زمان انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ -

۲۴۰۰آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می شود

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: توجه ویژه به مراقبت های پیش بیمارستانی و مراقبت های ویژه و حاد یکی از مهم ترین اقدامات برنامه تحول سلامت بوده است.

به گزارش سرای نور؛ دکتر محمد آقاجانی در مراسم افتتاح همزمان ۵ پایگاه جدید اورژانس هوایی با اشاره به اینکه ۱۲۰ اورژانس پیش بیمارستانی در حال ساخت است و یا به بهره برداری رسیده، افزود: تجهیز و نوسازی اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی با نیروهای کارآمد و با تجربه از دیگر اقدامات برنامه تحول سلامت بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش مراقبت های ویژه، توسعه بیش از ۲۴۰۰ تخت در دستور کار بوده است، تصریح کرد: تعداد عمده ای از این تخت ها نیز به بهره برداری رسیده و مابقی هم تاپایان این دولت به بهره برداری خواهد رسید.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر توسعه ناوگان زمینی اورژانس، افزود: ۳ هزار آمبولانس داشتیم در حال اضافه کردن ۲۴۰۰ آمبولانس دیگر به ناوگان اورژانس هستیم.

به گفته وی، توسعه پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای، تجهیز اورژانس و راه اندازی کد سما برای سکته های مغزی و توسعه آموزش ها برای پرسنل اورژانس از دیگر اقدامات طرح تحول سلامت است.

آقاجانی با اشاره به وجود بیش از ۱۶۰ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی، بر لزوم پوشش جاده ای اورژانس برای این راه ها تاکید کرد و افزود: در کشور به دلیل وجود مسیرهای صعب العبور، نقاط حادثه خیز و جغرافیای وسیع توسعه آمبولانس هوایی یک ضرورت غیر قابل اجتناب است.

وی با اشاره به نیاز به ۴۴ پایگاه هوایی اورژانس، بالگرد مخصوص اورژانس و خلبان در کشور، افزود: امروز توانستیم تعداد پایگاه های اورژانس را به ۳۰ پایگاه برسانیم و امیدواریم در سال آینده به ۴۴ پایگاه برسیم.

آقاجانی ضمن اشاره به بهره برداری اخیر از پایگاه اورژانس هوایی استان قم گفت: با راه اندازی این پایگاه حدود ۹۶ درصد از مجروحین و مصدومین و بیمارانی که توسط آمبولانس هوایی به بیمارستان منتقل شده بودند نجات یافتند و پس از مداوا از بیمارستان نیز ترخیص شدند.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان آمار بالای نجات را نشان از وظیفه شناسی پرسنل اورژانس دانست و گفت: امیدواریم با درایت اورژانس و پرسنل آن نوروز ایمنی را برای هموطنان رقم بزنیم.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۲ اسفند, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو