زمان انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ -

صادرات کالا از مرز مهران به عراق متوقف شد

مشکلاتی که در صدور گواهی مبداء پیش آمده، باعث تعطیلی مرز مهران و متضرر شدن تجار و صادرکنندگان در این مرز شد.

به گزارش سرای نور؛ برای چندمین بار کار صادرات کالا به دلیل مشکلات صدور گواهی در مبدا از مرز مهران به عراق مختل شده و هم اکنون کشور عراق از ورود کامیون های بار جلوگیری می کند.

اخیرا مشکلاتی که در صدور مانیفست یا بارنامه بین‌المللی بین شرکت باربری سبک‌بار پیش آمده، تجار و صادرکنندگان را متضرر و سردرگم کرده است چراکه عراق مانیفست صادر شده از سوی شرکت باربری سبک‌بار را قبول ندارد به همین دلیل از ورود کامیون های بار جلوگیری می کند.

طبق گفته شعبان فروتن رئیس اتاق بازرگانی استان ایلام در جلسه نشست مسئولان استان ایلام که هفته گذشته به منظور حل مشکلات مرز مهران برگزار شد،  رویه های گمرکی در عراق تابع تصمیمات سیاسی و سلیقه ای مسئولان این کشور است که باعث شده یک وحدت رویه در نحوه برخورد با تجار و بازرگانان وجود نداشته باشد.

وی افزود: طی دو هفته اخیر مسئولان عراقی در مرز مهران اجازه ورود کالاهای ایرانی را صادر نمی کردند که این باعث شد خسارت های بسیاری به تجار و بازرگانان وارد شود و کامیون های زیادی در نقطه مرزی معطل شوند.

فروتن اظهار کرد:  اختلاف گمرکی مهمترین مشکل است به نحویکه هزینه تعرفه گمرکی از جانب کشور عراق در زرباطیه در مقایسه با سایر مرزها بیشتر بوده چرا که فعالیت اقتصادی درون عراق سلیقه ای است و مسئولان محلی زرباطیه هیچگونه نفوذی برای حل مشکلات ندارند.

گفتنی است این مشکل حل نشده است و هم اکنون مرز مهران از سوی عراق به روی تجار بسته شده است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۵ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو