زمان انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ -

مجازات اعدام برای مواد مخدر مشروط شد

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به بررسی طرح بازنگری در مجازات اعدام گفت: در بند اصلی این طرح عنوان شده اعدام از مجازات مواد مخدر به استثنای۳ مورد حذف می شود.

به گزارش سرای نور؛ یحیی کمالی پور در تشریح جلسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در این جلسه طرح بازنگری در مجازات اعدام و الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر مورد بررسی قرار گرفت و تمامی مواد طرح به جز یک موضوع از سوی نمایندگان تصویب شد، بنابراین بررسی بند (ت) این طرح برای انجام تحقیقات بیشتر به زمان دیگری موکول شد.

نماینده مردم عنبرآباد و جیرفت در مجلس شورای اسلامی، افزود: قوه قضاییه باید آمار محکومان به اعدام و میزان جرائم آنها را به مجلس اعلام کند و پس از آن تصمیم گیری های لازم درتعیین تکلیف طرح بازنگری در مجازات اعدام صورت گیرد، زیرا درحال حاضر اعلام می شود که حمل شیشه، کراک و مشتقات هرویین تا سقف یک کیلوگرم در مسیر اعدام قرار می گیرد؛ اما باید به این نکته هم توجه کرد که در این شرایط میزان افراد اعدامی افزایش  پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد زندانیان بیش از یک کیلوگرم مواد مخدر حمل کردند، تصریح کرد: مقرر شد که قوه قضاییه آمار دقیقی از محکومان مواد مخدر منتهی به اعدام با میزان مواد آنها را اعلام کند تا مشخص شود چه میزان افراد در مسیر اعدام قرار می گیرند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: در بند اصلی این طرح عنوان شده اعدام از مجازات مواد مخدر به استثنای۳ مورد حذف می شود، به عنوان مثال برای شخص مجرم استفاده کننده از سلاح در حمل مواد مخدر اعدام حذف نمی شود، همچنین متهم حمل کننده مواد مخدر با  سابقه بیش از ۱۰ سال حبس باید اعدام شود، از سوی دیگر حذف اعدام برای متهمان حمل کننده مواد مخدر به صورت سازمان یافته وجود ندارد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۲ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو