زمان انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ -

در سال تحصیلی 96-95

هدایت تحصیلی ۴۲ درصد از دانش آموزان مازندرانی به شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان مازندران از هدایت تحصیلی 42 درصد از دانش آموزان مازندرانی به شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش در سال تحصیلی 96-95 خبر داد

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ در گردهمایی مدیران و مربیان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش شهرستان نور که در سالن اجتماعات هنرستان شهید بهشتی رویان برگزار شد ؛  نظری معاون آموزش متوسطه آموزش‌ و پرورش استان مازندران  در سخنانی از  خدمات مجموعه آموزش و پرورش شهرستان به خصوص گرجی، مدیر آموزش و پرورش نور و چمن آرا معاون توسعه و پشتیبانی اداره اموزش و پرورش که با  ریسک پذیری و دستان خالی ، اقدامات  خوب و موثری را به انجام رساندند قدردانی کرد .

 

 

اسفندیار نظری گفت : هر انسانی پنج نیاز شامل نیاز به بقا، عشق و احساس  و تعلق خاطر ، قدرت و پیشرفت ،نیاز به آزادی  و نیاز به تفریح ولذت دارند
وی افزود: در افق ۱۴۰۴ اگر قرار باشد حرفی در توسعه اقتصادی و اجتماعی داشته باشیم کلید آن ، کارآفرینی است ؛و کار افرینی در درجه اول باید  در هنرستانهای کار و دانش  و فنی و حرفه ای به منصه ظهور برسد.
این مسئول  تصریح کرد : کشور در شاخه نظری رشته های تحصیلی  اشباع شده است  و در حال حاضر ۴۳ درصد بیکاران را فراغ التحصیلان تشکیل می دهند اما هنراموزان  کار و دانش و فنی حرفه ای پس از اتمام  تحصیلات می توانند  با مهارت های آموخته شده ، کسب و کار خانگی راه بیاندازند  و وارد بازارکار شوند.

 


معاون اموزشی  اداره کل اموزش و پرورش مازندران ضمن تاکید برنیاز دانش اموزان به  تفریح و شادابی  گفت :مدیران و مربیان در کلاس درس و مدارس  از رفتار مصنوعی با دانش اموزان بپرهیزند .
نظری خاطرنشان کرد: اگر خواهان کیفیت برتر می باشیم باید  محیط کارمان را به گونه ای سازماندهی کنیم که نیاز دانش اموزان براورده گردد  و اولین گام  در تغییر ، پذیرش چالش هاست .
این مسئول  بزرگترین تهدید  برای تغییر را میل به بازگشت  به شیوه و سنت  گذشته برشمرد  و افزود : کیفیت بخشی  را فصل الخطاب قرار دهیم   تا با جلب رضایت مخاطب و حذف خطاها به  نقاط ایده آلی دست پیدا کنیم .


اسفندیار نظری از خرید تجهیزات جدید با هزینه ای بالغ بر ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به کمک استاندار مازندران  خبر داد و گفت :سهم تجهیزات شهرستانها به زودی داده خواهد شد و  حتما شهرستان نور را در اولویت  قرار خواهیم داد .
وی همچنین گفت: برای سال تحصیلی ۹۶ ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات برای کل کشور اختصاص داده شد. ۱۴ میلیارد تومان  نیز از درآمد حاصل از فروش گاز دو درصد گاز و ۱ میلیارد تومان  هم  از سوی سازمان برنامه و بودجه  استان با پیگیری های استان مازندران  مختص استان جهت خرید تجهیزات تخصیص  پیدا کرد.

 

 

وی  در ادامه  بر استانداردسازی و  اختصاص امکانات ویژه به هنرستانها تاکید کرد  و افزود : در این  صورت دغدغه هدایت تحصیلی نخواهیم داشت.
معاون آموزش متوسطه آموزش ‌و پرورش استان مازندران  از هدایت ۴۲ درصد از دانش  آموزان با احتساب سال سوم به  شاخه فنی و حرفه ای  و کار و دانش در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ ابراز رضایت کرد و گفت : که ۲۱٫۵ درصد در بخش فنی و حرفه ای و ۱۸٫۵ درصد به کار  و دانش  پیوستند و  امید داریم  که  به رشد ۲۴ درصدی دست یابیم.
 

زمان انتشار: ۲۲ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو