زمان انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ -

نوروزی‌های شبکه‌های رادیویی اعلام شد/ شنیدنی‌های متنوع برای مردم

نشست برنامه‌های نوروزی رادیو امروز دوشنبه ۲۳ اسفند با حضور نسرین آبروانی معاون صدا و مدیران شبکه های رادیویی برگزار شد.

به گزارش سرای نور؛ نسرین آبروانی معاون صدای رسانه ملی در این نشست گفت: ارزیابی من از شبکه های رادیویی مثبت است و خوشبختانه مدیران و برنامه‌سازان توانسته اند در این یک سال با تلاش جمعی موجب افزایش مخاطبان شوند.

وی با اشاره به حضور رادیو در فضای مجازی عنوان کرد: امروزه فضای مجازی رقیب رسانه های دیداری و شنیداری است. شما از وضعیت مالی سازمان خبر دارید، با وجود این وضعیت شبکه ها با تقویت محتوا و ارائه سطح خوبی از برنامه ها توانسته اند شنوندگان رادیو را تا ۴ درصد افزایش دهند.

آبروانی اضافه کرد: تعداد همه ویژه برنامه های نوروزی دو هزار و ۶۶۰ برنامه است که در محورهای طبیعت گردی، سفرخوانی، سال نو، شهدای گرانقدر، فرهنگ و آداب سفر، دید و بازدید و آئین های ایرانیان هنگام تحویل سال نو و همچنین بهار نوروز در ادبیات فارسی روی آنتن می رود. همچنین در این ایام رادیو بهاران که از چهارم اسفند راه اندازی شده است تا ۱۵ فروردین ۹۶ ادامه دارد.

در ادامه این نشست محمدصادق رحمانیان مدیر رادیو فرهنگ درباره برنامه های این شبکه اعلام کرد: رادیو فرهنگ اگر چه برای عموم مردم برنامه پخش می‌کند اما نگاهش کاملاً تخصصی است و در ایام نوروز رنگین کمانی از برنامه هایی دارد که به اقوام ایرانی می پردازد با تمام اعتقاداتی که مورد توجه این اقوام است.

وی ادامه داد: همچنین با مستندهای گزارشی و گزارش از سفر و برنامه هایی مثل «سفر به شعر» مخاطبان را جذب کنیم. دیگر برنامه های این شبکه هم «زمزمه های بهاری» و «شعر، ترانه و باران» است.

مدیر رادیو فرهنگ که مدیریت رادیو صبا را هم برعهده دارد درباره برنامه های این شبکه توضیح داد: برنامه ها در رادیو صبا در یک فاز ۱۶ ساعته در حوزه طنز و سرگرمی روی آنتن می رود. خوشبختانه ما در مدت گذشته در رادیو صبا کمترین موارد نظارتی را داشته ایم و این مشخص می کند که طنز ما از اخلاق بهره برده است.

یک ویژه برنامه با نام «عید من» داریم که به کارگردانی فرزاد حسنی از ۲۸ اسفند تا ۴ فروردین روی آنتن می رودهمچنین علی سیفی مدیر رادیو جوان درباره برنامه های این شبکه اظهار کرد: برنامه های رادیو جوان در دو بخش تولیدی و زنده اجرا می شود. از جمله ویژه برنامه های ما «فصل مجنون» نام دارد که به صورت مشترک با رادیو بهاران تولید می شود. یک ویژه برنامه با نام «عید من» داریم که به کارگردانی فرزاد حسنی از ۲۸ اسفند تا ۴ فروردین روی آنتن می رود. همچنین برنامه «یک سین را بچین» پنجم تا یازدهم فروردین روی آنتن می رود.

وی در ادامه از برنامه های «هفت در سین» به صورت عصرگاهی، «اینجا شب نیست» به صورت شبانگاهی و «موج جوانی»، «چهارسو» و «بزن بریم» به عنوان دیگر برنامه های این شبکه یاد کرد.

در این نشست سعید معدنکن مدیر رادیو تهران با اشاره به برنامه های این شبکه اظهار کرد: ما از ۲۷ اسفند تا ۱۳ فروردین، ۳۶۰ ساعت برنامه داریم که از جمله آنها می توان به برگزیده ای از سخنرانی ها، برنامه مرتبط با راهیان نور، «کتاب شب» با چهارده داستان ویژه، «کله قند» با اجرای دو طنزپرداز، «دارچین» و «مسابقه سبز تهرون» درباره محیط زیست اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین ویژه برنامه تحویل سال این شبکه با نام «صدای پای بهار» روز سال تحویل روی آنتن می رود که در آن مجریانی چون کاکاوند و بهروز رضوی حضور دارند. ۱۳ فروردین نیز از ساعت ۹ صبح در یکی از بوستان های تهران پذیرای حضور مخاطبان هستیم.

غلامحسین طالبی یکی از مدیران رادیو ایران در این نشست درباره ویژه برنامه تحویل سال یادآور شد: علی زندوکیلی قرار است در ویژه برنامه تحویل سال، دعای تحویل سال را بخواند و از جمله برنامه های نوروزی می توان به «نوروزان» و «همین لحظه بهار» اشاره کرد.

علی زندوکیلی قرار است در ویژه برنامه تحویل سال، دعای تحویل سال را بخواندوی افزود: برنامه «یک، دو، صدا» هر روز ساعت ۹:۳۰ صبح روی آنتن می رود و در کنار آن «پنج دری، نیمکت داغ و رادیو جمعه» نیز تولید می شود.

طالبی در پایان سخنانش اظهار کرد: ما حدود ۱۷ هزار و ۵۹۰ دقیقه ویژه برنامه تولید کرده ایم.

صدیقه اعتمادسعید مدیر رادیو سلامت در این نشست به برنامه های این شبکه گفت: «سین مثل سلامت» از ساعت ۱۰ صبح ویژه برنامه سال نو پخش می شود و همچنین دو ویژه برنامه زنده «پا به پای بهار» و «سمت بهار» با محتوای مهارت های ارتباطی زندگی روی آنتن می رود.

حمید قاسمی مدیر رادیو ورزش نیز در سخنانی گفت: «یک نفس بهاری» هر روز ساعت ۶ صبح از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین روی آنتن می رود. یک مسابقه نوروزی هم با رویکرد سرگرمی و آموزش داریم. «پنجره ای رو به نوروز»، «ورزش تعطیل نیست»، «چهره ها» دیگر برنامه های ما هستند.

محمدرضا قربانی مدیر رادیو نمایش با اشاره به تولیدات اداره کل مرکز هنرهای نمایشی عنوان کرد: ۱۸ عنوان نمایش برای پخش در نوروز در نظر گرفته شده که از میان آنها هشت اثر در سال های قبل تولید شده است، چهار اثر به مناسبت شهادت امام هادی و یک اثر به مناسبت روز طبیعت برنامه تولید شده است.

وی با اشاره به ویژه برنامه روز تحویل سال در رادیو نمایش اظهار کرد: ویژه برنامه «بوی کاغذ رنگی» ساعت ۱۳ روز ۳۰ اسفند توسط صدرالدین شجره، مهین نثری و ژاله علو روی آنتن خواهد رفت.

مدیر رادیو نمایش همچنین با اشاره به سریال‌های نمایشی تولیدی در ایام نوروز عنوان کرد: عمارت «قزل قلی‌خان» در ۱۵ دقیقه ۳۰ دقیقه‌ای با موضوع ارثیه فامیلی، مجموعه «تعطیلات خانوادگی» در ۱۵ قسمت با موضوع سفر، مجموعه «خاطرات و مخاطرات ترنج‌بانو» در ۱۵ قسمت هر روز ساعت ۹ صبح، «مدرسه نوروزی» در ۱۵ قسمت هر روز ساعت ۱۵:۱۵ و نمایش تک قسمتی «سبز سبز» ساعت ۱۲ روز ۱۳ فروردین از جمله این آثار هستند که روی آنتن می‌روند و ۶۰ نفر از هنرمندان، کارگردانان و عوامل این آثار را تولید کرده‌اند.

حمیدرضا مقدسی مدیر رادیو پیام در این نشست عنوان کرد: رادیو پیام ترکیبی از اخبار و موسیقی است که در بخش‌های صبحگاهی، سحرگاهی، نیمروزی، عصرگاهی و شبانگاهی در خدمت مخاطبان است و اطلاعات مورد نیاز مخاطب درباره ترافیک جاده‌ها، معرفی اماکن گردشگری، زیارتی و شهرهای ایران را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ویژه برنامه تحویل سال این شبکه از ساعت ۱۰ صبح روز تحویل سال آغاز شده و با حضور افرادی چون پریچهر مهربان، ناصر فیض و کارشناسان دیگری در حوزه طنز و اجرا تا عصر ادامه دارد.

اکبر رضایی مدیر رادیو اقتصاد نیز با اشاره به برنامه‌های این شبکه عنوان کرد: دو برنامه زنده «سین مثل سکه» و «اقتصاد به وقت بهار» محتوای اقتصادی مورد نظر را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد که شامل اطلاع‌رسانی درباره اخبار و فعالیت‌های اقتصادی می‌شود. همچنین «اقتصاد حوالی فرهنگ» و «کار و نوا» از دیگر برنامه‌های ما هستند.

در این نشست مهدی شاملو مدیر تولید چند رسانه‌ای معاونت صدا توضیح داد: معاونت صدا از مدتی پیش قصد داشت در فضای مجازی حضوری جدی داشته باشد، اکنون حدود ۴۰ میلیون نفر از مردم روی گوشی‌های هوشمند خود به فضای رادیو دسترسی دارند.

وی ادامه داد: طبق آماری که ما داشته‌ایم، سال گذشته در لحظه تحویل سال آمار مراجعه مردم در فضای مجازی به رادیو تا هفت برابر افزایش یافته است.

در این نشست علی اکبر خدابخش مدیر روابط عمومی رادیو، هدایت و اجرا را بر عهده داشت و مدیران رادیو معارف، رادیو قرآن و رادیو گفتگو از غایبان نشست بودند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۳ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو