زمان انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ -

استقلال چگونه بهترین خط حمله سال ۹۵ شد/ جزئیات ۳۷ گل زده آبی‌ها

تیم فوتبال استقلال درحالی آخرین دیدار لیگ برتری سال ۹۵ خود را با پیروزی پشت سر گذاشت که در پایان هفته بیست و چهارم توانست عنوان بهترین خط حمله را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سرای نور؛  با دو گلی که استقلال در دیدار مقابل سایپا به ثمر رساند، تعداد گل‌های زده این تیم در لیگ شانزدهم به عدد ۳۷ رسید تا به این ترتیب تا اینجای لیگ این تیم دارای بهترین خط حمله باشد. از آنجایی که در سال ۹۵ مسابقات لیگ برتر پیگیری نخواهد شد، بی مناسبت نیست تا به جزییاتی در خصوص خط حمله آبی پوشان که در پایان سال ۹۵ عنوان بهترین در لیگ برتر را به خود اختصاص داد اشاره شود.

* بیشترین گل و بیشترین پاس گل
در بین بازیکنان استقلال کاوه رضایی با زدن ۷ گل بهترین گلزن این تیم است. وی با حضور در ۲۳ بازی از ۲۴ بازی آبی پوشان این تعداد گل را به ثمر رسانده است. اما نکته جالب در خصوص کاوه رضایی این است که او در کنار داشتن آمار بیشترین گل زده،  با ۶ پاس گل بهترین پاسور این تیم هم می باشد.

* یک گل به خودی
در تمام بیست و چهار هفته گذشته، تنها یکبار مدافعان تیم حریف استقلال به اشتباه دروازه خودی را باز کردند تا این تیم با گل به خودی حریف به گل رسیده باشد. این اتفاق نیز در جریان بازی این تیم با گسترش فولاد تبریز روی داد و سید محسن حسینی مدافع تیم تبریزی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

* دو پنالتی
از ۳۷ گلی که آبی‌ها به ثمر رسانده‌اند، تنها دو گل از روی نقطه پنالتی به دست آمده تا این تیم از جمله تیم‌هایی باشد که کمتر از سایر تیم ها ضربه پنالتی به دست آورده باشد.

* عدم تکرار گل زنی در یک بازی
در هیچ یک از بازی های این فصل استقلال این اتفاق نیفتاده است که یک بازیکن بیشتر از یک گل زده باشد و آبی پوشان هیچ بازیکن دو گله‌ای در یک بازی نداشته‌اند. این اتفاق قدری عجیب و نادر است. به خصوص برای تیمی که بیشترین تعداد گل زده را دارد.

* ایستگاهی مستقیم
تنها دو بازیکن استقلال در این فصل موفق شده‌اند دروازه حریفان این تیم را از روی ضربات ایستگاهی به صورت مستقیم باز کنند. کاوه رضایی و امید ابراهیمی تنها استقلالی هایی بودند که به این ترتیب برای آبی پوشان گل زنی کرده‌اند. کاوه رضایی یک بار در مقابل سیاه جامگان و امید ابراهیمی دو بار برابر پیکان و نفت تهران موفق به انجام این کار شده‌اند.

* بیشترین گل با ضربات سر
بد نیست بدانید بیشترین تعداد گلی که آبی‌ها در این فصل به ثمر رسانده‌اند روی ضربات سر بوده است. به این ترتیب که ۱۳ گل از ۳۷ گلی که آبی‌ها زده‌اند با ضربه سر بوده است. ۲ گل از روی نقطه پنالتی، یک گل هم توسط مدافعان حریف برای این تیم ثبت شده است. علی قربانی با زدن ۴ گل با ضربه سر سر زن ترین گل زن تیم استقلال است.

* هافبک های شوت زن
تعداد گل‌های که آبی پوشان به وسیله شوت و عمدتا توسط هافبک های خود زده‌اند هم قابل توجه است. امید ابراهیمی، امید نورافکن و فرشید اسماعیلی از جمله هافبک‌های شوت زن استقلال هستند که با این روش موفق به گشودن دروازه حریفان این تیم شده‌اند. ضمن این که کاوه رضایی و علی قربانی هم دیگر بازیکنان شوت زن استقلال تا پایان هفته بیست و چهارم بودند.

آبی پوشان در مجموع ۶ بار از پشت محوطه جریمه با شوت دروازه حریفان خود را باز کرده‌اند که از این تعداد گل سه گل روی ضربات ایستگاهی مستقیم به دست آمده و علی قربانی و امید نورافکن هم هر کدام یک بار در جریان بازی موفق به انجام این کار شده‌اند.

* دورترین و دیرترین
زننده دور ترین گل استقلال در این فصل امید نورافکن بود. بازیکنی که در دیدار مقابل ماشین سازی موفق شد از فاصله‌ای در حدود ۳۰ متر دروازه تیم ماشین سازی را باز کند. دیر هنگام ترین گل استقلال را هم لئوناردو پادوانی مدافع میانی این تیم به ثمر رساند. وی در دقیقه ۹۴ بازی با سایپا برای استقلال گل زنی کرد تا به لطف این گل آبی پوشان پیروز شوند.

* ابراهیمی استاد در ضربات ایستگاهی
بهترین بازیکنی که در استقلال از ضربات ایستگاهی این تیم استفاده می‌کند امید ابراهیمی است. او دو بار ضربات ایستگاهی را مستقیم وارد دروازه حریفان کرد، چهار بار روی ارسال‌های وی از روی ضربات ایستگاهی دیگر بازیکنان استقلال مستقیما اقدام به گل زنی کردند و یکبار نیز ضربه ایستگاهی او با دخالت دیگر بازیکنان به زننده گل استقلال رسید تا نقش این بازیکن در ضربات ایستگاهی غیر قابل انکار باشد.

* پای چپ جلوتر از پای راست
آبی ها ۳۱ بار از داخل محوطه جریمه حریفان به گل دست یافتند که اگر تعداد گل‌هایی که با ضربه سر، گل به خودی حریف و پنالتی ها را از تعداد کل گل ها کم کنیم، مهاجمان این تیم ۷ بار با پای راست و ۸ بار با پای چپ دروازه حریفان را باز کردند تا از این حیث گل های چپ استقلال از گل های راست این تیم بیشتر باشد.

* گل در جریان بازی
آبی پوشان از تعداد ۳۷ گلی که در ۲۴ هفته به ثمر رسانده‌اند، ۱۰ گل را از روی ضربات ایستگاهی و شروع مجدد زده اند و ۲۷ گل این تیم هم در جریان بازی به ثمر رسیده است.

* جناح راست گلساز 
​جناح راست استقلال را می‌توان موفق در امر گل سازی دانست. بد نیست بدانید آبی پوشان ۱۲ بار از روی ارسال از جناح راست به گل رسیده‌اند که همه این ارسال ها در جریان بازی صورت گرفته است. این در حالیست که آنها ۹ بار از روی ارسال از جناح چپ به گل رسیده‌اند که از این تعداد، ۴ بار در جریان بازی و ۵ بار از روی ضربات ایستگاهی و شروع مجدد به گل دست یافته‌اند که از این تعداد، ۴ بار از روی ارسال های امید ابراهیمی و یکبار نیز از روی کرنر میلاد زکی پور گل زنی کرده‌اند.

 

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۱ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو