زمان انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ -

عملیات ساخت بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان برکت امام حسین آغازشد

کلنگ ساخت نخستین مرکز جامع سطح سه سرطان در کشور با نام بیمارستان برکتِ امام حسین(ع)، با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزیر بهداشت در محوطه‌ بیمارستان امام حسین(ع) بر زمین خورد.

به گزارش سرای نور؛ طبق تفاهم‌نامه‌ی منعقد شده بین وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مرکز جامع سطح سه سرطان با نام بیمارستان برکتِ امام حسین(ع) در زمینی به مساحت ۲۱ هزار متر مربع، توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخته و تجهیز خواهد شد.

وزیر بهداشت در مراسم کلنگ‌زنی این مرکز، مراکز سطح سه سرطان را جامع‌ترین مراکز درمانی بیماری سرطان عنوان کرد و گفت: علاوه بر این مرکز، ۱۳ مرکز درمانی سطح سه سرطان دیگر نیز در کشور ساخته خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی، ضمن تشکر از فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌ی سلامت و کمک‌های این ستاد در پیشبرد برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که پیش از این با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) منعقد کردیم، عملیات ساخت مرکز جامع سطح سه درمان سرطان آغاز شد و به گفته‌ی دوستان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، این بیمارستان مجهز، طی دو سال آینده ساخته خواهد شد.

وزیر بهداشت ساخت مراکز سطح سه برای درمان بیماران سرطانی را از ضرورت های نظام بهداشت و درمان کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد، ساخت مراکز دیگر هم به زودی به سرانجام برسد.

مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات این ستاد برای کمک به بیماران سرطانی، گفت: دسته اول اقدامات ما حمایت مالی از بیماران سرطانی است که بر این اساس طی سال گذشته، هزینه‌ی نسخه و درمان بیش از ۴۵ هزار بیمار سرطانی در سراسر کشور را پرداخت کردیم.

مخبر افزود: دسته دوم حمایت‌های ما به فعالیت‌های ما در زمینه‌ی داروسازی برمی‌گردد. با اقدامات گسترده‌ای که گروه دارویی برکت در حوزه‌ی دارو انجام داده، بسیاری از داروهای گران‌قیمت و پیشرفته‌ی سرطان که پیش از این به قیمت‌های بسیار بالا به بیماران فروخته می‌شد، تولید آن‌ها توسط ستاد اجرابی فرمان حضرت امام (ره) بومی شده است. بر همین اساس، بیماران سرطانی، طی سه سال گذشته در مجموع نزدیک به ۱۳۵ میلیارد تومان کم‌تر پول دارو پرداخته کرده‌اند.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ساخت دو مرکز فوق پیشرفته‌ی درمان سرطان را دیگر اقدام حمایتی ستاد برای بیماران سرطانی برشمرد و گفت بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که شهریور ماه امسال با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد کردیم، برای ساخت دو مرکز فوق تخصصی سطح سه سرطان تعهد دادیم که امروز عملیات ساخت یکی از این بیمارستان‌ها آغاز شد.
مرکز فوق تخصصی سرطان برکتِ امام حسین(ع) در ده طبقه و در زمینی به مساحت ۲۱ هزار متر مربع ساخته می‌شود. زمان ساخت این بیمارستان دو سال تخمین زده شده و برای ساخت آن قرار است حدود ۲۰۰ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هزینه شود.

این بیمارستان از بالاترین سطح تجهیزات تشخیصی و درمان برخوردار خواهد بود و تکمیل‌کننده‌ی مراکز سطح یک و دوی سرطان خواهد بود. بیمارستان پنج اتاق عمل خواهد داشت و ۶ دستگاه شتاب‌دهنده برای آن‌ها طراحی شده است. مرکز ۱۲۰ تخت‌خوابیِ فوق‌تخصصی سرطانِ برکتِ امام حسین(ع)  توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ساخته و تجهیز می‌شود و بهره‌برداری از آن بر عهده‌ی دانشگاه علوم پزشکی ایران خواهد بود.

براساس تفاهم‌نامه‌ی ۶ ماه پیش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، نمونه‌ی دیگری از این مرکز نیز با همین سطح از امکانات تشخیصی و درمان، در غرب تهران و در مجاورت بیمارستان بزرگ برکت ساخته خواهد شد. لازم به توضیح است علاوه بر این، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخت ۱۱ بیمارستان را نیز از طریق بنیاد برکت در مناطق محروم کشور در دست اقدام دارد که تاکنون ۴ بیمارستان تکمیل و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۳ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو