد. مقام معظم رهبری ۹۵/۴/۵ »

بحرینی‌ها در حالی ششمین سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه را برگزار کردند که وحشت آل‌خلیفه از اعتراض‌ها خواب راحت را از چشمانش ربوده و آن ها را هر روز به رو آوردن به شیوه جدید سرکوب مجبور کرده است. هدف قرار دادن منازل مخالفان، تهدید آن ها به بازداشت، بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق، سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم،  احضار و بازداشت علمای برجسته کشور،  تعلیق فعالیت‌های جمعیت الوفاق و مصادره اموال منقول و غیرمنقول آن، محاکمه کودکان ۱۰ تا ۱۲ ساله،  سلب تابعیت شیعیان و در مقابل، اعطای تابعیت به اتباع خارجی و محدودیت در برگزاری مراسم‌ها و آئین‌های مذهبی از جمله ممنوعیت هشتاد هفته‌ای نماز جمعه،  تنها بخشی از اقداماتی است که رژیم آل‌خلیفه در طول سال های گذشته برای سرکوب انقلاب مردمی بحرین انجام داده است.

رژیمی که در میان کشورهای عرب زبان و همچنین در بُعد جهانی، رتبه نخست سلب تابعیت شهروندان به عناوین ‌سیاسی به ویژه مخالفت مسالمت‌آمیز با دولت را به خود اختصاص داده است. حالا مردم بحرین برای سی و هشتمین هفته متوالی به صورت شبانه‌روزی در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم، در منطقه الدراز تحصن کردند و همزمان با نزدیک شدن به ۲۴ اسفند(۱۴ مارس) سالروز یورش نیروهای نظامی سپر جزیره به بحرین که از آن به عنوان «اشغال بحرین توسط عربستان» یاد می‌شود، تظاهرات‌های مردمی علیه دولت این کشور تشدید شده است.

آل‌خلیفه در سراشیبی سقوط

هفته‌نامه انگلیسی «اکونومیست» اخیرا در مقاله‌ای تحت عنوان «آل‌خلیفه و غرب؛ پادشاه بی‌رحم و متحدان بزدل»  نوشت: شیخ عیسی قاسم، که رژیم آل‌خلیفه تابعیت او را با اتهام‌هایی مانند اقدام علیه امنیت ملی یا ایجاد تفرقه سلب کرده، اتفاقا همواره تلاش گسترده‌ای برای اعتراض‌های صلح‌آمیز برای اصلاحات در این کشور داشته و معترضان را از رفتن به سوی خشونت منع کرده است.

اکونومیست در گزارش خود سکوت دولت‌های غربی خصوصا انگلیس و آمریکا در مقابل متحد خود در منطقه یعنی بحرین را بزدلانه توصیف کرده و نوشت: آمریکا و انگلیس به بحرین به عنوان یک متحد ثابت در محیطی بسیار دشوار می‌نگرند اما ثبات این پادشاهی خیالی است. در این گزارش آمده است که اقدام‌های رژیم آل‌خلیفه معترضان بحرین را بدون هیچ گزینه و امکان دیگری قرار داده و پس از مدت‌ها اعتراض‌های صلح‌آمیز حالا جریان اعتراض‌ها در این کشور می‌تواند به سمت خشونت پیش برود. «شیخ عیسی‌ قاسم کسی بود که تا امروز و تا وقتی‌که میتوانست با مردم حرف بزند، از حرکات تند و مسلّحانه‌ی مردم جلوگیری می کرد، مانع میشد. نمی فهمند که با چه‌کسی درافتاده‌اند، نمی فهمند که تعرّض به شیخ عیسی‌ قاسم یعنی برداشتن مانع از مقابل جوان های پرشور و پرحماسه‌ی بحرینی که [اگر] بیفتند به جان نظام حاکم، از هیچ راه دیگری نمیتوانند آنها را ساکت کنند. ۹۵/۴/۵»

رژیم منحط آل‌خلیفه از سویی دیگر جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در بحرین متهم می‌کند، اتهامی که رهبر انقلاب ۵ سال قبل در پاسخ به آن فرمودند: «اینکه حالا حاکم جزیره‌ی بحرین بیاید بگوید ایران در قضایای بحرین دخالت می کند، نه، این حرف درستی نیست؛ حرف خلاف واقعی است. ما اگر در بحرین دخالت می کردیم، اوضاع در بحرین جور دیگری میشد! ۹۰/۱۱/۱۴»

دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد

اکنون نیز که آتش خیزش مردمی در بحرین بیش از پیش شعله‌ور شده، شاهد آن هستیم که رژیم آل‌خلیفه به روش‌های وحشیانه و اقدامات غیرانسانی برای محاکمه انقلابیون متوسل شده است. از جمله این اقدامات می‌توان به اعدام های سلسله وار جوانان بی‌گناه بحرینی اشاره کرد؛ جوانانی که بدون اثبات اتهاماتشان توسط رژیم آل‌خلیفه اعدام شده و به شهادت رسیدند. آل‌خلیفه حتی اجازه برگزاری مراسم تشییع پیکرهای شهدای بحرینی را نداد. «در برخی کشورها… مثل مردم مظلوم بحرین، مبارزاتی دارد انجام میگیرد؛ هر کدام هم حکم خودش را دارد. آنجا هم حرکات مردم محکوم به پیروزی است؛ دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد. وقتی مردم بیدار شدند، وقتی یک ملت احساس قوت و قدرت و توانائی کرد، هیچ چیزی نمی تواند راه او را سد کند. ۹۰/۳/۱۴»

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها: ,,, ,
زمان انتشار: ۲۱ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو